וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין שוקל לערער על תוצאות הבחירות בבית שמש

גלעד גרוסמן

25.11.2013 / 13:37

מחאת התושבים הצליחה? לאור חקירת המשטרה בעניין החשדות לזיוף קולות בבחירות המקומיות בבית שמש, בוחן היועץ המשפטי לממשלה את האפשרות לדרוש לקיים בחירות חוזרות

בעקבות חקירת החשדות לזיופים בבחירות המקומיות בעיר בית שמש, בוחן היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את האפשרות לערער לבית המשפט לעניינים מינהליים על תוצאות הבחירות בעיר, ולבקש לקיים בחירות חוזרות.

הבחירות בבית שמש היו צמודות מאוד, ובסופו של דבר גבר ראש העירייה המכהן משה אבוטבול (ש"ס) על יריבו אלי כהן, שנחשב לנציג החילונים בעיר, בהפרש של 924 קולות. לכן, החשדות בדבר זיופים אפשריים של כמה מאות קולות מעלים את האפשרות לעריכת בחירות חוזרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יערער על תוצאות הבחירות? וינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות תלונות שהעבירו אנשיו של כהן למשטרה ועדויות רבות שנאספו בקלפיות בבית שמש הגיעה המשטרה לשמונה חשודים, אך בסופו של דבר, התמקדה בשניים, שהחזיקו בביתם 200 תעודות זהות מזויפות של אזרחים שכלל לא היו בארץ. הפרשה הסתעפה וככל הנראה כוללת מעורבים רבים, ולכן התיק הועבר לחקירה ביחידה הארצית של המשטרה. בית משפט השלום בירושלים הטיל צו איסור פרסום על פרטי הפרשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תושבים עקב החשד לזיוף קולות בבחירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים קיים היועץ מספר דיונים בלשכתו בנושא, ובקרוב הוא צפוי לגבש עמדה סופית ולהחליט האם לערער על התוצאות. ממשרד המשפטים נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה עוקב מקרוב אחר התקדמות חקירת המשטרה בקשר לבחירות בבית שמש. בימים הקרובים יגבש היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו באשר לאפשרות להגיש ערעור לבית המשפט מטעמו על תוצאות הבחירות, וזאת על בסיס תוצאות החקירה".

עוד בנושא:
הגיע הזמן לספר מה באמת קרה בבחירות בבית שמש
הזיוף בבית שמש: מקורבי ראש העיר אבוטבול נעצרו
"חקירת הזיוף בבית שמש עלולה להוביל לבחירות חוזרות"

לפניות לכתב גלעד גרוסמן: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully