וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הרצח, יהב כתב לאביו: "שנה טובה, שלא תמות"

19.9.2013 / 12:43

הלם בבת חפר: חברים וקרובי משפחה הגיעו לבקר את רונית גור, שילדיה הושלכו אל מותם בידי אביהם. לדבריהם, האם "מסתגרת בביתה ולא מפסיקה לבכות". הגננת: "יהב דאג מאוד לעדן"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד, טל רזניק

יממה לאחר רצח הילדים יהב ועדן גור, בני 5 ו-3, בת חפר עדיין מתקשה להתאושש. ביישוב הקהילתי שבשרון סיפרו הבוקר (חמישי) על משפחה שניהלה חיים נורמטיביים עד לפני חצי שנה, אז החלו האם רונית והאב אלי – החשוד כי השליך את השניים אל מותם מגג בניין בן 11 קומות בתל אביב והתאבד – בהליך גירושים.

מאז הרצח, מגיעים בני משפחה וחברים לבקר את האם, שלדבריהם "מסתגרת בביתה ולא מפסיקה לבכות". חברתה של האם סיפרה כי בבית המשפחה תלויה ברכה מיהב לאביו לרגל השנה החדשה, בה נכתב: "לאבא, שנה טובה. שלא תמות". חברה אחרת התייחסה בשיחה עם וואלה! חדשות לסמיכות של המקרה לרצח שני הילדים בירושלים השבוע בידי אמם ואמרה: "זה לא נתפס ששני מקרים כאלה קורים בהפרש של כמה ימים בלבד". לדברי המקורבים, רונית סיפרה כי "לא הספקתי לעצור אותו והוא כבר לקח את הילדים. מיד הזמנתי משטרה". חברה נוספת סיפרה כי רונית ישנה שעה בלבד בלילה. "זו הפעם הראשונה שהיא ישנה בלי הילדים", אמרה והוסיפה שרונית "כל הזמן אומרת 'איך אני אתמודד עם זה? מה הטעם לחיים שלי?'".

עדן ויהב גור, שנרצחו בידי אביהם בתל אביב. באדיבות המשפחה
"הם היו משפחה נורמטיבית לחלוטין". עדן ויהב גור/באדיבות המשפחה
עדן ויהב גור, שנרצחו בידי אביהם בתל אביב. באדיבות המשפחה
"יהב דאג מאוד לאחותו"/באדיבות המשפחה

אורלי מכלוף, הגננת של שני הילדים הקטנים, סיפרה כי מדובר ב"שני ילדים מדהימים". לדבריה, עדן בת ה-3 הייתה "מלאת שמחת חיים. ילדה שמחה, רוקדת, שרה", ואילו אחיה הבכור היה "ילד רגיש מאוד, עדין נפש". היא הוסיפה כי "יהב דאג מאוד לאחותו הקטנה".

אתמול אמרה עו"ד אורלי יעקב, המייצגת את האם, כי הן ידעו שהמצב יגיע למקום כזה והתריעו בפני כל הגורמים. "הן התלונות במשטרה, הן העובדים הסוציאליים. כולם היו מעודכנים, וחבל שזה נגמר ככה. היא התלוננה במשטרה על אלימות קודמת". לדבריה, האב אלי ניסה אתמול לרצוח את האם, "היא התעלפה, והוא חטף את הילדים".

הבית בבת חפר בו התגוררו יהב ועדן גור שנרצחו בידי אביהם, 19 בספטמבר 2013. שלומי גבאי
בית המשפחה בבת חפר, היום/שלומי גבאי

מזכיר בת חפר, יוני הראל, אמר אתמול כי היישוב כולו נמצא בטראומה בעקבות הרצח. "האימא מאוד מסורה, מטפחת את הילדים, הילדים מקסימים, מאוד פעילים, מדובר בהלם מוחלט", אמר. "נעשה הכול כדי לסייע לאימא. העובדות הסוציאליות שלנו נמצאות אתה כדי ללוות אותה ברגעים הקשים האלה". לאחר שפגש את האם, הוסיף הראל כי האם "בטראומה מאוד קשה. לאבד שני ילדים זה משהו מאוד קשה. היא מפורקת. היא ביקשה שיניחו לה לנפשה כדי שהיא תוכל להתאבל ולעבור את התקופה הנוראית הזו".

האב איים בעבר על האם: "אשבור לך את העצמות"

קרן, המתגוררות בשכנות למשפחה, סיפרה כי ראתה את בני המשפחה יוצאים יחד לטיולים. "לפני מספר חודשים אירחתי חברים שאחד מהם חנה את רכבו סמוך לבית המשפחה, ליד שלט שרשום בו החניה אסורה, וכאשר הוא שב לרכבו הוא מצא כי כל גלגלי הרכב מפונצ'רים. ניסינו לפנות אליו (אל האב) ולשאול אותו מדוע הוא עשה זאת, אך הוא סירב לפתוח את דלת הבית", סיפרה. השכנה ידעה לספר על מקרה נוסף שבו אדם אחר שהחנה את הרכב ליד הגדר מצא את צמיגי הרכב מנוקבים.

אתמול התברר כי נגד האב הוגש בעבר כתב אישום בגין תקיפת אשתו. בחודש דצמבר אשתקד הואשם האב, בן 52, שהתגורר לאחרונה באור יהודה, כתב אישום בגין תקיפת אשתו וגרימת נזק. בין השאר עולה כי על רקע ויכוחים בין בני הזוג, לא אפשר הנאשם לאשתו לנסוע בכלי רכב. כשהיא לקחה את המפתחות הוא איים "לשבור לה את העצמות", ואף גזר לה את כרטיס האשראי ואת פנקסי הצ'קים. אשתו גור אף טענה כי הוא אינו יציב בנפשו, אולם מומחית שבדקה אותו בתחילת החודש קבעה שהוא בריא בנפשו ואינו זקוק לטיפול. לפני שלושה חודשים הוצא נגד האב צו הרחקה בעקבות אלימות שהפעיל כלפי האם, והוא היה רשאי לפגוש את הילדים תחת השגחה בלבד.

ביתו באור יהודה של אלי גור שרצח את שני ילדיו והתאבד 19 בספטמבר. שלומי גבאי
ביתו של אלי גור באור יהודה, היום/שלומי גבאי

בסביבות השעה 15:00 אתמול הגיעה האם לתחנת המשטרה והתלוננה על כך שבעלה הגיע לביתה, חטף את הילדים ואף אמר כי ירצח אותם. השוטרים פתחו בחיפושים אחרי האב והילדים, ואף הקפיצו מסוק לאוויר, הציבו מחסומים באזור וניסו לאכן את הטלפון הנייד שלה, אך לא הספיקו לאתרו לפני שעלה לקומה ה-11 בבניין מגורים ברחוב אליהו ברלין בצפון תל אביב, השליך את שני הילדים אל מותם וקפץ בעצמו.

(עדכון ראשון: 11:10)

עוד על רצח הילדים בתל אביב
”ייתכן שהמקרה בירושלים השפיע על האב לבצע מעשה”
האב הואשם בעבר בתקיפת האם: ”אשבור לך את העצמות”
עדה לרצח הילדים: ”הם נאבקו באב לפני שהשליכם”

  • עוד באותו נושא:
  • בת חפר
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully