וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרתים את עצמם: הפרלמנט הבריטי מכור לפורנו?

יותר מ-300 אלף כניסות לאתרים בעלי תכנים פורנוגרפיים נרשמו במהלך השנה האחרונה ממחשבים הממוקמים בבתי הפרלמנט בממלכה. דובר בית הנבחרים מנסה להרגיע: "המספר מנופח"

לפני פחות מחודשיים הודיע ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, על רפורמה במסגרת המאבק בפורנוגרפיה, במסגרתה תכנים מיניים יסוננו במחשבים ברחבי המדינה כברירת מחדל. פורנוגרפיה תיקלט רק אצל אזרחים שיודיעו במפורש כי הם מעוניינים בכך.

כעת, מסתבר שחבריו של קמרון בבתי הפרלמנט הבריטים "ייפגעו" אף הם מהרפורמה המדוברת. יותר מ-300 אלף ניסיונות כניסה לאתרים בעלי תכנים פורנוגרפיים נרשמו בשנה האחרונה ממחשבי הפרלמנט של בריטניה, בו נמצאים כ-5,000 פקידי ממשלה.

פורנוגרפיה. AP
כ-300 אלף כניסות מצד לכל היותר 5,000 עובדי פרלמנט/AP

במענה לבקשה לפי חופש המידע שהגיש העיתון "הפינגטון פוסט" התקבל הנתון החריג הזה, אשר עשוי להעיד שנבחרי הציבור בבריטניה עוסקים בעת עבודתם גם בדברים אחרים מלבד שירות הציבור. העיתון פרסם כתבה בנושא תחת הכותרת "כן אדוני ראש הממשלה!", בהתייחס לסדרה הקומית הבריטית המיתולוגית.

עם זאת, דובר בית הנבחרים טען כי מספר כניסות גבוה זה עשוי בהחלט להיות "מנופח". לטענתו ייתכן והמספר הגבוה נובע מתוכנות "צד שלישי" וכן מאתרים פורנוגרפיים אשר רושמים כניסה אחת כמספר כניסות רב כתוצאה מרענון העמוד, תכנים פרסומיים ("פופ-אפס") ועוד שיטות שונות. כמו כן, מספר הכניסות לאתרים הללו השתנה באופן קיצוני במהלך חודשי השנה, כאשר בחודש נובמבר לדוגמה נרשמו 114,844 כניסות, בעוד שבחודש פברואר נרשמו 15 כניסות בלבד.

"הגיע הזמן לפעול"

כאמור לעיל, באמצע חודש יולי האחרון, הודיע ראש הממשלה קמרון על רפורמה בתחום צריכת התכנים הפורנוגרפיים באינטרנט בבריטניה, כאשר תכנים מיניים יסוננו במחשבים ברחבי המדינה ופורנוגרפיה תיקלט רק אצל אזרחים שיודיעו במפורש על רצונם בכך." אין בכוונתי להטיף מוסר או לעורר פחד", אמר קמרון, "אך הגיע הזמן לפעול. אני מרגיש זאת הן כפוליטיקאי והן כהורה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דייוויד קמרון עם אשתו סמנתה ובתו ננסי, לונדון, מרץ 2009. Chris Jackson, GettyImages
"אני מרגיש זאת הן כפוליטיקאי והן כהורה", קמרון ומשפחתו/GettyImages, Chris Jackson

ההסכם יצא לדרך אחרי שגובש עם ארבע חברות האינטרנט הגדולות הפועלות בבריטניה, ככל הנראה בתום מגעים ממושכים מאחורי הקלעים. קמרון רמז שאם ענקיות אינטרנט כגון גוגל לא ישתפו פעולה לפי הנדרש בהסכם, הפרלמנט יכפה אותו עליהן בחקיקה.

לדברי קמרון, הזמינות הקלה של פורנוגרפיה באינטרנט "משחיתה את הנעורים". לפי התכנית הממשלתית, עד סוף 2014 ספקיות האינטרנט יפנו למיליוני הלקוחות בבריטניה ויתקינו עבורם מסנני תוכן, אלא אם הלקוח יבקש לחתום על טופס אי-ההסכמה. התעלמות מהטפסים או אי-חתימה עליהם תיחשב כהסכמה להתקנת המסננים.

לקריאה נוספת:
מהפכת פורנו בבריטניה: רוצה סקס במחשב? תצהיר מראש
במשטרת הפורנו של סין מתקשים לעמוד בעומס
תעלומה בוותיקן: מי מוריד פורנוגרפיה מוזרה?

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully