וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיוף בבית שמש: מקורבי ראש העיר אבוטבול נעצרו

4.11.2013 / 0:15

הותר לפרסום: המשטרה עצרה עד היום תשעה בני אדם, ביניהם מקורביו של ראש העיר החרדי וגם בנו של ח"כ פורוש מיהדות התורה בחשד למעורבות בזיוף בבחירות המקומויות בעיר

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו: אלפים מפגינים בבית שמש בדרישה לקיים בחירות חוזרות, בשבוע שעבר)

הולכת ומסתעפת פרשת הזיופים בבחירות לראשות עיריית בית שמש: הלילה (שני) הותר לפרסום שהמשטרה עצרה לחקירה תשעה חשודים, ביניהם גם עסקן חרדי המקורב לראש העיר משה אבוטבול שאף סייע בקמפיין הבחירות שלו. גם בנו של ח"כ מאיר פורוש (יהדות התורה), נעצר, נחקר באזהרה ושוחרר בסיום החקירה. החקירה, עליה הופקדה יחידת להב 433, החלה לאחר שביום הבחירות עצמו המשטרה מצאה כ-160 תעודות זהות בדירה ובמכונית בעיר. נכון להיום, בפרשה עצור אחד, ישעיה ברנד, תושב בית שמש החשוד שארגן את הזיוף, ההצבעות והתשלום לפעילים. במשטרה חושדים כי גורמים בכירים המקורבים לאבוטבול הם אלו שאספו את אותן תעודות הזהות על מנת לנסות ולהטות את תוצאות הבחירות בעיר. גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו בשבוע שעבר שהיא עלולה להוביל לבחירות חוזרות.

משה אבוטבול, מועמד לראשות העיר בית שמש. טלי מאייר
ראש העירייה משה אבוטבול מטעם ש"ס. מקורביו נחקרו בחשד לזיוף תוצאות הבחירות/טלי מאייר

הבחירות בבית שמש הוכרעו על חודו של קול. על פי התוצאות הסופיות שפרסם משרד הפנים, ראש העירייה המכהן משה אבוטבול (ש"ס) ניצח עם 50.5% מהקולות (17,665 מצביעים), לעומת 47.86% (16,741 מצביעים) שקיבל יריבו אלי כהן, המייצג את הציבור החילוני. הפער עומד על 924 קולות, שמהם מספיק להטות מחצית מצד לצד כדי לשנות את תוצאות הבחירות.

חשודים בזיוף בחירות בבית שמש בבית משפט השלום ירושלים. טלי מאייר
שניים מהחשודים בזיוף תוצאות הבחירות מובאים בפני שופט, בשבוע שעבר/טלי מאייר

כ-5,000 בני אדם הפגינו בשבוע שעבר בדרישה לקיים מחדש את הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה. על בימת הנואמים בהפגנה עלו גם כמה חברי כנסת מרחבי הקשת הפוליטית, ביניהם דני דנון, מירי רגב, דב ליפמן, משה מזרחי ואיציק שמולי. אלי כהן, המועמד שהפסיד בבחירות, אמר: "אני לא מוותר על בית שמש, אני לא מוותר על הילדים שלי שגדלו והתחנכו כאן. לנו יש אחריות על בית שמש על כל התושבים - החרדים, החילונים, המסורתיים והדתיים הלאומיים. באנו לשרת את כולם. המאבק הוא על פגיעה בטוהר המידות בבחירות ולא נגד החרדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת החילונים והדתיים-לאומיים נגד זיוף תוצאות הבחירות בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully