וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: פליסיאן רצח בשל שנאתו להומוסקסואלים

כתב האישום, המתבסס על ההקלטות שאסף עד המדינה ועל הודאתו של פליסיאן בפני מדובבים, מתאר כיצד הגיע חגי פליסיאן לבר-נוער וירה ללא הבחנה עד שנגמרה לו המחסנית

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

הפרקליטות הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד חגי פליסיאן בן ה-23 מבני ברק בגין הרצח של ליז טרובישי וניר כץ, וניסיון רצח של עשרה נוספים בבר-נוער בתל אביב באוגוסט 2009. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אושרה גז אייזנשטיין ואסף שביט מפרקליטות מחוז תל אביב, כמה שבועות לפני הרצח שמע פליסיאן מאדם צעיר הקרוב לו כי מנהל הבר-נוער, שאול גנון, פגע בו מינית. אותו צעיר, שנעצר אף הוא בפרשה, פנה אל עד המדינה בפרשה וקיבל ממנו פרטים על שאול גנון ועל המועדון. בכתב האישום נטען כי פליסיאן החליט לרצוח את גנון כנקמה, וכן לפגוע בבאי המועדון "בשל עוינותו לנטייתם המינית".

כתב אישום לחגי פליסיאן החשוד ברצח בבר-נוער, יולי 2013. דרור עינב
"החליט לרצוח את גנון כנקמה". פליסיאן בבית המשפט, הבוקר/דרור עינב

מכתב האישום עולה כי פליסיאן הגיע למועדון בשעת לילה, כברשותו אקדח גנוב ובו 15 כדורים, והוא רעול פנים ולבוש בגדים כהים. במקום שהו באותו הזמן לפחות 26 בני אדם. אז, כך נטען, הוא התחיל לירות ללא הבחנה בנוכחים בחדר המרכזי ואז תר אחר קורבנות נוספים במטרה לרצוח כמה שיותר. מהירי נפגעו כץ וטרובישי ועשרה צעירים נוספים נפצעו פציעות שונות, חלקם נותרו נכים וסובלים מנזקים נפשיים חמורים.

לצד כתב האישום, הוגשה בקשה להארכת מעצרו של פליסיאן עד תום הליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נכתב כי בידי הפרקליטות הקלטות שביצע עד המדינה, שבהן נשמע פליסיאן אומר לו: "תקשיב לי טוב, עברו ארבע שנים, היה שקט עד עכשיו, אתה מבין שיישאר גם ככה, לא צריך לפתוח את זה". בהמשך אמר: "אף אחד לא יכול לדעת שזה אנחנו. עשינו עבודה נקייה בבר-נוער". כמו כן, שלח פליסיאן מסרון לעד המדינה שבו כתב כי אמר לקרוב משפחתו: "לא לדבר על הנושא של הבר הזה, הזין הזה, ואני לא מבין למה אתה מנסה לפתוח את מה שהיה מת. לא צריך להעיר את המתים אחי, מדובר בחופש שלנו".

בנוסף, עולה מבקשת המעצר כי פליסיאן אמר למדובב משטרתי כי העלים את האקדח שבו ביצע את הרצח ושרף את הבגדים שלבש בעת המעשה. עוד נטען כי אמר שהוא מצטער שדיבר עם עד המינה על הרצח ולא חשד כי הוא מקליט את השיחה, וזאת בניגוד לגרסתו, לפיה הוא אמר את הדברים כדי לסחוט את גנון. כשהבין שכשל בלשונו, אמר לחוקרים כי היה טיפש ואמר את הדברים כדי להרגיש גבר. לאחר שהבין כי הפליל את עצמו ביקש לחזור לתאו ולצמצם את הוצאות ההגנה, ואמר: "הכול ייגמר מהר, אני נכנס לבית הסוהר. זה מה שאני רוצה". עוד עולה כי הוא ניסה לתאם גרסאות עם שאר החשודים בפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עשינו עבודה נקייה בבר-נוער". פליסיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטיו של פליסיאן, עורכי הדין שמשון וייס, משה יוחאי וערן צלניקר, אמרו שהוא מכחיש את האישומים המיוחסים לו. "הרצון לפענח את התיק הזה והאווירה הציבורית סביב הבר-נוער מעלה תחושה של פגיעה בצדק ובחקר האמת", אמרו.

נוסף על כתב האישום שהוגש נגד פליסיאן, הוגש כתב אישום גם נגד קרוב משפחתו בגין ניסיון לשידול לעסקה בנשק. על פי האישום, באוגוסט האחרון הוצת רכב ששימש את הנאשם. הוא חשד שמאחורי ההצתה עומד אדם בשם לירן, ולכן נפגש עם עד המדינה בפרשה, אמר לו שהוא רוצה לנקום בו וביקש שיספק לו אקדח. על פי כתב האישום הוא אמר לעד המדינה: "אני רוצה דם, לעשות אותו נכה לכל החיים, שיהיה בטיפול נמרץ". החשוד השלישי שנעצר בפרשה, טרלן חנקישייב, מופיע כעת כעד מטעם התביעה.

מתחת לאף השוטרים: עד המדינה בפרשת הבר-נוער ברח.
ההקלטות שאסף סייעו בהגשת כתב האישום. עד המדינה

קציני הימ"ר נשמעו בטוחים בראיות שבידיהם. לאחר ארבע שנות חקירה עקרה, מסיבת עיתונאים שזכתה לכינוי "פארסה" ועד מדינה שנעלם ושוב צץ, ערב הגשת כתב האישום, אמר קצין בכיר ביחידה: "אין לי ספק שתהיה כאן הרשעה".

במשטרת מחוז תל אביב הביעו אתמול סיפוק מכתב האישום. מפקד המחוז, ניצב בנצי סאו, שלח איגרת, שבה כתב: "אין ספק שמבחן התוצאה ראוי לכל שבח והערכה. יחד עם זאת, בדרך היו גם שגיאות. חובתנו לבחון את שגיאות הדרך. בחינה זאת תתנהל בתחקיר למידה לשם הפקת לקחים בעתיד". עוד כתב מפקד המחוז: "ספגנו ביקורת ציבורית קשה, חלקה נכונה ועניינית וחלקה בלתי מידתית וללא שום פרופורציה. לא ניתן ואסור להתעלם מהתוצאה הסופית והיא הגשת כתב אישום".

שאול גנון החשוד בתקיפת קטין בפרשת הבר-נוער יוצא מהדיון בהארכת מעצרו, 14 יוני 2014. דרור עינב
היה המטרה לירי. שאול גנון לאחר שחרורו ממעצר/דרור עינב

ביקורת רבה נמתחה על הסכם עד התביעה שנחתם עם שאול גנון, מייסד הבר-נוער, שיגולל את סיפור המפגש המיני לכאורה בינו לבין קרוב משפחתו של פליסיאן, ובכך יספק את המניע לרצח. בתמורה, לא יואשם בביצוע מעשה סדום בקטין. גנון יספר כי זמן קצר לפני הרצח פנה אליו הצעיר, שהיה אז בן 15 וחצי, וסיפר לו כי הוא מבולבל בנוגע לזהותו המינית. השניים נפגשו ובמהלך המפגש החל ביניהם אקט מיני. על פי עדותו של גנון, בעיצומו של המעשה הנער התחרט, הפסיק את האקט, קילל את גנון וברח. לפני הרצח גנון עוד הספיק לקבל איומים מצד הצעיר. לדבריו, הוא "לא קישר" בין האירוע לבין הירי שהתבצע כמה ימים לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully