וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייתכן שהמקרה בירושלים השפיע על האב לבצע מעשה"

רצח הילדים עדן ויהב על ידי אביהם, אלי גור, מתווסף למקרה בבירה, שבו אם דקרה למוות את ילדיה. הפסיכיאטר אלי לובלינסקי: "אנשים במצוקה עלולים לשאוב השראה ממקרים דומים"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

המקרה הטראגי שאירע אתמול (רביעי) בתל אביב, שבו אב השליך את ילדיו הקטנים מגג בניין ואז קפץ אל מותו, בא יומיים בלבד אחרי מקרה דומה, שבו אם דקרה למוות את שני ילדיה ואז ניסתה להתאבד בירושלים. אין זו הפעם הראשונה שמקרים דומים של פגיעה בילדים או אובדנות מתרחשים בסמיכות כה גדולה, ונשאלת השאלה: האם זה מקרי? על פי ד"ר אלי לובלינסקי, פסיכיאטר ופסיכותרפיסט – לא בהכרח.

"למקרי אובדנות בהחלט יש אפקט שיכול להשפיע על אנשים אחרים שנמצאים במצוקה, בטח כשמדובר במצוקה דומה, לבצע מעשה", מסביר ד"ר לובלינסקי. "כשקורה מקרה טראגי של אנשים במצוקה המחליטים לעשות מעשה, אחרי שראו שאחרים במצבם או במצב דומה, הדבר יכול להוות 'פתרון' עבורם. פתרון טראגי, אבל אנשים במצוקה קשה נוטים לחוש חיבור לאנשים במצב דומה ומזדהים עם מה שקרה. הזדהות עם המצוקה, עם הכאב ובדידות עצומה ומרגישים לעיתים שגם להם יהיה נכון לבצע מעשה שכזה".

אב חטף את ילדיו מהאם והשליכם מהקומה ה-11. שלומי גבאי
הנרצחים, עדן ויהב גור/שלומי גבאי

עם זאת, מסביר ד"ר לובלינסקי כי לא כל אדם במצוקה יבצע מעשה שכזה: "חשוב להדגיש שלא כל מי שחושב על מעשה כזה ישר הולך ומבצע. מי שיבצע בסופו של דבר אלו אנשים במצב קשה, אימפולסיביים, עם תגובות בלתי שקולות. בדרך כלל מדובר באנשים השרויים במצוקות גדולות בלי שיש להם עם מי לחלוק. כשרואים אדם שמבצע את המעשה חשים הזדהות וחשים שנכון גם להם להוציא את המחשבות הקשות מן הכוח אל הפועל".

"מקרה מעין זה שאירע היום מעיד על תוקפנות קשה כלפי בן הזוג", אומר ד"ר לובלינסקי. "במקרים כאלה יש תחושה קשה של אובדן דרך וייאוש, תחושה שכלו כל הקיצין. חשוב להדגיש שאנשים במצוקה לא צריכים להגיע למצבים של בדידות או מצוקות קשות יותר, אלא לפנות לגורמי מקצוע שאמונים לטפל במצבים מעין אלו, כמו פסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי. נכון לשתף אנשים קרובים כי אז אפשר שימנע אסון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הרצח בצפון תל אביב, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה זה, האב ואשתו נפרדו לפני תקופה והיו בהליכי גירושים. על פי מכריהם של בני הזוג, הם היו מצויים גם בקשיים כלכליים. נגד האב הוגש כבר בעבר כתב אישום בגין תקיפה ואיומים נגד האם, והם היו מוכרים הן במשטרה והן בשירותי הרווחה באזורם. כמו כן, האב היה במהלך תקופה קצרה בטיפול תרופתי, והפסיק.

גורמי רווחה במועצה האזורית שבה התגוררה המשפחה סיפרו כי לפני שנה האם הגישה תלונה במשטרה על איומים ברצח מצד האב. השניים החלו אז טיפול משפחתי במחלקת הרווחה, והיו ככל הנראה בתהליך גירושים קשה. למרות התלונה, בני הזוג המשיכו להתגורר ביחד עד שלפני כחודש וחצי, אז האם התלוננה שוב על איומים ברצח. על פי אותם גורמים, האם סיפרה שבמהלך מריבה האב זרק כפכף שגרם לניפוץ מנורה.

גופת האב שעל פי החשד השליך את ילדיו מהגג וקפץ אל מותו בתל אביב, ספטמבר 2013. דרור עינב
גופתו של אלי גור/דרור עינב

בעקבות האירוע הזה, שוב הוגשה תלונה במשטרה ובאישור בית המשפט הוצא צו הרחקה נגד האב למשך כחודש וחצי, ואז הוא הוארך שוב לאחרונה בשלושה חודשים. הצו אסר על האב לקיים כל מגע ותקשורת עם האם, והתיר מפגש עם הילדים רק בפיקוח עובדים סוציאליים במרכז קשר. אותם גורמים הוסיפו כי הקשר עם הילדים היה חזק והוא עשה רושם של אב מסור.

לפני ראש השנה, האם ביקשה לשנות את זמני המפגשים במרכז הקשר והאב אמר לעובדת הסוציאלית "את יודעת שיהיו לכך השלכות קשות". העובדת הסוציאלית ביקשה מהאם להתלונן במשטרה, אך זו, לטענת הגורמים, סירבה בחשש שמעורבות נוספת של המשטרה רק תסלים את המצב. "עשינו כל מה שאפשר היה לעשות. זוהתה רמת המסוכנת של האב ולא היו סימנים שהוא יפגע בילדים", אמרו.

הוצאת גופות הילדים מהבית בו נרצחו בירושלים. נועם מושקוביץ
זירת הרצח בשכונת תלפיות בירושלים, השבוע/נועם מושקוביץ

בשעות הצהריים אתמול, הגיע האב, בן 52, לבית אשתו ביישוב בשרון. על פי תלונה שהגישה האישה במשטרה, הוא תקף אותה, לקח את הילדים ואמר כי בכוונתו לרצוח אותם. המשטרה פעלה בניסיון לאתר אותו ולמנוע ממנו לפגוע בילדים, ואף הקפיצו מסוק, הציבו מחסומים באזור וניסו לאכן את הטלפון הנייד שלו. עם זאת, הם לא הצליחו לאתרו לפני המעשה הנורא. האב לקח את הילדים, בני שלוש וחמש, לבניין בן 11 קומות ברחוב אליהו ברלין בתל אביב, שם ככל הנראה עבד במסגרת עבודתו כמנהל פרויקטים, השליך את שני הילדים מהגג ואז קפץ אף הוא אל מותו.

עוד על הרצח וההתאבדות בתל אביב
האב הואשם בעבר בתקיפת האם: "אשבור לך את העצמות"
עדה לרצח הילדים: "הם נאבקו באב לפני שהשליכם"
אב חטף ילדיו מהאם והשליכם אל מותם מגג בתל אביב

(עדכון ראשון: 22:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully