וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה תכנן פיגוע "שישנה את פני ההיסטוריה"

23.8.2013 / 18:53

נשיא תימן חשף לראשונה את תוכן השיחה בין מנהיג הארגון הבינלואמי לבין ראש הארגון בחצי האי ערב, שיורטה על ידי ארה"ב והובילה לסגירתן של כ-20 משגרירויותיה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

הבטחה של מנהיג אל-קאעדה בחצי האי ערב, נאסר אל-ווהישי, לבצע פיגוע "שישנה את פני ההיסטוריה" היא העומדת מאחורי סגירת 20 שגרירויות אמריקניות החודש, כך אמר היום (שישי) נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי. הוא חשף לראשונה את פרטי השיחה שיורטה על ידי ארצות הברית, בין אל-ווהישי למנהיג אל-קאעדה העולמי, איימן א-זוואהירי, ב-29 ביולי. נציגויות אמריקניות ומערביות רבות במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה, בהן גם שגרירות ארצות הברית בישראל, נסגרו באופן זמני בראשית החודש כאמצעי זהירות.

אל-ווהישי שוחח עם א-זוואהירי, שככל הנראה יושב בפקיסטן, במהלך פגישה בין 20 מנהיגי אל-קאעדה ברחבי העולם שהתקיימה בתימן, סיפר האדי. "כשהייתי בוושינגטון, האמריקנים אמרו לי שהם יירטו את השיחה שבה אמרו כי יבצעו פיגוע שישנה את פני ההיסטוריה", סיפר הנשיא לצוערי משטרה בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, והוסיף: "אמרתי לאמריקנים שזה יקרה בתימן".

מנהיג אל-קאעדה בסרטון חדש: "לנקום במשטר בסוריה". רויטרס
ככל הנראה יושב בפקיסטן. א-זוואהירי/רויטרס

האדי, שביקר בארצות הברית בשלהי חודש יולי, אמר כי שתי מכוניות, שבכל אחת מהן היו שבע טונות של חומרי נפץ, אותרו לאחר מכן על ידי כוחות הביטחון. המכונית הראשונה, שעשתה את דרכה למתקפה במסוף נפט בדרום-מזרח תימן, הושמדה. יעדה של המכונית השנייה היה הבירה צנעא. היא טרם אותרה, אך לדברי הנשיא, הרשויות עצרו את תא הטרור שהיה אחראי על הכנסתו לעיר. "זה הפחיד אותם (את האמריקנים) והם סגרו את השגרירויות בכל האזור, מאחר שהם שמעו את אל-ווהישי אומר שהוא יבצע מתקפה שתשנה את פני ההיסטוריה".


עוד בנושא:
אובמה בנאום לצבא: ”ראשי אל-קאעדה קיבלו בראש”
הכוננות בתימן: סוכל פיגוע משולב של אל-קאעדה
סגירת השגרירויות - לאחר יירוט הוראה מראש אל-קאעדה לפגע

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully