וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "נפעיל מעצרים מנהליים נגד ארגוני פשיעה"

השר לביטחון הפנים התייחס למאמצי המשטרה ללכוד את ראשי ארגוני הפשיעה, שהם "טרוריסטים לכל דבר". עוד הוסיף אהרונוביץ' בעניין: "די לצביעות שעוסקת בזכויות אדם כביכול"

המשטרה תפעיל במידת הצורך מעצרים מנהליים נגד ארגוני פשיעה, בדומה לפעילי טרור, כך אמר הערב (שלישי) השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. בדברים שאמר במסגרת פאנל שנערך בכנס אילת לעיתונות 2013 התייחס אהרונוביץ' לפעילות המשטרה במטרה ללכוד את ראשי ארגוני הפשיעה, נוכח גל הפשיעה המאורגנת בישראל. אהרונוביץ' אמר: "ארגוני הפשיעה נרדפים. חלקם ברחו לחו"ל, חלקם ירדו למחתרת. נמצא את הראיות המתאימות ונטפל בהם. אלו ארגוני טרור לכל דבר, בדיוק כמו ארגוני נוער הגבעות ביהודה ושומרון. אני דורש וזה יהיה – למשטרה יהיו היכולות הטכנולוגיות להתמודד עם האתגרים. אם צריך, יהיה גם מעצר מנהלי בדומה לכלים שנמצאים בשימוש נגד אמצעי טרור. הכל לטובת האזרחים. די לצביעות שעוסקת בזכויות אדם כביכול. אלה הכלים הנדרשים והם יינתנו".

מלחמה בפשע המאורגן - כותרות נוספות:
המפכ"ל: "המלחמה בפשיעה - כמו המלחמה בטרור"
אחרי מעצר דומרני: האם רב בכיר נוסף נסחט?
במרכז ת"א: פיצוץ ברכבו של תובע נגד ארגונו של מולנר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"די לצביעות". אהרונוביץ' בכנס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי יחידה להב 433 במשטרת ישראל תשאלו השבוע מקורבים לרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים בציבור החרדי-ליטאי - כך נודע לוואלה! חדשות. התשאול התקיים כחלק מהחקירה המתנהלת נגד שלום דומרני, החשוד בסחיטה באיומים של גורמים בעיר נתיבות, בהם גם הרב יעקב איפרגן.

במקביל, הבוקר פשטו כוחות משטרה על כמה בתי עסק באשקלון השייכים למקורביו של דומרני, אשר על פי החשד פעלו ללא היתר. במהלך הפעילות, נסגרו בצו מינהלי מסעדה ומגרש כלי רכב וכן נהרס בצו הריסה מינהלי - בעקבות בנייה בלתי חוקית - עסק לממכר שווארמה. כמו כן, במהלך הפשיטה עוכב חשוד אחד לחקירה. הפשיטה נערכה בפעילות משותפת של להב 433 ומינהלת תיאום פעולות אכיפה וכן בשיתוף עיריית אשקלון.

ארגוני הפשיעה לא מהססים לאיים גם על אנשי החוק. ביום חמישי האחרון הופעל מטען חבלה שהוצמד לרכבו של פרקליט בכיר בפרקליטות תל אביב. בין היתר שימש באחרונה הפרקליט כתובע במשפט נגד ארגון הפשיעה בראשותו של עמיר מולנר - ולפיכך חושדים במשטרה שמדובר בניסיון להעביר מסר מאיים לפרקליט הוותיק, שעובד קרוב ל-20 שנה בפרקליטות.

הוארך מעצרו של שלום דומרני: "לא יאיים על שום רב". יוסי ציפקיס
המשטרה פשטה על בתי עסק השייכים למקורביו באשקלון. דומרני בהארכת מעצרו/יוסי ציפקיס

אהרונוביץ' התייחס גם לזיכויו של שר החוץ, אביגדור ליברמן – יו"ר מפלגתו: "אין בכוונתי לדעת ולעסוק בתכני העשייה המשטרתיים בכל הקשור לחקירות של אנשי ציבור. אני דוחה את ההשתלחות בפרקליטות. אני אמשיך לגבות את מערכת אכיפת החוק. אי אפשר לדרוש רק הרשעות, יש גם זיכויים. לתקוף את המערכת המשפטית ואגף החקירות על הנחת התשתית זה מוגזם".

אהרונוביץ' אמר דברים חריפים גם בדבר בעיית מבקשי המקלט ומהגרי העבודה. "יש בעיה אמיתית בתל אביב, בעיקר באזור התחנה המרכזית הישנה", אמר אהרונוביץ'. "תגברנו את המשטרה באזור ומתחילת השנה הגבול המצרי כמעט סגור הרמטית. גם קטע הגבול באזור עוטף אילת כמעט מוכן. החלטת בג"ץ שהייתה לגבי שחרור המסתננים מכלא סהרונים, כ-1,500 איש, היא צרה צרורה לתושבים בתל אביב וגם במקומות אחרים. אנחנו כרגע עושים כמה פעולות: קיבלתי משימה להקים כלא שהוא חצי פתוח, שהמסתננים יגיעו אליו מסהרונים. הכוונה היא שמהגר העבודה ייצא בבוקר עם כרטיס יציאה, בצהריים יעביר פעם שנייה, ובערב שלישית. שירותי בריאות, רווחה וחינוך הוא יקבל במתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully