וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי הרב "רנטגן": "משפחתו בפחד גדול מאוד"

10.11.2013 / 12:29

בסביבת הרב סיפרו כי דומרני ואנשיו נפגשו עם הרב כדי שיתמוך בראש העיר נתיבות: "הם הגיעו עם ג'יפ, כמה נשארו בחוץ והאחרים נכנסו. הם הבהירו לרב שהוא חייב להוריד פרופיל"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

מקורביו של הרב יעקב איפרגן מנתיבות, הידוע בתור "הרנטגן", שעל פי החשד נסחט באיומים על ידי ראש ארגון הפשע שלום דומרני ואנשיו יחד עם רבנים וגורמים נוספים בעיר, מגיבים הבוקר לראשונה למעשה, ואומרים כי הרב ממשיך בסדר יומו הרגיל: "מיד עם צאת השבת, כמו בכל שבוע, הוא יצא להתפלל בקברי צדיקים בצפון הארץ". עם זאת, הם טוענים: "המשפחה של הרב נמצאת בפחד גדול מאוד".

בסביבתו של הרב איפרגן נמנעים מלהגיב באופן רשמי בכלי התקשורת. בשלב הזה, הם מעדיפים לתת למשטרה לעשות את עבודתה. "אף אחד לא יודע בוודאות מה קורה", אמר אחד המקורבים. "המשטרה חוקרת, ונמתין עוד יום-יומיים כדי להבין בדיוק במה מדובר".

הילולת הרב יעקב איפרגן – הרנטגן בנתיבות, תיקון שנה והדלקת הנרות המסורתית, יולי 2011. שי מכלוף
"לא קל לראות את תמונתו לצד כותרות שקושרות את שמו לפרשה כזו". הרב איפרגן/שי מכלוף

גורמים המקורבים לרב מספרים כי סמוך ליום הבחירות, התקיימה פגישה בין "הרנטגן" לבין דומרני, שבה הוא ניסה לשכנע את הרב להסיר את תמיכתו באייל מסיקה, שהתמודד לראשות העיר. "הם דאגו שיזמינו אותם", אמר אחד ממקורבי הרב. "הם הגיעו עם ג'יפ, החנו אותו מחוץ לבית וכמה מהאנשים נשארו לעמוד בחוץ והאחרים נכנסו אתו (עם שלום דומרני – י.א.) לתוך הבית. הם הבהירו לרב שהוא חייב להנמיך פרופיל בכל מה שקשור לבחירות ולאחר מכן עזבו את המקום". עם זאת, מקורב אחר לרב איפרגן אמר כי הרב "הזמין את דומרני לפגישה" והיא התנהלה "ברוח טובה". לדבריו, בסיומה, הרב לחץ את ידו.

מקורבי הרב איפרגן לא ממהרים לספר על תגובותיו לפרשה. עם זאת אחד מהם, ששוחח עם אשתו של הרב, העיד כי המשפחה מפוחדת ונמצאת בחשש גדול מכל מה שקורה סביבם. "זה לא קל להתעורר בוקר אחד ולראות את תמונת הרב לצד כותרות בומבסטיות שקושרות את שמו לפרשה כזו, גם אם הוא בצד של הנסחטים", הוא ציין.

מחר יחגוג הרב את שמחת האירוסין של בתו. "המשפחה מקווה שעד מחר הדברים יתבהרו והכול יעבור בשלום", אמרו המקורבים." זה בהחלט מצב לא נעים לרב גדול שבדיוק ביום בו הוא אמור לחגוג עם המשפחה, תלמידיו ומקורביו, כל הדיבורים סביבו הם בהקשר של אנשי פשע וחקירת משטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מקורבי הרב היריב: "חיפשו אותו בכוח"

מנגד, מקורביו של הרב שנחשב למתחרה ל"רנטגן", ונעצר אמש בנמל התעופה בן גוריון כשהיה בדרכו לסין, מותחים ביקורת על המשטרה, אשר בודקת את הקשר החזק שיש לדומרני עם הרב הבכיר. "אדם שיש לו אלפי חסידים והוא מפרנס 2,500 אברכים מדי חודש, ככה עוצרים אותו? המשטרה חיפשה כותרת והיא חצתה קו אדום", אמר עו"ד יעקב לייבוביץ', מחסידיו של הרב. "מצד אחד יש כאן אדם צנוע ופשוט שמנהל אורח חיים פשוטים וגר בדירת שיכון, מפרנס אברכים ומאחוריו ניצבים אלפי תלמידים. מצד שני, יש אנשים בלי רקע תורני, שגרים בדירות פאר ומנהלים אורח חיים מנקר עיניים והם אלה שחיפשו אותו בכוח".

דומרני ואנשיו נעצרו אמש בחשד לסחיטה באיומים של הרב איפרגן ואחרים, בניסיון להטות את הבחירות המקומיות לטובת ראש העיר המכהן, יחיאל זוהר. הם הובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. זוהר, מצדו, מסר בתגובה: "אני לא מכיר את דומרני ולא קשור אליו. המשטרה צריכה לחקור".

עוד בנושא:
דומרני ואנשיו מובאים לדיון בהארכת מעצרם
מעצר דומרני: מדוע הריץ את ראש העיר בבחירות?
דומרני נעצר בחשד שסחט את "הרנטגן" מנתיבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully