וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדת המסתורין מריה: "ההורים" נאשמים בחטיפתה

רויטרס

21.10.2013 / 12:53

רשויות הרווחה באתונה חושדות שהצוענים שאימצו את הילדה "מריה" ניצלו אותה לקיבוץ נדבות או העבירו אותה לרשת פדופילים. יותר מ-8,000 איש הציעו לסייע במאמצים לזהותה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

זוג הצוענים מיוון שאימצו ילדה בלונדינית יגיעו היום (שני) לבית המשפט אחרי שהואשמו בחטיפתה. הילדה, העונה לשם מריה, אותרה בפשיטה על מגורים של בני רומה בשבוע שעבר, ליד העיר פרסאלה שבמרכז יוון. בדיקות גנטיות הוכיחו כי היא אינה בתם של בני הזוג, המתעקשים כי הם אימצו אותה באופן חוקי.

הילדה הועברה לבית מחסה באתונה. אגודת הצדקה המטפלת בה, "חיוך של ילד", הודיעה כי קיבלה מעל 8,000 פניות הנוגעות לזהותה של הילדה. במקביל, נחשפו סרטונים המתעדים את הילדה רוקדת עם "בני משפחתה" הצוענים. בסרטון היא נראית כבת שנתיים, מה שעשוי להצביע על כך שהיא נמצאת עם המשפחה מגיל צעיר.

חיפושים אחר ילדה שאותרה חיה עם זוג צוענים ביוון. רויטרס
תמונתה של "מריה" במטה אגודת הצדקה המטפלת בעניינה, אתונה/רויטרס

בני הזוג, צוענים בני 39 ו-40, מואשמים בחטיפה ובזיוף מסמכים. קהילת בני רומה שבה התגוררו השניים טוענים כי הם טיפלו בילדה יותר טוב מאשר טיפלו בה הוריה הביולוגיים. עורך דין המייצג את הזוג - הריסטוס סאליס ואלפתריה דימפולו - אמר כי השניים חיפשו בעבר את אמה של הילדה. לטענתם, האם העבירה לרשותם את הילדה מפני שלא יכלה לטפל בה.

ואולם, רשויות הרווחה באתונה חושדות כי השניים חטפו את הילדה ונעזרו בה כדי לקבץ נדבות, או אפילו עירבו אותה ברשת פדופילים. האינטרפול מסייע למשטרת יוון בחקירה, ופועל מול הרשויות בכמה מדינות בצפון אירופה ובמרכזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
צוענים במחנה של בני רומה ליד העיר פרסאלה, יוון. AP
צוענים במחנה בני רומה בעיר פרסאלה. חוששים מתיוג כחוטפים/AP

בחקירתם, מסרו ההורים גרסאות סותרות כשנשאלו כיצד הגיעה הילדה לרשותם. לפי דיווחים ביוון, לבני הזוג יש עוד ילדים רבים, השונים זה מזה בתיאורם החיצוני - ומההורים המאמצים.

הפרשה עוררה תגובה מצד שתי משפחות מאנגליה, שילדיהן נעדרים שנים ארוכות. בן נידהאם משפילד נעלם ב-1991 בגיל שנתיים, כשהיה בחופשה באי קוס. אחותו אמרה כי איתור הילדה "מריה" מעניק לקרובי המשפחה תקווה גדולה כי גם אחיה יאותר יום אחד.

גם דובר של משפחת מק'קאן, שבתם מדליין נעלמה בפורטוגל ב-2007, אמר כי המקרה מעניק להם תקווה שבתם תימצא בחיים.

משטרת בריטניה אמרה כי לא מסתמן קשר בין שלושת המקרים.


לקריאה נוספת
מיהי הילדה הבלונדינית שנמצאה במחנה של בני רומה ביוון?
מאות פנו אחרי שפורסם קלסתרון של חשוד בחטיפת מק'קאן
בישראל: הבן "נעלם" - האם שמסרבת לגלות מיקומו תיכלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully