וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "המלחמה בפשיעה - כמו המלחמה בטרור"

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, פוסל על הסף את הטענות כי מאחורי המעצרים שמבצעת המשטרה עומדים טעמים יחצ"ניים. לטענתו - שוטרים, פרקליטים ושופטים מאוימים כבר שנים רבות

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התראיין הערב (ראשון) לערוץ 10 והתייחס לעלייה המורגשת לאחרונה באירועים האלימים בהם מעורבים ארגוני הפשיעה הגדולים בישראל. דנינו גם התייחס בראיון לפעולות שנוקטת המשטרה בהנחייתו בכדי להתמודד עם ההסלמה בפעילות הפשיעה המאורגנת.

"אפשר לראות מאות מאנשי ארגוני הפשיעה נמצאים בכלא", אמר דנינו, "ראשי הארגונים נמצאים בכלא, חלק ברחו לחו"ל, חלק ממשיכים את הפעילות שם". דנינו ביקש להדגיש כי הציבור בישראל "צריך לדעת שהמשטרה מטפלת בתופעה הזאת. אנחנו דוגמא למשטרות אחרות בעולם לאיך צריך לטפל בארגוני פשיעה". "המלחמה בפשיעה החמורה ובארגוני הפשיעה היא בדיוק כמו המלחמה בטרור, ואני אמרתי שצריך לשים אותה בסדר עדיפות גבוה. צריך לשים את מיטב בחורינו שהתעסקו במלחמה הזאת, התכוונתי שצריך לתת לה את כל הכלים ברמה המערכתית", הוסיף דנינו.

פיצוץ רכב ברחוב דפנה במרכז תל אביב, נובמבר 2013. דרור עינב
רכבו של הפרקליט שפוצץ בשבוע שעבר/דרור עינב

דנינו התייחס לטענות המושמעות כי המעצרים שביצעה המשטרה בימים האחרונים, ביניהם מעצרו של שלום דומרני, אינם 'תרגיל יחצ"ני': "אני מאמין שהתוצאות ידברו בעד עצמן וכולנו ניווכח ונראה האם המשטרה ביצעה מעצרי ראווה או שמא המשטרה עושה עבודה רצינית ומקצועית כמו שמצופה ממנה בעת הזו". "אני שם לב שכל פעם יש עו"ד תורן שאומר מה שאומר", אמר דנינו, "אני בכלל מאמין באורך נשימה, בעבודה מקצועית לאורך זמן. מי שמדבר על שיקולים יחצ"ניים זו בעיה שלו".

לגבי האירוע ביום חמישי האחרון, בו הופעל מטען חבלה שהוצמד לרכבו של פרקליט בכיר בפרקליטות תל אביב, אמר דנינו: "אנחנו לצערי לאורך הרבה מאוד שנים מאוימים בהרבה מאוד רמות - גם כחולי המדים, גם פרקליטים, גם שופטים". דנינו הוסיף: "אנחנו מטפלים בתיק הזה בסדר עדיפות עליון, האירוע הזה הוא אירוע חמור. אנחנו נעשה הכל כדי לשים יד על המבצעים, ועל מי ששלח אותם".

הוארך מעצרו של שלום דומרני: "לא יאיים על שום רב". יוסי ציפקיס
"מי שמדבר על שיקולים יחצ"ניים זו בעיה שלו". דומרני בהארכת מעצרו היום/יוסי ציפקיס

דנינו נשאל אודות התבטאות של קצין בכיר באגף המודיעין במשטרה שאמר בסוף השבוע ש"רבע שעה אחרי כמעט כל ניסיון חיסול, המשטרה יודעת מי עומד מאחורי האירוע". המפכ"ל השיב לכך: "אנחנו כפופים לדיני ראיות. ודיני ראיות מטבעם, עד שאתה לא אוסף ראיה לראיה ולא מגיע לסל המלא, רק אז אתה יכול להגיש כתב אישום ויכול לעצור עד תום ההליכים". "לצערי יש פער גדול מאוד בין התמונה המודיעינית לבין הראיות", הוסיף דנינו, "והתפקיד שלנו זה לראות איך מצמצמים את הפער הזה. אני מאוד מקווה שבקרוב יהיו הרבה חוקים שנמצאים על המדוכה, כאשר המרכזי שבהם זה חומרי מודיעין כחומרי חקירה". דנינו פירט כי מתחילת השנה הוגשו 110 כתבי אישום נגד ארגוני פשיעה, וכי 300-400 איש נאסרו עקב כך. "אני מעריך שברגע שיהיו יותר כלים המספרים יגדלו, זה קל עלינו את המלחמה", טען המפכ"ל.

עוד בנושא:
במרכז ת"א: פיצוץ ברכבו של תובע נגד ארגונו של מולנר
דומרני נעצר בחשד שסחט את "הרנטגן" מנתיבות
מעצר דומרני: מדוע הריץ את ראש העיר בבחירות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully