וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום יוגש נגד ראש העיר בת ים שלומי לחיאני

גלעד גרוסמן

17.9.2013 / 20:33

לאחר השימוע שנערך לראש העיר, מסתמן כי בפרקליטות אכן יאשימו את לחיאני, החשוד בלקיחת שוחד, אולם לא ברור באילו סעיפים. מוקדם יותר קבע בג"ץ: ראש עיר נאשם - יודח

מסתמן: הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני. בפרקליטות המדינה עורכים מאמצים נרחבים בימים האחרונים לקראת גיבוש כתב אישום נגד לחיאני, החשוד בעבירות שוחד. בפרקליטות טרם התקבלה החלטה סופית אם יוגש כתב אישום, ובאילו עבירות יואשם לחיאני, אולם מסתמן שכתב אישום כזה אכן יוגש. הדיווח אודות גיבושו האפשרי של כתב אישום מתקבלת על רקע החלטת בג"ץ הערב, לפיה ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו וראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר, שנגד שניהם הוגש כבר כתב אישום – יודחו באופן מיידי מתפקידם, חודש לפני הבחירות המונציפליות – בהן דווקא יורשו להתמודד.

יום הולדת לאורלי ולינאי. אביב חופי
מסתמן: יוגש נגדו כתב אישום. לחיאני/אביב חופי

בפרקליטות הודיעו על הכוונה להגיש כתבי אישום נגד לחיאני ונגד מעורבים נוספים, בחמש פרשות שונות. לחיאני חשוד בכך שהיה ערב באופן אישי לחובות בגובה מיליוני שקלים שצברו חברות קבלניות בבעלותו, ופעל ביחד עם אחיו אבי, לקבלת כספי שוחד מגורמים שניהלו קשרים עסקיים עם עיריית בת ים, על מנת לעמוד בהסכמים שכרת עם בנקים שונים וכדי להימנע מפשיטת רגל. לטענת הפרקליטות, בין השנים 2004-2005 קיבל לחיאני כספי שוחד בסך 900 אלף שקלים.

לפני כשבוע נערך ללחיאני שימוע, וזאת כדי להבטיח שבמידה ויש צורך להגיש כתב אישום – הוא אכן יוגש לפני הבחירות, שייערכו ב-22 באוקטובר. ההחלטה הסופית להגיש כתב אישום צפויה להתקבל מיד לאחר החגים. בחודש אפריל האחרון הודיעה הפרקליטות כי בכוונתה להעמיד את לחיאני לדין באשמת מתן ולקיחת שוחד, מרמה והפרים אמונים, וזאת בכפוף לשימוע שנערך לו. בנוסף, החליטה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד בעלי תפקידים אחרים בעירייה, בהם אבי לחיאני, אחיו של ראש העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום כאמור הודיעו שבעה שופטי בג"ץ כי יש להעביר את ראשי הערים של נצרת עילית ורמת השרון מתפקידם על רקע כתבי אישום שהוגשו נגד השניים. עד כה נמנע בג"ץ מלהכריע באילו מקרים יש להדיח ראש עיר מכהן שהוגש נגדו כתב אישום. זאת, מכיוון שראש עיר, בניגוד לשרים, נבחר באופן ישיר על ידי הבוחרים, ולכן יש לתת משקל גדול לרצון הבוחרים. לאחרונה, בעתירות נגד ראש עיריית רמת גן צבי בר, נמנעו השופטים מלתת פסק דין מנחה, לאחר שבר הודיע כי לא יתמודד שוב לתפקיד.

אולם, הפעם קבעו השופטים כי יש להדיח את שני ראשי הערים. זאת, למרות שבמקרה של גפסו החליטה מועצת העיר שלא להדיחו, ובמקרה של רוכברגר לא התקיים דיון בנושא. ברוב של שישה שופטים נגד אחד, קבעו השופטים כי מועצות הרשויות היו חייבות להתכנס ולדון בעניין העברת ראשי הערים מכהונתם. במקרה של גפסו נקבע כי ההחלטה שלא להעבירו מתפקידו אינה עולה בקנה אחד עם עקרון השמירה על טוהר המידות ושלטון החוק. "ההחלטה היא בלתי סבירה באופן קיצוני גם בשים לב לכך שהבחירות לרשויות המקומיות עומדות בפתח, וזאת בשל כוונתו המוצהרת של גפסו לשוב ולהתמודד על כהונת ראש העירייה", כתבו השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully