וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומרני נעצר בחשד שסחט את "הרנטגן" מנתיבות

10.11.2013 / 0:03

המשטרה עצרה את העבריין שלום דומרני ו-7 מאנשיו, בחשד שסחטו באיומים את הרב יעקב איפרגן ובנוסף ניסו להשפיע על תוצאות הבחירות בעיר. השוטרים ערכו חיפוש בבתי החשודים

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

(צפו: זירת הפיצוץ באשקלון לפני שבוע)

ראש ארגון הפשע שלום דומרני נעצר אמש (שבת), ויחד עמו נעצרו גם שבעה חשודים המזוהים עם פעילות ארגונו. יחידת להב 433 מנהלת באחרונה תיק חקירה בשיתוף פרקליטות מחוז דרום, שעניינו חשד לכך שקבוצת אנשים המזוהים עם הארגון סחטו באיומים כמה אנשים בעיר נתיבות - בהם "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן, כך נודע לוואלה! חדשות. המשטרה גם ערכה חיפושים בבתיהם של החשודים. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו היום החשודים המרכזיים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון בשעות הצהריים. מנגד, בסביבתו של דומרני מסרו כי הרב איפרגן הזמין את דומרני לביתו, והוא קיבל ממנו ברכה."נוגעים לדומרני בנקודה הכי רגישה שיש, זו בושה", מסרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב יעקב איפרגן ושלום דומרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצוין כי אין קשר בין המעצר לבין גל החיסולים שפקד באחרונה את אזור הדרום, על אף שגם הסוגיה תיבדק בחקירה, ותזמונה אינו ברור. "ראש ארגון פשע גדול מאוד נעצר הערב", הודה אמש השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בראיון שהעניק לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 התייחס אהרונוביץ' לגל הפשיעה החמורה והמאורגנת. הוא סירב למסור פרטים אודות העצור, אך אמר: "הוא עשה הרבה צרות".

עו"ד מוטי בניטה, אחד מעורכי דינו של שלום דומרני, מסר בתגובה: "זו השמצה של המשטרה, מדובר בירידה לפסים נמוכים. שלום איש דת ומאמין, הוא בחיים הוא לא יאיים על איש דת".

ניסיון חיסול פלילי באשקלון. דייב בוימוביץ'
אין קשר לחיסולים, אך גם הם ייבדקו בחקירה. חיסול בשבוע שעבר באשקלון/דייב בוימוביץ'

מעצרו של דומרני נובע כפי הנראה מחקירה שניהלה המשטרה במשך תקופה ארוכה. החקירה הביאה למספר ראיות בהקשר לעבירות של סחיטה באיומים, אולם ככל הנראה, הלחץ הציבורי לאחר גל החיסולים עשה את שלו ובמשטרה ניתן אור ירוק על מנת לעצור את דומרני. מאותה הסיבה החליטו במשטרה שלא לעצור את דומרני כאשר התפוצץ כלי הרכב בו נסעו שניים מאנשיו, אבי ביטון וג?קי בניטה, זאת על מנת שלא לעצור את החקירה ולנסות להביא עוד ראיות בכדי להעמיד את אנשי הארגון והעומד בראשו לדין.

על פי החשד, אנשי דומרני סחטו באיומים את הרב יעקב איפרגן מנתיבות, המכונה "הרנטגן". בוסף הם סחטו באיומים אנשים נוספים כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בעיר. במהלך הבחירות בנתיבות הסתובבו אנשי דומרני בין הקלפיות ו"עודדו" תושבים להצביע לטובת ראש העיר הנבחר יחיאל זוהר. אנשי המחנה המתחרה התרעמו על כך שאנשי דומרני מסתובבים באזור, ובסגירת הקלפיות, לאחר שהוכרז המנצח, חגגו אנשי דומרני יחד עם מטה זוהר. במהלך הבחירות אבטחו כוחות משטרה גדולים את האזור מחשש להתלקחות עקב המעורבות והחקירה הסמויה שניהלה המשטרה. בשבוע שעבר בוצעה פשיטה על מסעדה של מקורבי דומרני, מה שממחיש את כוחו בעיר נתיבות.

לפי החשד, אנשי דומרני ניתקו את החשמל והמים במוסדותיו של הרב המפורסם במהלך הבחירות והציקו לאברכי הכולל שבנשיאותו. כפי הנראה, הסיבה למעשים הינה תמיכת הרב במתחרה של זוהר בבחירות - אייל מסיקה.

שלום דומרני בהארכת מעצר בחשד לזיוף תצהירים. יולי 2013. בן קלמר
"עשה הרבה צרות". שלום דומרני/בן קלמר

מלבד איפרגן, אנשי דומרני סחטו לפי החשד באיומים גם רבנים אחרים בעיר, פחות מוכרים, בדרישה שיתמכו בראש העירייה זוהר בבחירות. בליל הבחירות, אנשי דומרני לפי החשד הפסיקו את זרם החשמל במטרה להטות את תוצאות הבחירות.

לפני כשבוע, במוצאי שבת, נפצע באורח אנוש גבר בן 30 בפיצוץ מטען חבלה שהוצמד למכונית ברחוב אורט באשקלון. צוותי מגן דוד אדום ממרחב לכיש שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול ראשוני, ופינו אותו לבית החולים ברזילי בעיר. האיש סבל מפגיעה קשה בגפיים התחתונות וככל הנראה רגליו נקטעו. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הגיע למקום האירוע. במשטרה העריכו כי מדובר בניסיון חיסול בין עבריינים והנפגע קשור לארגון הפשיעה של העבריין שלום דומרני.

זירת ניסיון החיסול באשקלון. דייב בוימוביץ'
זירת החיסול באשקלון לפני כשבועיים וחצי/דייב בוימוביץ'

כשבוע וחצי לפני כן, התפוצץ מטען חבלה במכונית ברחוב מונטיפיורי באשקלון. כתוצאה מפיצוץ המטען העוצמתי, שהכיל כקילוגרם חומר נפץ, התפזרו חלקי המכונית ברדיוס של 50 מטרים. כמה ימים לאחר מכן נחשף כי העבריין שהיה היעד לחיסול הוא אבי ביטון, אחד מאנשיו הנאמנים ביותר של העבריין דומרני. ביטון נפצע אנוש בפיצוץ רכבו בעוד שג'קי בניטה, יד ימינו של ביטון, נהרג.

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully