וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצר האב החשוד ברצח בנותיו הפעוטות בנגב

יהושע בריינר

7.7.2013 / 16:00

בתום "מצוד מורט עצבים" אותר עלי אמטיראת, החשוד ברצח שתי בנותיו הקטנות בכפר אל-פורעה, על גג מבנה ליד ים המלח. החשד: ביקש לנקום בגרושתו. הוא מכחיש את החשדות האמורים

צילום: שי מכלוף, רומן ואינר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

התפתחות בחקירת רצח הילדות אסינאד ורימאס אמטיראת בכפר הבדואי אל-פורעה שאירע בחודש מאי השנה. היום (ראשון) הותר לפרסום כי המשטרה עצרה ביום שלישי שעבר את עלי אמטיראת, אביהן של שתי האחיות - בנות שלוש וחמש, החשוד בביצוע הרצח, לאחר שנמלט מביתו לשטחי הרשות הפלסטינית. השתיים נמצאו בביתן בחודש מאי השנה ללא רוח חיים כשסימני אלימות וחניקה קשים על גופן. מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר כי המרדף אחר האב הנמלט היה "מצוד מורט עצבים סביב השעון". הוא הוסיף כי "מדובר ברצח מזעזע ולא אנושי אשר זעזע מדינה שלמה". מרבית פרטי החקירה עדיין אסורים לפרסום.

האב החשוד נלכד ביום שלישי האחרון על ידי שוטרי ימ"ר נגב על גג מבנה ישן באזור נחל קינה סמוך לים המלח, כשהוא תשוש. בתחילה חששו במשטרה כי בכוונת האב להימלט לירדן ומשם להגיע לערב הסעודית, שם יש לו קרובי משפחה. ביחידה המרכזית אף נעזרו בשב"כ לצורך החקירה. לדברי גורמי חקירה, משהתברר כי הוא עדיין שוהה בארץ, החלה המשטרה באלפי פעולות חקירה שהביאו לאיתורו, כולל סריקות נרחבות רגליות באזור מדבר יהודה וים המלח. על פי החשד, האב נהג ללון במערות באזור.

הבנות שנרצחו, רימאס ואיסנאד אמטראת מנג, מאל פורעה. פאנט
גופותיהן נמצאו במיטותיהן ביישוב אל-פורעה. אסינאד ורימאס אמטיראת/פאנט

בשלב זה, מכחיש האב את המיוחס לו ואולם במשטרה חושדים כי הרקע למעשה הוא סכסוך בין האב לבין גרושתו ואם הבנות סביב שאלת החזקה על הילדות. בין היתר, נודע כי בחודשים שקדמו לרצח נהגה האם, שעברה בינתיים להתגורר באזור הכפר עזריה שליד ירושלים, להפגיש את בנותיה עם אחיותיהן החורגות באזור אל-פורעה. כאשר הדבר נודע לאב הוא השתולל והיכה את רייכה, אשתו הנוכחית. עוד נודע כי האב היה מעורב בחטיפות אחרות בתוך המשפחה, מה שהוביל את קרוביו לחפשו בעצמם לצרכי נקמה. לפי שעה, עדיין לא ברור מה היו המניעים הספציפיים שהביאו לרצח הבנות ואולם נבדקת האפשרות שמדובר בניסיון לנקום בגרושתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
האזור בו נמצא עלי אמטיראת האב החשוד שרצח את שתי בנותיו מאל-פורעה. יולי 2013. מרחב נגב, חטיבת דובר המשטרה
האזור בוא התרכזו סריקות המשטרה לאחרונה/חטיבת דובר המשטרה, מרחב נגב

עביר אמטיראת, אם הילדות שסבלה מאיומים על חייה מצד בני משפחתו של האב, העלתה טענות קשות על תפקוד תחנת משטרת ערד והעומדים בראשה, לאור טיפול ליקוי בתלונה שהגישה נגד אבי הבנות, לפיה הוא איים לפגוע בהן. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, החליט להדיח את מפקד תחנת ערד, סגן-ניצב יוני זייטק, וסגנו רב-פקד אלברט כהן בעקבות הרצח. ועדת החקירה שהוקמה בעקבות האירוע, פרסמה דוח לפיו "נפל כשל חמור בהתנהלות הגורמים הנוגעים בתחנת ערד בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונת האם, בהיבטי פיקוד, דיווח ומקצועיות, כאשר כשל זה חוצה את שרשרת השוטרים והקצינים הנוגעים בתחנה עד לרמת מפקד התחנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רצח מזעזע ולא אנושי". הזירה בה נמצאו הילדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם אף הגישה תביעה אזרחית בגובה חמישה מיליון שקלים, נגד משטרת ישראל, המשרד לביטחון הפנים ומפקדי תחנת ערד שהודחו בטענה כי "חוסר אכפתיות, אטימות, יהירות, גסות רוח וחוסר נכונות לפעול למען האזרח, הם אלו אשר חרצו את גזר דינן של המנוחות למוות על פי החשד בידי אביהן".

כמה מבני משפחתו של האב נעצרו בחשד שאיימו על האם וחטפו את אחיה. בחקירת האם התברר כי כשנה לפני מקרה הרצח היא נמלטה עם בנותיה וכתגובה לכך משפחתו של האב חטפה את אחיה, בשנות ה-20 לחייו, והתנתה את החזרתו בהחזרת הבנות לרשות האב. כעבור כמה ימים הבנות הוחזרו אל האב והחטוף שוחרר. בסוף חודש מאי מיהרה המשטרה להודיע כי הצליחה לשים ידה על האב, אך זמן קצר לאחר מכן מסרה כי מדובר בטעות בזיהוי, ושחררה את האיש שנעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully