וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "למה שנוותר על שטחים תמורת המילה שלום?"

יהושע בריינר

4.9.2013 / 4:29

במפגש עם ראשי המתנחלים התייחס שר הביטחון למו"מ עם הפלסטינים: "במזרח התיכון מדברים אינטרסים, לא הסכמים חתומים". הוא קרא לפתח את יהודה ושומרון, "העורף של ישראל"

שר הביטחון נגד פינוי יישובים במסגרת המו"מ: במפגש שהתקיים אמש (שלישי) בין השר משה (בוגי) יעלון לבין ראשי המתנחלים, מתח יעלון ביקורת על המשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי הוא לא צפוי לכלול פינוי יישובים. במסגרת הכינוס שנערך בברקן אמר יעלון למתנחלים כי המשא ומתן איננו עוסק בפינוי יישובים וכי יש לייצר הרתעה, ולא הסכמי שלום.

"למה התרגלנו לכך שתמורת המילה שלום, רק עבור המילה, אנחנו אינסטינקטיבית מוותרים על שטח?", תהה שר הביטחון. לדבריו, "במזרח התיכון מדברים אינטרסים, לא הסכמים חתומים, ואינטרסים זה מקלות וגזרים. במזרח התיכון זה נבוט עבה וגזרים. יהודה ושומרון היא העורף של מדינת ישראל ולכן יש לחזק ולפתח את המקום". יעלון הוסיף ואמר במהלך השיחה כי בניגוד למה שאומרים, "הדמוגרפיה עובדת לטובתנו".

דבריו של יעלון מצטרפים לדברים ברוח דומה שאמר אתמול בסיור משותף עם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בפיקוד המרכז. במהלך הסיור אמר יעלון: "בשבוע הבא נציין 20 שנה להסכמי אוסלו ויש לי תחושה שעוד נעסוק במו"מ הפלסטיני בשנים הקרובות".

ציפי לבני, ג'ון קרי וסאיב עריקאת עם חידוש שיחות השלום בוושינגטון, יולי 2013. AP
"במזרח התיכון זה נבוט עבה וגזרים". שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ולצדו השרה ציפי לבני וסאאב עריקאת, נציגי הצדדים במשא ומתן, בחודש שעבר בוושינגטון/AP

ראשי המתנחלים יצאו מרוצים מאוד מהמפגש עם יעלון הודות לדבריו ולפיהם אין סכנה לפינוי יישובים. לכינוס אמש, שנערך ביוזמת ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן, הגיעו מרבית ראשי ההתיישבות, זאת בין היתר על רקע ביטול הרמת כוסית שהייתה אמורה להתקיים במקביל עם אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, אולם בוטלה ברגע האחרון. בכינוס אמר מסיקה: "אנחנו מודאגים מהדברים שאנחנו לא יודעים הקורים במשא ומתן המדיני. אנחנו מבקשים ממך, שמור על ארץ ישראל". בין היתר, העלו המתנחלים לדיון את סוגיית הבנייה בשטחים וביקשו לאשר עוד יחידות דיור חדשות וכן להסיר חסמים ביורוקרטיים מפרויקטים חדשים של בנייה באזור.

עוד בנושא:
"שחרור נוסף של אסירים פלסטינים - עוד החודש"
ידלין: "להכין תכנית ב' למקרה שהמשא ומתן ייכשל"
הסתיימה פגישה חשאית בין לבני לעריקאת בירושלים

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully