וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בשחרור האסירים: "דקר 24 פעם ומשתחרר?"

יהושע בריינר

11.8.2013 / 13:33

מרים טובול, שבנה ליאור נרצח בירושלים ב-1990 הטיחה בנשיא העליון מילים קשות כיוון שזה סירב לאפשר למשפחות להתבטא בדיון. הדיון הסתיים וההחלטה צפויה להתקבל בהמשך היום

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

בג"ץ סיים לדון היום (ראשון) בעתירה שהוגשה נגד שחרור אסירים פלסטינים במסגרת המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, בנוכחות נציגי המשפחות השכולות. בתום הדיון הסוער באולם בית המשפט העליון בירושלים הטיחה אחת האימהות האשמות קשות בפני הרכב השופטים, בראשות הנשיא אשר גרוניס ובהשתתפות השופטים אליקים רובינשטיין וצבי זילברטל. ההחלטה על עתיד העתירה צפויה להתפרסם בהמשך היום.

לפני כעשרה ימים הגישו ארגון "אלמגור" וכ-20 משפחות של נרצחי פעולות טרור את העתירה בדרישה שבג"ץ יורה לממשלה להימנע מלהמליץ לנשיא המדינה על שחרור 104 אסירים פלסטינים "שידיהם מגואלות בדם". בעתירה נטען כי החלטת השחרור עומדת בניגוד לעמדת ממשלת ישראל לדורותיה והתקבלה בחטף.

"הרוצחים עומדים להשתחרר ולסמן 'וי' עם הידיים ואתם לא רוצים לשמוע אותנו אפילו. דקרו את הבן שלי 24 פעמים, ואתם אמורים לתת לאנשים האלה להירקב בכלא ולא לשחרר אותם", כך אמרה מרים טובול, אמו של ליאור, שנרצח בשכונת רמות בירושלים ב-1990. דבריה של טובול נאמרו לאחר שנשיא העליון גרוניס לא אישר לנציגי המשפחות להתבטא במהלך הדיון, כנהוג בבית המשפט העליון.

הממשלה אישרה - ישוחררו כמאה אסירים פלסטינים. עומר מירון
"עשו תואר בכלא"/עומר מירון

מחוץ לאולם, אמרה גילה מולכו, אחותו של איאן פיינברג, עורך דין שנרצח ב-1993 בעזה: "חייבים להפסיק לקרוא לאנשים האלה אסירים. אנו משחררים כאן מחבלים. אחי לא היה עוד מספר. הוא היה אדם דגול. אחי היה עורך דין והיה איש של צדק וגם לנו מגיע צדק".

נציגי המדינה בדיון הבהירו כי אין כוונה לשחרר אסירים ערבים-ישראלים וכי השחרור לא יהיה אוטומטי אלא בכפוף להתקדמות במשא ומתן. השופט אליקים רובינשטיין פנה למשפחות השכולות וניסה להסות את כעסן: "כולנו בני אדם ויש לנו אהדה לסבל ולכעס שלכם", אמר השופט ושאל: "אבל האם יש כאן חוסר סבירות קיצוני שדורש את התערבותנו?".

בתוך כך, צוות השרים לענייני אסירים צפוי לדון היום בשחרורם של 26 אסירים פלסטינים במסגרת המשא ומתן. את הדיון ינהל שר הביטחון משה יעלון ולא ראש הממשלה בנימין נתניהו העומד בראש הצוות, זאת עקב הניתוח שעבר נתניהו הלילה בבטנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully