וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מוטי אלון הורשע במעשה מגונה בכוח בקטין

7.8.2013 / 9:44

הרב, מבכירי הציונות הדתית, הורשע בכך שהושיב על ברכיו ונישק נער בן 17, שהגיע אליו לקבל סיוע - לשם סיפוק מיני. בתגובה להכרעת הדין פרץ הרב בבכי. גזר הדין: אחרי החגים

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (רביעי) את הרב מוטי אלון, לשעבר רב "ישיבת הכותל", בביצוע מעשים מגונים בכוח בקטין. המעשים נעשו במהלך שתי פגישות אישיות של אלון עם נער בן 17 שלא היה אחד מתלמידיו. במהלך אותן פגישות, שטח הנער את מצוקותיו בפני הרב - וזה ניצל את המעמד כדי לחבק ולנשק אותו בפניו. במקרה אחר הוא אף הושיב את הנער על ברכיו, ונשק לו. במהלך הדיון התפללו קרוביו של הרב לזיכויו, אולם עם היוודע הכרעת הדין פרץ הרב בבכי. גזר הדין יינתן אחרי החגים.

הרב מוטי אלון הורשע הבוקר במעשים מגונים בבית משפט השלום בירושלים, אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
הורשע במעשה מגונה. אלון, הבוקר/נועם מושקוביץ

סגנית נשיאת בית המשפט, השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, דחתה בכך את עמדת ההגנה, שטענה כי מדובר בהתנהגות תמימה וחברית בה נהג אלון כלפי תלמידיו, וקיבלה את עמדת המדינה, שגרסה שמדובר בחיבוק ממושך לשם סיפוק מיני של הרב תוך התנגדות של הנער. בהכרעת הדין קבעה השופטת כי המרכז להערכת מסוכנות יתבקש להכין חוות דעת על הרב לקראת גזר הדין, וציינה כי "שירות המבחן מתבקש להכין תסקיר לנפגע".

התובע מטעם המדינה, עורך הדין שגיא אופיר, סירב להתייחס לעניין העונש שהם ידרשו. "בית משפט קבע היום מעבר לכל ספק סביר שהרב ביצע את המעשים המגונים שטענו.
הוא קיבל את גרסתנו וחזר ואישרר את הנורמה שמחייבת למנוע טישטוש גבולות בדמויות חינוכיות. מעבר לכך הוא קרא לכל אחד לפנות, להעיד ולהתלונן תהיה זהותו של הפוגע אשר תהיה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הרב טען לכל אורך הדרך שלא הייתה כוונה מינית

בתחילת המשפט הואשם הרב אלון בשני מעשים מגונים שביצע לכאורה בכמה הזדמנויות שונות בתלמידיו בין השנים 2003 ו-2005. בהמשך, לקראת סיום שלב ההוכחות בחודש פברואר האחרון, נאלצה הפרקליטות לחזור בה מאחת התלונות, מעשים מגונים נגד ב' בן ה-17, משום התנגדותו של הקורבן להעיד. בשל כך, נאלצה התביעה להתבסס לבסוף רק על תלונתו של א', שהותקף בשני מועדים שונים כאשר אלון שימש שימש כראש ישיבת "הכותל" שבעיר העתיקה בירושלים וכמנהלה של עמותת "מבראשית" לה היה שותף להקמתה.

האישום הראשון מתייחס לאירוע שהיה ב-17.7.2005, אז פנה א' שהיה באותו הזמן בן 17 אל הרב אלון בשל מצוקה אישית בה היה נתון שנבעה מסיבות משפחתיות. לשם כך הוא התקשר למזכירתו של הרב בעמותת "מבראשית" וקבע איתו פגישה. הפגישה בין השניים מתוארת כך בכתב האישום: "במהלך השיחה התקרב הנאשם (אלון) אט אט עם כסאו לעברו של א', ובשלב מסוים הניח את רגלו בין רגליו של א', באופן שהסב לא' אי נוחות. א' המשיך לשתף את הנאשם במצבו ובמצוקותיו, אך לנוכח אי הנוחות שחש נמנע מלהרחיב בדבריו", נכתב.

כעבור זמן מה – כך לפי האישום, אחז הרב בידו של המתלונן, שהיה קטין בזמנו. הוא ניסה למשוך אותו לעברו על מנת להושיבו על ברכיו. "בתוך כך ליטף הנאשם את א' בפניו, ובמקומות שונים בגופו, מעל לבגדיו", נכתב "א' התנגד לניסיונותיו של הנאשם להרימו, אך משאחז הנאשם בא' בעצמה, תוך שהפעיל כוח כלפיו, עלה בידו להושיב את א' על ברכיו. הנאשם המשיך ללטף את א', ואף העיר לו על כך שהוא 'מתוח'".

בהמשך אמר הרב לנער כי הוא "דפוק" וכי הבעיה שלו נובעת מהלב ובכך צריך לטפל. לאחר מכן המשיך לחבק, ללטף ולנשק את הנער עד אשר צלצל הטלפון של הרב ובזמן השיחה ניצל הנער את ההזדמנות, נחלץ מאחיזת הרב וחזר לכיסאו. אך לפי כתב האישום הרב לא הסתפק בכך. עם סיום השיחה, התנצל בפני הנער שנאלץ להפסיק את שיחתם, הושיבו פעם נוספת על ברכיו וחזר על סידרת הלטיפות, החיבוקים והנישוקים ו"אף הצמיד הנאשם את פניו של א' לפניו שלו ולזקנו, באופן שהקשה על א' לנשום". לאחר מכן השמיע בפניו את ברכת הכוהנים והנער עזב את המקום.

הרב מוטי אלון הורשע הבוקר במעשים מגונים בבית משפט השלום בירושלים, אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
דחתה את עמדת ההגנה. השופטת מאק-קלמנוביץ/נועם מושקוביץ

האירוע השני נערך כחודשיים מאוחר יותר כשאותו נער הצטרף לחבר והגיע לשיעור בישיבת "הכותל" שבראשה עמד הרב אלון. על פי כתב האישום, א' לא ידע שהרב משמש כראש הישיבה. "זמן קצר לאחר השיעור הזמין החבר את א' להצטרף אליו ואל הנאשם. בתחילה היסס, אך לאחר מכן הסכים. הרב נפרד מהחבר, חיבק את א' סביב צווארו והוליכו לחדר סמוך לבית המדרש", נכתב. מיד עם כניסתם לחדר הושיב אותו הרב על ספה שהייתה שם והתיישב לידו. כתב האישום מפרט את העבירה הנוספת בתיאור הבא: "עד מהרה, ומבלי לנהל עם א' שיחה של ממש, משך הנאשם את א' והושיבו על ברכיו, תוך שהוא נוגע בגופו של א' מעל לבגדיו באופן בוטה, ותוך שהוא מפעיל כוח על מנת לאחוז בא' ולהתגבר על חוסר שיתוף הפעולה מצדו. במהלך מעשיו המתוארים לעיל חיכך הנאשם את איבר מינו בגופו של א' מעל בגדיו, תוך כדי שהוא אוחז בא' במותניו. לנוכח גילוי חוסר שיתוף פעולה מצדו של א', ובתגובה לגילויי התנגדותו למעשיו של הנאשם, רטן הנאשם כלפי א' על כי הינו 'מתוח'". הרב אלון המשיך להתחכך בא' ולגעת בגופו מעל לבגדיו, גם בשעה שבשלב מסוים כבה האור בחדר מסיבה לא ברורה. גם מפגש זה הסתיים בברכת הכהנים שלאחריה עזב הנער את המקום. כתב האישום מציין כי כל המעשים נעשו לשם גירויו המיני של הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully