וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בוושינגטון: האבטחה קוצצה "כדי לחסוך"

דוח ממשלתי מגלה כי מערך האבטחה במטה הצי בוושינגטון קוצץ, ובפרט בכל הנוגע לכניסתם של עובדי קבלן לבסיס. במקביל נחשף כי לרוצח היו עבירות משמעת חמורות בשירותו הצבאי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בארצות הברית נמשכים המאמצים לפענח את המניע שגרם לאהרון אלקסיס לרצוח 12 בני אדם במטה חיל הים בוושינגטון. במקביל, נחשפים פרטים על מחדל אבטחה חמור בבסיס שבו היה הטבח: דוח ממשלתי שהוכן לא מכבר מגלה כי המפקדה הורידה את רמת האבטחה בבסיס חיל הים, כדי לחסוך בעלויות. ריי מאבוס, מזכיר חיל הים, הורה לבחון מחדש את נהלי האבטחה בכל הבסיסים.

עיקרי הדוח, שהגיעו לידי המגזין "טיים", מגלים כי הצי קיצץ גם במערך האבטחה הקשור לכניסתם לבסיס של עובדי קבלן, כמו אלקסיס, שהחל לעבוד באזור רק בשבוע שעבר.

אלקסיס, בן 34, נעצר לפחות בשני מקרים בעבר, הקשורים לעבירות נשק. סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי הוא השתמש בכרטיס זיהוי שלקח מאדם אחר כדי להיכנס למפקדת החיל. לא ברור כמה זמן הוא החזיק בכרטיס ומדוע לא דווח שהכרטיס נעלם.

מפקדת חיל הים, וושינגטון. ספטמבר 2013. AP
הכניסה למפקדת חיל הים בוושינגטון. מערך האבטחה קוצץ משיקולי תקציב/AP

בדוח הממשלתי, שחובר במשרד מבקר חיל הים, נחשפו כמה מקרים בהם אנשים בעלי עבר פלילי הצליחו לעקוף את מערך האבטחה של החיל. בין היתר נכתב כי "52 עבריינים השיגו גישה אסורה למתקן, וסיכנו גורמי צבא, אזרחים ואורחים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בתוך כך, מסר ה"וושינגטון פוסט" פרטים נוספים על תקופת שירותו של אלקסיס בצבא, שהתאפיינה בהיתקלויות מרובות עם מפקדיו. בדוח השחרור של אלקסיס צוינו שמונה עבירות: חלקן קלות, בהן דוח תנועה ואיחור למשמרת, אך בחלק מהמקרים מדובר גם בעבירות משמעותיות, בהן אי-ציות לפקודה והיעדרות ממושכת מהבסיס.

שני גורמי אכיפת חוק אמרו כי אלקסיס סבל מבעיות שינה ומחרדה, ואף "שמע קולות בתוך ראשו". זה חודשיים שהוא טופל במרפאה פסיכיאטרית של יוצאי צבא. ראש העיר ווושינגטון, וינסנט גריי, אמר כי הוא הופתע לגלות שאלקסיס הועסק במשרה הקשורה לפנטגון, והופתע מהגישה שהייתה לו לבסיס הצבאי. "קשה להאמין שמישהו עם עבר שכזה יוכל לעבור סיווג ולהיכנס לבסיס", אמר.

ראש העיר וושינגטון אף ציין מדובר באחד הבסיסים המאובטחים ביותר בארה"ב. הוא סירב להציע מניע אפשרי למסע הרצח.

מעסיקיו של אלקסיס, בחברה הקשורה ל-HP, אמרו כי הוא החל לעבוד אצלם רק בשבוע שעבר.

עד כה זוהו שמונה מקורבנות הטבח בוושינגטון, כולם אזרחים: מייקל ארנולד, בן 59; ארתור דניאלס, (51); קתלין גארדי (62); סילביה פרסייר (53); ג'ון ג'ונסון (73); פרנק קוהלר (50); וישנו פנדיט (61); קנת פרוקטור (46); עוד 14 בני אדם נפצעו.

לקריאה נוספת
מסע ההרג בוושינגטון: היורה סבל מפוסט טראומה מ-11.9
13 בני אדם נהרגו במסע ירי בבסיס הנחתים בוושינגטון
האקדחים מעשנים כל עוד מישהו קונה אותם // פרשנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully