וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת "הרופאה שלא טיפלה": לא היה ניתן להציל את בר

גלעד גרוסמן

3.9.2013 / 15:20

רופאה הנתבעת על ידי אמה של נערה בת 14 שהתמוטטה בבית בספר ומתה, בטענה שלא סייעה לה, דוחה ההאשמות: "הטענה שסירבה להגיש עזרה מקוממת ולא מתיישבת עם העובדות"

לא הייתה כל אפשרות למנוע את מותה הטראגי של בר הירשברנד, שנבע ממחלתה - כך נכתב בתגובתן של הרופאה הנתבעת וקופת חולים לאומית, לתביעה שהגישה נגדן לימור הירשברנד, בעקבות מות בתה בת ה-14 בר, שהתמוטטה ומתה במהלך שיעור בבית הספר. על פי כתב ההגנה, בכל מקרה תוחלת החיים הצפויה שלה הייתה מקוצרת ביותר. פרקליטתה של הירשברנד: "אין לרופאה איך להתגונן".

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, בר הירשברנד הייתה רק בת 14 כשהתמוטטה לפני כארבע שנים וחצי בעקבות מחלת לב ממנה סבלה, ומתה מדום לב בכיתה בבית ספרה בבית אריה שבשומרון. לטענת הוריה, היה ניתן להציל את חייה, אולם הרופאה ביישוב סירבה זמן רב לסייע לה, ולא היה אמבולנס במקום שיספק טיפול. כאשר ניידת טיפול נמרץ הגיעה למקום, לא נותר לפרמדיקים אלא לקבוע את מותה.

בר הירשברנד ז"ל. באדיבות המשפחה
"גם אם חייה היו ניצלים, היא הייתה נותרת עם פגיעה מוחית קשה". בר/באדיבות המשפחה

ט', הרופאה, הגישה בימים האחרונים לבית משפט השלום בתל אביב את תגובתה לתביעה, שבה היא דוחה את הטענות שהועלו נגדה, לפיהן סירבה לבוא ממרפאת היישוב הסמוכה לבית הספר ולטפל בבר, מכיוון שטיפלה בחולים במרפאה ואמרה שאינה אחראית למתרחש בבית הספר. "הטענה כי הרופאה סירבה להגיש עזרה ראשונה למנוחה הינה מקוממת ואינה מתיישבת עם העובדות", נכתב בכתב ההגנה.

לטענתה, המרפאה אינה אמורה ואינה מסוגלת לספק שירותי רפואה דחופה לתלמידים בתוך בית הספר או להחליף את מד"א במתן שירותי חירום. למרות זאת, טוענת הרופאה כי היא הגיעה לבית הספר אף שלא נמסר לה כי מדובר במצב מסכן חיים הדורש ביצוע החייאה, והשתתפה באופן פעיל בפעולות ההחייאה. היא הוסיפה כי לא ידעה על מצבה של בר ולכן לא הביאה עמה דפיברילטור (מכשיר שנותן שוק חשמלי ללב), מה גם שהדפיברילטור במרפאת היישוב היה כבד ומסורבל ולא ניתן היה להוציאו מהמרפאה.

ט' טוענת כי לא הייתה כל אפשרות מעשית להציל את חייה של בר, וכי גם אם חייה היו ניצלים, היא הייתה נותרת עם פגיעה מוחית קשה. הרופאה גם מותחת ביקורת על כך שבכתב התביעה נטען שמצבה של בר היה יציב למרות מחלת הלב שממנה סבלה. "תיאור מצבה של המנוחה קודם לאירועים הינו מופרך ואינו מתיישב עם מחלתה הבסיסית או עם עצם קרות האירוע נושא התביעה. למנוחה צפויה הייתה תוחלת חיים מקוצרת ביותר עקב מחלתה הבסיסית".

"הנתבעים נמנעו מלמסור גרסה והסתפקו בהכחשה רפה"

בתביעה הופנו גם טענות כלפי מד"א, על כך שאמבולנס ראשון הגיע לבית הספר רק חצי שעה אחרי שבר התמוטטה, ואילו ניידת טיפול נמרץ הגיעה רק רבע שעה מאוחר יותר. לטענת האם לימור, נאמר לה שהנוהל הוא ששולחים אמבולנס רגיל קודם, והרופא שבו מחליט אם יש צורך בניידת טיפול נמרץ. במד"א דוחים את הטענות. בכתב ההגנה של הארגון נטען כי צוותי מד"א הגיעו אל בר במהירות הרבה האפשרית בהתאם למרחקים הגיאוגרפיים ומבלי עיכוב ביציאת האמבולנסים. בארגון דוחים את הטענה בדבר "נוהל" לכאורה, במסגרתו שולחים קודם אמבולנס רגיל. הצוות שהגיע ראשון למקום ביצע פעולות החייאה, אולם לאחר כחצי שעה הכריזה הרופאה על מותה של בר.

עוד נטען בתגובה כי סיכוייה של בר לשרוד היו אפסיים מכיוון שתוך דקות ספורות שבהן הלב לא פועל נגרם נזק בלתי הפיך למוח. "למרבה הצער, לא היה באפשרותם של צוותי מד"א להצילה", נכתב בכתב ההגנה.

עורכת הדין שרון המר, המייצגת את לימור הירשברנד, מסרה בתגובה לכתב ההגנה כי הנתבעים נמנעו מלמסור כל גרסה לקרות האירועים והסתפקו בהכחשה רפה. "כבר מעיון בכתב ההגנה עולה כי אין להם דרך להתמודד עם הטענות הקשות שהועלו בכתב התביעה", כתבה.

תביעה: הרופאה מיאנה להגיע ובר מתה מדום לב בכיתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully