וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חרדי קיצוני מירושלים הציע לרגל עבור איראן

1.8.2013 / 12:15

הותר לפרסום כי האיש נעצר לפני כשבועיים ומואשם בקיום מגע עם סוכן זר ובגילוי כוונה לבגוד, כיוון שנפגש עם איראנים והציע לאסוף עבורם מודיעין על ישראל ואף "לרצוח ציוני"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חרדי קיצוני, תושב ירושלים, בגין קיום מגע עם סוכן זר וגילוי כוונה לבגוד. האיש מואשם כי הציע לרגל עבור איראן, ואף הצהיר שהוא מוכן לרצוח אדם ציוני.

על פי כתב האישום, האיש, המשתייך לזרם "נטורי קרתא", החליט לפני כשלוש שנים לרגל עבור איראן. לשם כך בדק ברשת האינטרנט באילו מדינות נמצאות שגרירויות של המדינה העוינת את ישראל. בינואר 2011 הוא טס לברלין, התייצב בשגרירות איראן בלבוש חרדי, ואמר לפקיד בכניסה שהוא ישראלי והוא מעוניין לשוחח איתם.

הפקיד הנחה את הנאשם להיכנס למשרד בתוך השגרירות, שם, על פי כתב האישום, הוא פגש שלושה אנשים שזהותם איננה ידועה, אחד מהם הציג עצמו בשם "האג'י באבא". הוא סיפר לאיראנים כי הוא אזרח ותושב ישראל, המשתייך לעדת "נטורי קרתא" והסביר להם את עיקרי אמונתו השוללת את קיומה של מדינת ישראל ועל שאיפתו להחליף את השלטון הקיים בשלטון של "גויים". עוד נטען כי הוא הציע לאיראנים לאסוף עבורם מודיעין על מדינת ישראל ולהעבירו לידיהם.

חרדי שהואשם במגע עם סוכן אירני במחוזי י-ם. אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
הנאשם היום בבית המשפט/יואב דודקביץ'

עוד נטען בכתב האישום כי במהלך השיחה הוא שאל את האיראנים כיצד ייתכן שהם לא מצליחים לשמור על אנשיהם בתוך איראן מפני התנקשויות מצד ישראל. בתגובה, שאל אותו אחד מהאיראנים אם הוא לא מתבייש ללעוג להם בזמן שהוא מבקש מקלט מדיני. לכך הוא השיב כי הוא אינו מעוניין במקלט מדיני, וכי הוא אף מוכן לרצוח אדם ציוני.

לטענת הפרקליטות, בתום הפגישה אמרו האיראנים לאיש כי עליהם לערוך בירור מול גורמים נוספים בדרגים גבוהים יותר. האיש שכינה עצמו האג'י באבא מסר לו פתק שעליו כתב כתובת דואר אלקטרוני וסיסמה, ואמר לו להיכנס לתיבת הדואר האלקטרוני, שם תמתין לו הודעה מטעם האיראנים. כמו כן, הוא הנחה אותו להיות עמם בקשר טלפוני באמצעות מספר הטלפון של השגרירות. הנאשם שב ארצה לאחר כמה ימים, ובדק את תיבת הדואר האלקטרוני כמה פעמים בבית קפה אינטרנט בירושלים. כמו כן, הוא התקשר לשגרירות איראן בברלין פעמיים מטלפונים ציבוריים וביקש לשוחח עם האג'י באבא, אך נמסר לו כי הוא איננו נמצא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשקוויל שתלה הנאשם בשכונת מאה שערים נגד ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא נעצר לפני כשבועיים, וצו פרסום גורף הוטל על הפרשה. מעצרו הוארך בבית משפט השלום בפתח תקווה, וערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי על מעצרו נדחה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, ומבקשת המעצר עולה כי הוא הודה באישומים נגדו. אנשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 וכן אנשי שב"כ חקרו את האיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully