וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוראות לחרדי המגויס: כך תפעל אם תעצר

10.9.2013 / 12:55

בממשלה ממשיכים בניסוח החוק לשוויון בנטל וברחוב החרדי מתייחסים לכך בביטול. בכנס שהתקיים אתמול קיבלו המשתתפים חוברת הדרכה כיצד לנהוג אם ייעצרו לאחר שיסרבו להתגייס

כנס נגד גיוס חרדים. באדיבות המצולמים
כנס חיזוק ותמיכה לאי התייצבות בלשכת הגיוס/באדיבות המצולמים

"נמצאים אנו, כידוע לכל, בתקופה קשה, תקופת שמד, אשר כמוה לא הייתה מזה שנים רבות, תקופה בה קמה וגם ניצבה עלינו הגזירה האיומה מכל: גזירת הגיוס". כך נכתב בדברי המבוא של חוברת חדשה שחולקה אמש (שני) למשתתפים בכינוס שהתקיים בבני ברק נגד גיוס החרדים. החוברת שבנויה מחמשה פרקים, חולקה בעשרות עותקים ובה הדרכות מפורטות כיצד על בחורי ישיבות לנהוג במידה וייעצרו לאחר שיסרבו להתגייס.

החוברת מקיפה נושאים רבים כגון: פירוט היסטורי על גיוס החרדים בישראל מאז קום המדינה ועד ימים אלו, דרכי ההתמודדות עם הרצון לגייס את בחורי הישיבות, אזהרה מפני ההתייצבות בלשכות הגיוס בצו ראשון, הכנות מעשיות למעצר, היכרות עם הכלא הצבאי בישראל, ודרכי הכליאה בו.

הפרק הרביעי, הוא המעשי ביותר עבור בחורי הישיבות ועוסק בהכנות לקראת המעצר, "דרכם של שוטרי המשטרה הצבאית, לבוא בלילה", מסבירים מנסחי המדריך, "בכדי שה"מבוקש" יהיה בבית. בשל כך, יש להכין תיק ובו חפצים אישיים לתקופת המאסר, ליידע את מנהל הישיבה במספר הטלפון של ההורים במקרה של מעצר ובמספר טלפון של קרוב נוסף למקרה שלא יתפסו אותם בשעת המעצר, להירשם כמנוי לשירות "בזקכרט", על מנת לבצע שיחות מהכלא, לבקר אצל רופא המשפחה ולבקש אישור בכתב על כל בעיה רפואית ממנה אתה סובל, וכן אישור על כל תרופה בה אתה מטופל".

מעבר לרשימת הפריטים הבסיסים שעל הבחורים להכין כמו, קיטבג, שקיות אשפה, בקבוקים ריקים, תפילין וטלית, ספרים, לבוש תחתון, קיימת גם רשימת חפצים עבור "תיק קידוש השם" ובה מומלץ לקחת ארבעת המינים (במעצר לפני סוכות), ספרי קריאה ועיתונים במצב של שעמום, ו"הרבה הרבה מצב רוח טוב, מצב רוח של נתין שהמלך מכניס אותו לבתי גוואי של טרקלינו, לחדר האוצרות".

מפיצי החוברת הם אנשי הפלג הליטאי של הרב שמואל אוירבך מירושלים, שאסר בעבר על תלמידיו להתייצב לצו ראשון בלשכות הגיוס, "עצם הדבר, שצבא מדינת ישראל מודיע לבן תורה: אנחנו מתכוננים לגייס אותך", נכתב באחד מפרקי החוברת, "לכן בוא ללשכת הגיוס ונבצע בך תהליך של חיול, והבחור משתף פעולה עם הצבא, הרי זה למעשה שיתוף פעולה עם גזירת השמד". עוד הוסיפו בפרק אחר: "מטרת הגיוס היא להרוס את עולם התורה, הרצון של השלטונות לגייס את בני הישיבות אינו נובע כלל בצורך בטחוני. המסיתים השונים נגד הציבור החרדי, משתמשים כמובן בטיעון זה, ככלי ניגוח – אולם גם הם מודים בפה מלא שזהו אינו הצורך העיקרי בגיוס בני הישיבות".

בחורי הישיבות שקיבלו את החוברת זכו גם לפירוט נרחב על מערכת הכליאה של הצבא הישראלי. הפירוט מתמקד בעיקר בכלא 4, "הכלא מחולק לארבע פלוגות: שלוש המיועדות לאסירים סדירים ואחת לסרבני גיוס מילואים. בשעה זו, לא ידוע עדיין לאיזו פלוגה מבין השלוש יישלחו בחורי הישיבות".
אתמול דיבר גם הרב אוירבך בפני הבחורים ואמר: "לא מדובר כאן בבעיה פרטית של כל בחור באופן פרטי, זו בעיה של כלל ישראל ממש. גוזרים על הנשמה של כלל ישראל, על התורה ועל עיקר היהדות. הם עומדים עלינו לכלותינו, חס וחלילה, הקדוש ברוך הוא ודאי מצילנו מידם. יש להתחזק מאד, להמשיך בשב ואל תעשה שלא להתייצב כלל, ולעמוד בדעתנו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully