וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון: הפוליטיקאים לא צריכים לטפל בגיוס החרדים

1.10.2013 / 8:00

ביום שלישי האחרון, דיבר שר הביטחון עם חיילים חרדים על סוגיית השוויון בנטל וטען כי היא לא צריכה להיות תחת טיפול הפוליטיקאים. "שזה מגיע לשיח הפוליטי זה גולש להסתה"

מערכת וואלה!

ביום שלישי האחרון, אירח שר הביטחון משה בוגי יעלון חיילים חרדים בסוכת שר הביטחון בקריה. יעלון אמר כי סוגיית השוויון בנטל וגיוס החרדים לא צריכה להיות תחת טיפולם של הפוליטיקאים, "הנושא מאוד חם בשיח הישראלי ולצערי גם בפוליטיקה הישראלית. והוא רגיש מידי כדי להשאיר אותו לפוליטיקאים. חרשנו כבר את התלם הראשון והתלם הראשון הוא תמיד הקשה ביותר לחריש, שבו אנחנו מאפשרים לחרדים לשרת ואני בכוונה מדגיש מאפשרים. אלו שקוראים לזה שוויון בנטל חוטאים לעצם העניין. אני אף פעם לא ראיתי את השירות כנטל אלא כזכות. ובמקום לקרוא לזה נטל ובמקום לנסות לכפות על יחידים ועל מגזר, את השירות אני חשבתי תמיד שהדרך הנכונה היא לאפשר לשרת. לצערי שזה מגיע לשיח הפוליטי זה גולש להסתה, להשנאה, לדה-לגיטימציה, ולקריאה לכפות במקום להמשיך ולאפשר כדי להשתלב. כתוצאה מזה אנחנו רואים תופעה קשה ביותר שאני חייב לגנות אותה, את אותה האלימות כנגד חיילים חרדים של קיצוניים מהשוליים של השוליים גם בציבור החרדי".

הוראות לחרדי המגויס: כך תפעל אם תעצר
ח"כ מוטי יוגב הותקף על ידי חרדים במודיעין עילית
למה החרדים כל כך שונאים את יאיר לפיד?

לדברי יעלון הדרך הנכונה ביותר לטפל בסוגיה היא לאפשר שילוב של חרדים בצבא. "הדרך הנכונה שאני מאמין ותומך בה ופועל לאורה היא הדרך לאפשר למי שמוכן לשרת מהמגזר החרדי לשרת, ולא לאבד את אורח חייו כחרדי".

סוגיית גיוס החרדים עדיין נדונה בוועדה שהוקמה לבחינה והכנת החוק לשוויון בנטל שבראשה עומדת חברת הכנסת איילת שקד מ"הבית היהודי". הסוגייה שמעסיקה את החברה הישראלית מזה שנים, הגיעה מספר פעמים לפתחו של בית המשפט העליון אך עד כה הנושא לא הוסדר. מאז שהתבטל חוק טל לפני למעלה משנה, עדיין לא חוקק חוק חדש שיסדיר את הנושא. לאורך השנים, גילה שר הביטחון משה בוגי יעלון גישה מתונה יותר, לפחות בעיני החרדים, בנוגע לסוגיית גיוס החרדים לצבא או לשירות האזרחי והלאומי. הגישה בה הוא נקט שיקפה תמיד את הרצון להגיע להסכמות עם החרדים ולא לכפות עליהם.

במהלך האירוח הוסיף יעלון כי מתי שיש התנגשות בין ערכים, עדיף למצוא את שביל הזהב ולאפשר את קיומם של הערכים המתנגשים, "אני רואה את השירות כערך ואת לימוד התורה כערך, ושזה מגיע לאיזו התנגשות הדרך הנכונה בעיני תמיד היא שביל זהב שמאפשר את קיומם של הערכים בפני עצמם, הם ערכי נצח מבחינתנו, לפעול לאורם מבלי להביא לדה-לגיטימציה, להשנאה ולהסתה. בהיסטוריה שלנו, אין צורך להרחיב, מה קרה כשהייתה שנאת חינם".

עוד הוסיף השר "כל אחד שונה והדרך להקים חברה בריאה היא לאפשר לכל אחד על פי דרכו להשתלב בתוך החברה בתוך המדינה ולתרום על פי יכולתו וכישוריו ובתנאי שהפרט מבין את מקומו בחברה שהוא צריך לתרום משהו לחברה למדינה. וכל אחד עושה את זה בדרכו מי בתרומתו לביטחון, למדע, לטכנולוגיה, לרפואה, לחקלאות, לתעשייה, לכלכלה וללמוד תורה. רק כך אנחנו יכולים לראות ברכה במעשינו. ולכן אני דוגל בדרך ההשתלבות ולא בדרך הכפייה בדרך מתן האפשרות להשתלבות ולא בדרך ההסתה והדה לגיטימציה".

בסביבתו של שר הביטחון מוסרים כי זו דעתו של השר מזה זמן. לדבריהם ?כאשר פועלים בנושא בסבלנות מגיעים להישגים ומספר המשרתים הולך וגדל וזה מוכח בשטח. כאשר מערבים את הפוליטיקאים מעורבבים בזה שיקולים נוספים ומיצי קיבה שמפריעים לקידום הנושא?. עוד הם מוסיפים כי השר אומר זאת תמיד, כך הוא חושב וכך הוא פועל לאורך השנים בנושא.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully