וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב בני ברק חשוד בהצתת "מנזר השתקנים" בלטרון

החשוד הוא פעיל ימין שהורחק מיהודה ושומרון בחשד לעבירות "תג מחיר". הוא חשוד בהשחתה, הצתה ושיבוש חקירה. גורמים בימין: "המעצר יסתיים בקול ענות חלושה"

תשעה חודשים אחרי – נעצר חשוד ב"תג מחיר" בלטרון: תושב בני ברק בן 22 נעצר אתמול בחשד כי הצית והשחית את המנזר בלטרון בחודש ספטמבר 2012. לצעיר מיוחסות עבירות של השחתת פני מקרקעין, הצתה, קשירת קשר ושיבוש הליכי חקירה והוא יובא היום (שני) לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

העצור הינו פעיל ימין מוכר ביהודה ושומרון שעבר לבני ברק לאחר שקיבל צו הרחקה מנהלי על ידי אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון בחשד למעורבות בפעולות "תג מחיר" אחרות באזור. בעבר נחקר מספר פעמים על חשד למעורבות באירועי "תג מחיר", אולם שוחרר לאחר שהמשטרה לא מצאה ראיות הקושרות אותו למעשים. עיקר פעילותו עסקה בהקמת מאחזים חדשים ולא בפעילות אלימה. גורמים בימין אומרים הבוקר כי כמו מעצרים אחרים, גם מעצר זה יסתיים בשחרור. "המשטרה פותחת תיקים ישנים ועוצרת אנשים שכבר היו חשודים בעבר במעשים, אך שוחררו כי התברר שהם לא היו קשורים לאירועים. גם המעצר הזה יסתיים בקול ענות חלושה".

פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
החשוד שנעצר - פעיל ימין שהורחק מיהודה ושומרון. המנזר שהושחת/דרור עינב

פעיל הימין חשוד כי בחודש ספטמבר הצית את דלת הכניסה של מנזר השתקנים בלטרון שבעמק איילון וריסס כתובות נאצה על כתובות המבנה, בהן: "ישוע קוף", שמות המאחזים "מעוז אסתר", "רמת מגרון", ו"ערבות הדדית". ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', הורה להעביר את החקירה, שהחלה במחוז ירושלים, ליאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה או בינלאומית). מהמשטרה נמסר, כי החשד המרכזי הוא כי מדובר בתגובה ראשונה לפינוי המאחז מגרון באותו החודש.

"הפתרון היחיד הוא חינוך"

נזיר המנזר, האב לואיס, אמר לאחר המקרה כי המשחיתים הם "מיעוט חזק וצעקני". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אז הנזיר: "אני בטוח שרוב האנשים במדינה הזו הם אנשים טובים. אנו נזירים שכל חייהם מוקדשים לקיים הבנה לכל האנשים". לדבריו, זוהי הפעם הראשונה שהנזירים נאלצו להתמודד עם סיטואציה מסוג זה. "טוב שהיה לנו מטף לכבות את האש, אחרת אני לא יודע איך זה היה נגמר", אמר. "אני חושב שהפתרון היחיד הוא חינוך. אנו בני אדם וכולנו נבראנו על ידי אותו אלוהים".

שומר המנזר סיפר: "המציתים הגיעו, ככל הנראה, ממטע זיתים סמוך, שם הגדר נמוכה וניכר שתכננו את המעשה זמן רב לפני כן. עברתי כאן עשר דקות לפני השריפה ולא ראיתי דבר. יכול להיות שהם הבחינו בי וחיכו שאני אלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
"אנו פה 122 שנה ופעם ראשונה שקורה לנו דבר כזה"/דרור עינב

שר הביטחון משה יעלון גינה בזמנו את השחתת המנזר. "זהו מעשה מתועב של טרוריסטים, אשר מטרתם היא לחרחר ריב ומדון", אמר אז. לדבריו, "מדינת ישראל אינה יכולה לסבול מעשים מסוג זה ועלינו לטפל בהם בכל החומרה, כפי שמטפלים בטרור. מעשה מסוג זה אינו יהודי ואינו מייצג את המוסר היהודי ואת הערכים לאורם על מדינת ישראל להתקיים". סגן שר החוץ לשעבר, דני אילון, קיים ביקור הזדהות ותמיכה במנזר: "הפגיעה בכם היא טרור נגד כולנו, זוהי לא דרכה של הציונות ושל היהדות".

מנזר השתקנים, או בשמו המלא "מנזר גבירתנו של שבעת המכאובים", הוא מנזר המאוכלס בגברים והוא שוכן בלטרון, בקצה הדרום-מזרחי של עמק איילון. במנזר מתגוררים כ-20 נזירים מעל גיל 21. הנזירים ממעיטים בדיבור ולכן הודבק למנזר הכינוי המפורסם. בעבר נהגו הנזירים לשוחח רק בעת התפילה עצמה, אך כיום אין הגבלה לשיחות בין הנזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully