וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חברת אחזקות הונתה את חברת החשמל במיליונים

רמי שני

16.9.2013 / 20:13

על פי החשד, חברה לאחזקת בתים בדרום הארץ זייפה מונים ראשיים במאות בתים, וגבתה מהדיירים סכום הגבוה בכ-60% מהחשבון לחברת החשמל. סנגור החשודים: "מכחישים הטענות נגדם"

חברה לאחזקת מבנים חשודה בהונאה כפולה - של הדיירים ושל חברת החשמל. בעלי החברה נעצרו היום (שני) בחשד לזיוף בקנה מידה רחב של מוני חשמל בבתי מגורים בדרום הארץ ומעצרם הוארך עד ליום שישי. הם חשודים כי ביצעו מעקפי זרם וניתוק מעגלים במוני החשמל וכך הציגו לדיירים צריכה שגרתית ולחברת החשמל צריכה נמוכה. נציגי החברה סיכמו עם דיירי הבתים כי יהיו אחראים על התשלומים לחברת החשמל. לדיירים הם נהגו להציג נתוני צריכה המהווים את סך כל השימוש וחלוקתו בהתאם למונים בתוך הבתים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הזיוף הזה יכול להוליד דברים נוספים כמו תקלות חשמל, קצרים ונזקים אחרים שעלולים להימדד בכסף רב". עובד חברת החשמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שזייפו את המונים הראשיים גבתה חברת החשמל מחברת האחזקות סכום הנמוך בכשני שלישים מזה שנגבה מהדיירים. את הפרשי הכסף שלשלו בעלי החברה על פי החשד לכיסם. "מדובר בהונאה גדולה מאוד", הסביר גיל מרום, אחד החוקרים באגף המודיעין של חברת החשמל, שניהל את החקירה. "נוצר מצב שאם דייר שילם 300 שקלים עבור הצריכה, 200 שקלים היו עוברים לחשבון חברת האחזקות. סכום הגניבה ככל שאנחנו יודעים הוא כמה וכמה מיליוני שקלים. החברה ביצעה אחזקות ביותר מ-300 בתי מגורים רבי קומות כך שההיקפים של הגניבה עצמה טרם נאמדו עד הסוף".

בחברת החשמל הועלה כבר לפני כארבעה חודשים חשד כי הגניבה נעשית על חשבון הצרכנים. חקירת אנשי המודיעין של החברה הצביעה על פעולה שיטתית, שעיקרה זיוף מוני החשמל הראשיים בבתי המגורים באמצעות חיתוך סלילים ומרכיבים אחרים במכשירי המדידה. "הזיוף הזה יכול להוליד דברים נוספים כמו תקלות חשמל, קצרים ונזקים אחרים שעלולים להימדד בכסף רב", הסביר מרום, "הנזק שנגרם למונים הוא עצום". בית משפט השלום באשקלון הוציא היום צו איסור פרסום על פרטי המעורבים בפרשה. "החשודים מכחישים את כל הטענות נגדם", אמר עורך הדין אבי חימי, המייצג אותם, "הוצגו בדיקות שנעשו בידי חברת חשמל, לדעתנו הן לא יסודיות. הרי יכולות להיות תקלות ואי אפשר לקשור אותן לגניבה שיטתית כפי שהדבר מוצג".

לקריאה נוספת:
אישום: התחזה לשכן ועשק אלפי שקלים מקשישות
עורך דין מהצפון הונה את לקוחותיו במיליוני שקלים
ההונאות הקטנות בחיים: "גנב העודף" ממקדונלד'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully