וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשעת הרב אלון: היכן הגבול בין דאגה להטרדה?

7.8.2013 / 18:10

בציבור הדתי-לאומי הדעות חלוקות בנוגע להתנהגותו של הרב שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטין. "הוא נוהג כך מתוך אהבה", הסביר תלמיד לשעבר. אשת חינוך: "יש חיבוק ויש חיבוק"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

מאז חשיפת פרשת ההטרדות המיניות של הרב מוטי אלון, נחלק הציבור הדתי-לאומי לשני מחנות – חלק מתלמידיו נשאר נאמן לדרכו, וגילויי ההערצה כלפיו על ידם אף גברה, בעוד אחרים העדיפו לשמור על מרחק ממנו. חברי פורום תקנה, שלקחו על עצמם את המשימה לטפל בתלונות בנושא הטרדות מיניות בציבור הדתי-לאומי, זימנו אליהם את הרב אלון וכן את המתלוננים נגדו, והכריעו בסופו של דבר כי עליו להפסיק את הפגישות האישיות עם תלמידיו ולא ליצור עמם קשר.

הרב מוטי אלון הואשם בהטרדה מינית ,אוגוסט  2013. מערכת וואלה!
מעריציו טענו כי מתנכלים לו מתוך צרות עין. הרב מוטי אלון/מערכת וואלה!

מנגד, רבנים אחרים הביעו תמיכה ברב אלון, ממנהיגי הציונות הדתית, ולא אהבו בלשון המעטה את התנהלות חברי הפורום כלפיו. מעריצי הרב אלון, שהורשע היום (רביעי) בביצוע מעשים מגונים בנער בן 17 שביקש להתייעץ עמו, טענו כי מתנכלים לו מתוך צרות עין ומפחד שהוא יאפיל עליהם ביכולותיו ובגדלותו. יש שהוסיפו כי הבלבול של המתלוננים בנוגע לזהותם המינית גרם להם להאמין כי נוצלו מינית, על אף העובדה שהרב כלל לא התכוון לכך.

אחד מתלמידיו לשעבר של הרב אלון, שחזר בשאלה לפני כמה שנים, הדגיש בדבריו את המחלוקת הקיימת בנוגע למעשיו של הרב בקרב הציבור הדתי-לאומי. "בתקופה שלמדתי אצל הרב הוא חיבק וליטף אותי ואף הושיב אותי על ברכיו", תיאר. "אבל לא הייתה לכך שום משמעות מינית, אלא בסך הכול דאגה אבהית של רב כלפי תלמידיו - ותו לא", הסביר. לדבריו, "הייתי צריך את זה וזה עזר לי מאוד. מחנך ורב לא צריך לשמור 'דיסטנס' מהתלמידים שלו, והחום והאהבה שהרב אלון הרעיף ומרעיף על תלמידיו הם חשובים מאוד ולא צריך לייחס לכך כוונות פליליות".

לדברי התלמיד, הסוגיה המרכזית היא הפרשנות השגויה לטענתו שהעניק בית המשפט לכוונותיו. "הרב אלון לא מכחיש את העובדות, אבל הוא מסביר שכך הוא נוהג עם תלמידיו מתוך אהבה אליהם, ללא כל קשר לכוונות מיניות. חבל שבית המשפט מייחס לו דברים כאלה". לדבריו, "המתלונן היה צעיר ומבולבל מבחינת זהותו המינית, והוא בא להתייעץ עם הרב. בסך הכול בגלל הבלבול שלו הוא פירש את מעשיו של הרב כאילו יש לו כוונות מיניות - אבל זה לא נכון בכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הרב מרדכי, מוטי אלון, במהלך דרשה לתלמידיו, היום 16 בפברואר 2010. משה אסרף, ג'יליס
לא שומר על "דיסטנס" עם התלמידים. הרב אלון עם תלמידיו/ג'יליס, משה אסרף

בניגוד לדברי התלמיד לשעבר, אשת חינוך ותיקה מהציבור הדתי-לאומי רואה את הדברים באופן שונה לגמרי. "גם אני מורה ואני מכירה בעובדה שצריך לנהוג בחום ובאהבה כלפי התלמידים, אבל לכל דבר יש פרופורציות ולצערי הרב, הרב מוטי אלון לא יודע לשמור עליהן". אשת החינוך, שמכירה את הרב אלון ואף נפגשה עמו כמה פעמים, הסבירה: "ראיתי אותו בחתונות ובעוד כמה הזדמנויות עם תלמידיו - יש חיבוק ויש חיבוק. כל אדם מבין מה זה חיבוק של חיבה, ואופן התנהלותו של הרב אלון הפריע ללא מעט אנשים וגם לי".

לדבריה, "מדובר בחיבוק שנמשך הרבה מעבר למקובל, וזה תמיד עשה רושם רע על אנשים, ללא קשר למיניות שבדבר. יש סטנדרטים שמקובלים כמעט בכל מקום וזה תמיד נראה מוגזם מהמקובל". לדבריה, "חבל שבציבור מתעסקים בעיקר בנושא המיני האסור ולא כל כך מתייחסים לבעיה הקשה של יחסי המרות בין רב לתלמיד. מורים ורבנים צריכים להבין כי עליהם לשמור על איזון בין הדברים. יש צורך להרעיף חום ואהבה על התלמידים אבל צריך לקבוע גבול ברור שלא חוצים - וזה הדבר החשוב ביותר". היא הוסיפה: "גם אני וגם רבים אחרים בציבור שראו את התנהלותו של הרב לא הרגישו בנוח עם התנהלותו ועם חוסר הגבול הברור הזה".

אין זו הפעם הראשונה שהציבור הדתי נדרש לנושא. בסוף שנות ה–90 התגלו חשדות נגד הרב זאב קופולוביץ, ראש הישיבה התיכונית נתיב מאיר, לפיהם ביצע מעשים מגונים בחלק מתלמידיו בישיבה. כפי שאירע במקרה של הרב אלון, נגד הרב קופולוביץ הוגש כתב אישום, הוא הודה במעשים והורשע. נגזרו עליו 3.5 שנות מאסר. למרות המבוכה הרבה בשל חשיפת המעשים, היו כאלה שלא הופתעו מהפרסומים אודות הרב קופולוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully