וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצח ראש הממשלה הבא יגיע מקרב מבצעי תג מחיר"

יהושע בריינר

16.10.2013 / 13:08

בצל אירועי הזיכרון לרצח רבין, מזהיר כרמי גילון, ראש השב"כ בזמן הרצח, כי חוסר הטיפול בפורעי החוק מהימין עלול להוביל לתוצאות דומות. "יש קו ישיר בינם לבין יגאל עמיר"

השבוע מציינים בישראל את אירועי הזיכרון לרגל 18 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ב-1995. בשל כך, בחר ראש השב"כ בזמן הרצח, כרמי גילון, לדבר היום (רביעי) בנאומו במכון הטכנולוגי בחולון על הקשר שבין הרצח שביצע יגאל עמיר לפני כמעט 20 שנה לבין אירועי תג מחיר שמתרחשים בשנים האחרונות בישראל. "יש קו ישיר שעומד בין המחתרת היהודית, יגאל עמיר ומבצעי תג מחיר. חוסר הטיפול ברבנים הוא אחת הבעיות הגדולות ומאחורי יגאל עמיר, חד-משמעית, עמדו רבנים", אמר גילון. ראש השב"כ לשעבר תקף את אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בפורעי החוק הבאים מקרב חוגי הימין הקיצוני, והזהיר כי "במבצעי תג מחיר נטועים היסודות והשורשים של רוצח ראש הממשלה הבא שיעז ללכת על פשרה טריטוריאלית בשטחים".

"מיהם אותם רבנים, אשר מסיתים צעירים לדבר עבירה, אנחנו יודעים אבל צריך ביצים כדי להעמיד אותם לדין", המשיך גילון. "למה לא עושים את זה? כי זה פוליטי ורגיש. אני מצפה ממשה לדור (פרקליט המדינה – י"ב) שנלחם בשחיתות, לא לברוח מהנושא הזה שמאיים יותר מכל על איכות חיינו במדינה. אני מצפה גם מראש הממשלה שיקרא לכל גורמי הביטחון ויגיד להם, כפי שאמר בגין לאחר רצח אמיל גרינצווייג (גרינצוויג נרצח על ידי יונה אברושמי במהלך הפגנה של תנועת שלום עכשיו ב-1983 – י"ב), תעשו כל מה שניתן כדי לעצור את התופעה, אחרת זה יביא לחורבן בית שלישי".

פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
"מהרסינו ומחריבינו יוצאים מתוכנו". כתובות תג מחיר במנזר בלטרון/דרור עינב

לדברי גילון, "כשמרססים כתובות על כנסייה בלטרון רואות את זה כל אומות העולם ואחרי כן אנחנו בוכים על אנטישמיות? מהרסינו ומחריבינו יוצאים מתוכנו. פעם היה גם שמאל קיצוני וגם ימין קיצוני אך היום נותר רק ימין קיצוני ופעיל. אומרים לנו שאי אפשר לטפל בהם כי הם ילדים, או כי אין חוקים מתאימים, אבל אני לא מכיר ילד אחד בן 15 שמרסס כתובות על מנזר בלטרון ושאדם מבוגר לא יודע על כך. מאחורי כל ילד כזה עומד אבא או רב. המחדל האמיתי של הטיפול בתופעה הוא בקרב גורמי אכיפת החוק".

בתחילת חודש יולי הכריז שר הביטחון, משה יעלון, על תופעת תג מחיר כ"התאגדות בלתי מותרת". "מדובר בתופעה חמורה ביותר, שבה יש מעשי אלימות ללא אבחנה כלפי ערבים, תוך פגיעה ברכושם וסיכון חיי אדם, וזאת כדי להניא את ממשלת ישראל מלפעול באופן מסוים", אמר יעלון לאחר ההכרזה, שבאה כשבועיים לאחר החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני הכריז על פעילי "תג מחיר" כ"התאחדות בלתי מותרת" – הגדרה השונה מזו המתייחסת לפעולה כאל אירוע טרור.

עוד בנושא:
יעלון הכריז: "תג מחיר" - התאגדות בלתי מותרת
הממשלה: תג מחיר – התאחדות בלתי מותרת ולא טרור
תושב בני ברק חשוד בהצתת "מנזר השתקנים" בלטרון

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully