וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "הונאת המיליארד": אנשיו של דומרני הורשעו

16.10.2013 / 0:01

חייליו של היעד המרכזי של המשטרה הורשעו בהונאה של 1.7 מיליארד שקלים באמצעות חברות פיקטיביות במסגרת פרשת הונאת המס הגדולה בישראל בשנים האחרונות. דומרני עצמו לא הואשם

חיילי דומרני משלמים את המחיר: בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אתמול (שלישי) שלושה מאנשיו של העבריין הבכיר שלום דומרני בביצוע הונאות מס ענקיות שהסתכמו בסכום הדמיוני של 1.7 מיליארד שקל. בעוד הנאשמים דוד שבת ואהרון ברנס הורשעו במרבית האישומים שיוחסו להם בפרשה זו, הנאשם שלמה עזרן, שיוצג על ידי עורך הדין אלי מויאל, זוכה ממרבית האישומים.

זוהי ככל הנראה פרשת הונאת המס הגדולה ביותר שהייתה בישראל בשנים האחרונות, וזכתה לכינוי "הונאת המיליארד". החקירה החלה לפני כמה שנים כאשר לרשות המסים וליחידת להב 433 הגיע מידע מודיעיני על כך שעבריינים, המקורבים לדומרני, רשמו חברות פיקטיביות למכירת צמיגים, ייבוא מוצרי קוסמטיקה ועוד, שבאמצעותן הצליחו להעלים מס בסכומי עתק. הנאשמים הצליחו להלבין מאות מיליוני שקלים, אשר רובם הגיעו מהלוואות בשוק האפור בריביות גבוהות. בעקבות חקירה סמויה של רשות המסים והמשטרה נעצרו בשנת 2011 שלושים מעורבים.

נזק של מיליארדי שקלים למדינה

בעת חשיפת הפרשה, קיוו ביאחב"ל כי למעשה הם שמו סוף לניהול ארגון הפשיעה של שלום דומרני, שכן גם הוא נעצר בפרשה, אך כעבור כמה ימים בלבד, הוא שוחרר. לפי כתב האישום, נטען כי רשת העבריינים פעלה בצורה מתוחכמת, וגרמה למדינה נזק כספי שנאמד במיליארדי שקלים.

על פי שיטת הפעולה שנחשפה, בעלי עסקים שנקלעו לקשיים קיבלו הצעה להלוואה מחברה שבבעלות החשודים או אנשי קש. כך לדוגמא, בעל עסק שהלווה מיליון שקל, קיבל מהלווים חשבונית מס פיקטיבית בגובה של 2.5 מיליון שקל שכללה חומרים, סחורה או עבודה שכלל לא סופקו בפועל.

החזר המע"מ בגין החשבונית שהופקה בסכום זה היה בסך 400 אלף שקל, וזה גם סכום הריבית שבעל העסק התחייב להחזיר לחברה המלווה. לפיכך, הריבית שנדרש לשלם אותו בעל העסק הייתה "על חשבון" סכום המע"מ, כיוון שהוא התקזז בגין החשבונית הפיקטיבית.

לקריאה נוספת:
יולי 2013: מעצר דומרני הוארך: "המשטרה איבדה את הצפון"
המשטרה הצילה את שלום דומרני מניסיון חיסול

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully