וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לקלפי עוברים בבית קפה לשנות כתובת

כחלק מקמפיין לעידוד הצבעה בבחירות המקומיות, יתקיים "מבצע שינוי הכתובת הגדול בהיסטוריה" שבמסגרתו יוכלו תושבי תל אביב שאינם רשומים בעיר לשנות כתובת בעשרות בתי עסק

עמותת "התנועה לתקשורת חברתית" פתחה בקמפיין לעידוד הצבעה בבחירות הקרבות לרשויות המקומיות. אולם הנתונים הלא מעודדים של אחוזי ההשתתפות בבחירות המקומיות בתל אביב נובעים בין היתר מבעיה ייחודית לעיר – צעירים רבים מתגוררים בעיר, אך כתובתם ברישומי משרד הפנים עדיין רשומה בעיר המקור שלהם. לכן, החליטו בעמותה לחסוך לאותם הצעירים את הסחבת הביורוקרטית, ולהביא את משרד הפנים אליהם.

דפנה גבע ושרון מדינה בקפה דה סטריטס. נמרוד סונדרס
קוקטייל על חשבון הבית למי שמחליף כתובת במקום. בית קפה דה סטריטס/נמרוד סונדרס

העומדים מאחורי המבצע, רגב קונטס, שיר נוסצקי ורועי נוימן, גייסו לטובתה קרוב למאה בתי עסק ברחבי תל אביב, שהסכימו להירתם למטרה, וב-3 בספטמבר יתקיים מה שהם מכנים "מבצע שינוי הכתובת הגדול בהיסטוריה". במסגרת המבצע, בכל בית עסק ימוקם דוכן שיתופעל על ידי מתנדבים, ובו יהיו הטפסים הנדרשים ותיבה למעטפות. התושבים יוכלו להגיע למקומות, כשבידם ספח תעודת הזהות וצילום טופס שכירות או חשבון ארנונה, ולטפל בשינוי הכתובת מבלי לעמוד בתור במשרד הפנים.

בתי העסק שישתתפו במבצע כוללים בין היתר בתי קפה ובארים שונים, ועל מנת למשוך את הציבור להגיע, יוצעו למי שיגיע לשנות את כתובתו גם הנחות והטבות שונות. כך למשל, בסינמטק יוכלו לקבל מבצע של 1+1, כך גם בכל סניפי רשת הגלידריות אייסברג, באוזן השלישית יוכלו לקבל סרט להשכרה מתנה ובסניפי המזנון קינוח מתנה, במועדוני הופעות כמו בארבי, לבונטין 7 ואוזן בר מוצעים 50% הנחה על כרטיס כניסה, ברשתות בנדיקט ודה סטריטס מציעים קוקטייל על חשבון הבית. בנוסף, בעשרות ברים, כמו המנזר, תדר, אפריקה, המעוז, בר קיימא, רשת אוטו ועוד, יוצעו צ'ייסר או בירה על חשבון הבית, והטבות נוספות בסגנון. כמו כן, יוקמו דוכנים בשטחים פתוחים כמו בכיכר רבין, בשדרות רוטשילד, בפלורנטין ובדיזנגוף סנטר.

"התל אביבים אקטיביסטים אבל עצלנים"

אחד היוזמים, רגב קונטס, הסביר כי מדובר בקמפיין המשך לקמפיין שעשו לבחירות הכלליות. "השנה יש בחירות כלליות ומוניציפאליות ואנחנו, בתור אנשים שיזמו תמיד, האמנו שאם אתה דורש דברים כמו צדק חברתי צריך לחשוב ממי דורשים", אמר קונטס לוואלה! חדשות. "בתל אביב, שבה החלה המחאה, בבחירות הכלכליות אחוז ההצבעה היה נמוך". לדבריו, אחוזי ההצבעה הנמוכים בבחירות 2008 לראשות העיר היו טראגיים. "העירייה משפיעה עלינו יותר מאשר הממשלה, מחינוך, דיור, תשתיות ועד חנייה", הוא ציין.

"כשעשינו בירור ראינו שתל אביבים הם אקטיביסטים, ומצד שני הם עצלנים ולא טרחו לשנות כתובת במשרד הפנים", הסביר קונטס. "אנחנו החלטנו לעזור להם, ומביאים אליהם את משרד הפנים. נפתור את הפחד מביורוקרטיה, אנחנו נטפל להם בהכל כדי להסיר את החסם"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת בתי העסק המשתתפים במבצע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully