וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות התינוקת במכונית דולב: "אסון שאי אפשר לתאר"

16.7.2013 / 16:13

משפחתה של התינוקת בת השנה וחצי שמתה לאחר שנשכחה על ידי אביה במכונית לוהטת מכונסת בביתה מאז המאורע. "הוא הכי אבא שאפשר לתאר", סיפרה תושבת, "זה פשוט לא ייאמן"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, יהושע בריינר, נפתלי אייזנברג; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

אבל כבד ירד על היישוב דולב אתמול (שני) בצהריים, לאחר שנודע על מותה של התינוקת שנשכחה במכונית המשפחה במשך מספר שעות. תושבי היישוב לא מצליחים עדיין לעכל את האסון הכבד, כהגדרתם, שנפל עליהם. משפחתה של התינוקת מכונסת בתוך ביתה ומנסה להתמודד עם האובדן הקשה. תושבי היישוב מחבקים את המשפחה ומנסים לסייע לה בכל מה שניתן כדי להתמודד עם האבל הכבד.

"ההלוויה אמש הייתה קשה מאוד והעדות הגדולה ביותר הייתה השתיקה הרועמת שהתפשטה בבית העלמין", מתארת אחת מתושבות היישוב. "זה לא קל לעכל דבר כזה וכולם היו דוממים במקום. כשהמשפחה הגיעה ולאחר מכן כשהביאו את הפעוטה כולם פרצו בבכי קורע לב".

הרכב בו נשכחה הפעוטה ביישוב דולב. יולי 2013. דרור עינב
היישוב דולב, אתמול/דרור עינב

עוד לפני ההלוויה התחיל צום תשעה באב, בו נוהגים על פי המסורת להתאבל על חורבנם של שני בתי המקדש. מבחינת התושבים, היום הם מתמודדים עם אבל כפול, כפי שמתארת אחת מתושבות היישוב: "אנחנו נמצאים ביום אבל לאומי מאוד קשה על חורבן בתי המקדש ועכשיו האבל היישוב הכבד מצטרף לזה וזה לא קל בכלל". התושבים התחילו את יומם בבית הכנסת בתפילה ובקריאת קינות על החורבן כנהוג בתשעה באב. לאחר התפילה, כל התושבים התכנסו בתוך ביתם וניסו להתמודד גם עם האסון שפקד את המשפחה ביישוב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"המצב של המשפחה מאוד לא טוב"

דולב הוא יישוב קהילתי שהיחסים בין חברי הקהילה מאוד קרובים. בכל שמחה או צרה היישוב מתגייס כדי לסייע למי שצריך. גם היום חברי הקהילה מלווים את בני המשפחה ומנסים לחבק אותם כמה שאפשר. "המצב של המשפחה מאוד לא טוב", מתאר אחד התושבים שביקר בביתם. "הם כואבים נורא וביקשו מכל התושבים לאפשר להם כרגע להיות מכונסים בתוך עצמם. יצאה גם הודעה לכל התושבים שלא לבוא לנחם עד מחר בערב. הם צריכים את הזמן שלהם זה אסון גדול שאי אפשר לתאר".

הרכב בו נשכחה הפעוטה ביישוב דולב. יולי 2013. דרור עינב
המכונית בה נשכחה התינוקת/דרור עינב

לקראת צהריים התקיים באולם בית הכנסת המרכזי של היישוב לימוד משותף שתוכנן לרגל צום תשעה באב, שם באופן בלתי נמנע התעסקו גם במות הילדה. עשרות נשים וגברים התכנסו בשקט בתוך האולם. מספר דוברים ודוברות, כל אחד בתורו, לימדו מתוך המקורות על האבל ועל החורבן כאשר העיסוק המרכזי הוא בנוגע לאי היכולת להבין את חשבונו של אלוהים כאשר מתרחשים אירועים כאלו. רב היישוב, הרב יחזקאל קופלד, התייחס גם לסכנה שבגישה זו. לדבריו, אסור לבוא ולומר להורים ש"הכל לטובה" ואי אפשר לדעת את הסיבה לטרגדיה שפקדה את המשפחה. חשוב לתת מקום לכאב האמיתי ולהתמודדות איתו עם מתן תקווה להמשיך את החיים הלאה, הסביר.

הפעוטה שמתה היא ביתם השישית של בני הזוג. תושבים מתארים את האב ששכח אותה במכונית כאב מסור ומדהים. "הוא הכי אבא שאפשר לתאר", מציינת אחת מתושבות היישוב. "תמיד רואים אותו עם הילדים והוא אהב ללכת עם הקטנה ביישוב, זה פשוט לא ייאמן". האב הוא אדם מאוד מוערך בתור איש חינוך והתושבים מדגישים את מסירותו ואת האכפתיות הרבה שלו כלפי התלמידות. "זה מאוד קשה, אי אפשר להאמין שדבר כזה קרה לנו. עכשיו צריך לראות איך מסייעים למשפחה בצורה הטובה ביותר להמשיך הלאה למרות הקושי הכבד הזה", מסכם אחד התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully