וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל המצרי דורש מהאזרחים: הפגינו ותנו לי מנדט

24.7.2013 / 14:50

ברקע ההפגנות האלימות בקהיר, הגנרל א-סיסי קרא לציבור להפגין ביום שישי ולהביע אמון בצבא "במאבק נגד הטרור". האחים המוסלמים: זה איום ריק ולא נירתע. מורסי ביקש מדי עציר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרמטכ"ל המצרי קורא להפגנות המוניות ביום שישי, כדי לתת לצבא מצרים רוח גבית ומנדט להיאבק באלימות המתחוללת במדינה מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. בכיר בתנועת האחים המוסלמים אמר בתגובה כי מדובר באיום ריק, שלא ירתיע את המפגינים.

הגנרל עבד א-פתאח א-סיסי, שהדיח את מורסי בשלושה ביולי ופיקד על החלפת הממשלה בקבינט זמני, הבהיר כי מפת הדרכים שפרש, הכוללת לוח זמנים לבחירות וקובעת את מנגנוני השלטון הזמניים, תישאר בתוקף.

בנאום שנשא בצהריים (רביעי) בטקס סיום צבאי, והועבר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית, אמר א-סיסי, המשמש גם כשר ההגנה בממשלה הזמנית, כי "ביום שישי אבקש מכל המצרים המאמינים והכנים לצאת לרחובות". "צאו", אמר,"כדי לתת לי את המנדט ואת האפשרות להילחם באלימות ובטרור".

מהומות של תומכי נשיא מצרים המודח, מוחמד מורסי. קהיר, 24-22 ביולי 2013. רויטרס
הנשיא הזמני עדלי מנסור והגנרל א-סיסי צופים במצעד צבאי, שלשום בקהיר/רויטרס

א-סיסי התייחס בנאומו לבחירות ב-2012 שהעלו לשלטון את מורסי, ואמר כי ייעץ לתנועות האיסלאמיסטיות שלא להעמיד נציג מטעמן, אך טען כי הן התעלמו מעצתו. כמו כן, דחה הרמטכ"ל המצרי את השמועות על פילוג בשורות הקצונה הבכירה, ואמר: "אינשאללה, הצבא מאוחד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מאז יום שני נהרגו 14 בני אדם במצרים

עיסאם אל-עריאן, סגן מזכ"ל האחים המוסלמים, אמר בתגובה כי מדובר באיום שלא יעצור את המפגינים הדורשים לשחרר את הנשיא המודח מורסי. "האיומים שלך לא ימנעו מהמיליונים להמשיך להתאסף", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

עוזריו של מורסי ביקשו אמש להעביר לו בגדים לבנים, המשמשים עצירים העומדים למשפט. זהו אות אפשרי לכך שכבר התגבש כתב אישום נגד מורסי. הצבא עדיין מסרב למסור פרטים על מצבו ועל מצבם של תשעה מיועציו של הנשיא המודח. לא ידוע היכן מוחזקים העשרה.

במסיבת עיתונאים שכינסו העוזרים ביום שני, הם טענו כי לא הותר להם לשוחח עם מורסי. אחד העוזרים אמר כי בכוונתו לתבוע את הצבא על "חטיפת" הנשיא המודח.

מאז יום שני נהרגו 14 בני אדם בהתנגשויות בין תומכי הצבא למפגינים מהתנועות האיסלאמיסטיות, ומתקפות רבות אירעו בסיני. במהלך הלילה נהרגו עוד שני בני אדם בהפגנות נגד הדחתו של מורסי, לאחר שביום שלישי נהרגו שישה מפגינים. הבוקר התפוצץ מטען חבלה בתחנת משטרה בעיר מנסורה, כ-100 ק"מ מצפון לקהיר. אדם אחד נהרג ועוד כעשרים נפצעו.

מהומות של תומכי נשיא מצרים המודח, מוחמד מורסי. קהיר, 24-22 ביולי 2013. רויטרס
תומכי מורסי מפגינים נגד א-סיסי, הבוקר בקהיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully