וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: 53 המכללות הטכנולוגיות שובתות

20.10.2013 / 2:30

גם אחרי שביתת רעב ואוהל מחאה שהוקם מול הכנסת טרם נמצא פתרון לתקצוב המכללות הטכנולוגיות. בגיבוי התאחדות הסטודנטים החליטו ראשי פורום המכללות להשבית מהיום את הלימודים

המכללות הטכנולוגיות מחריפות את המאבק: פורום המכללות הודיע שישבית החל מהיום (ראשון) את הלימודים בכל 53 המכללות ברחבי הארץ, במחאה על כך שמשרד האוצר טרם נכנס למשא ומתן בנוגע להעברת כספים שדורשים המוסדות על מנת להמשיך את הפעילות השוטפת. רשתות "אורט" ו"עמל" אינן לוקחות חלק בשביתה.

בתחילת השבוע הקודם הקימו ראשי המכללות מאהל מול משרד האוצר ומשכן הכנסת, ואף פתחו בשביתת רעב שהופסקה בעקבות הבטחה למשא ומתן, אולם כשזה לא נפתח - היא חודשה. התקיים אף דיון בנושא בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשותו של ח"כ חיים כץ (הליכוד-ביתנו). במהלכו הבטיח משרד האוצר להיכנס להידברות מידית עם ראשי המכללות, אולם כאשר זו לא החלה, הם החליטו, בגיבוי התאחדות הסטודנטים הארצית, להחריף את צעדיהם ולפתוח בשביתה כללית במכללות הטכנולוגיות ברחבי הארץ. גם שר הכלכלה, נפתלי בנט, שהגיע למאהל המחאה, הבטיח לנסות לפעול לפתרון המשבר, אולם עד לרגע זה, עדיין לא נפתח משא ומתן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר בנט הגיע להזדהות אך טרם נמצא פתרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב אמרה: "לא נותרה ברירה אלא להשבית את הלימודים כצעד נוסף לאיתות. עצוב שמנכ"לים של מכללות מגנים בגופם הן על ההשכלה והן על עתיד המשק בישראל, זוהי בשורת איוב למדינה. אנחנו נחושים".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק, הודיע שהארגון בראשו הוא עומד יצטרף למאבק המכללות. "לא ניתן ליחס האפליה כלפי הסטודנטים במוסדות הטכנולוגיים, להימשך. נאבק לצד ראשי המכללות עד לפתרון המשבר", אמר.

עוד בנושאי חינוך:
מיוחד: פאנל חינוכי לקראת פתיחת שנת הלימודים
דוח: הכיתות בישראל הן מהצפופות בעולם המערבי
פינלנד החדשה: הזינוק של מערכת החינוך הפולנית

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully