וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג אדם בריב על כסא נוח, ונרצח היום בפתח תקווה

28.6.2013 / 0:01

אלי עורקבי, בן 35, ריצה 3 שנות מאסר שנגזרו עליו בהסדר טיעון בגין הריגת אלון מיכאלי לפני 13 שנה בחוף הים. אתמול נהרג בחיסול בפתח תקווה. ההרוג השני: ערן פרטוש, בן 42

צילום: טל אנגלנדר, שלומי גבאי; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

13 שנים לאחר שנשלח לשלוש שנות מאסר בגין הריגה, נרצח אתמול (חמישי) ביריות אלי עורקבי, תושב פתח תקווה בן 35, לעיני עוברים ושבים בשכונת עין גנים בפתח תקווה. שמו הותר לפרסום בשעות הערב. עורקבי, שבשנת 2001 נשלח למאסר בגין הריגתו של אלון מיכאלי בגלל ויכוח על שימוש בכיסא נוח בחוף הים בתל אביב, נורה בצהריים למוות סמוך לבית הספר "שמעוני" בפתח תקווה. יחד עמו נהרג בחיסול גם ערן פרטוש, תושב העיר בן 42.

בשנת 2000 הודה עורקבי במסגרת הסדר טיעון כי הרג את מיכאלי, בן 29 במותו, באמצעות חפץ חד. באפריל 2001 נגזרו עליו שלוש שנות מאסר בפועל, וסנגורו דאז, עורך דין משה שרמן, טען: "הסכמנו להודות בהריגה למרות שמרשי לא באמת ביצע את המעשה. זה פשוט היה המוצא המשפטי הטוב ביותר מבחינתנו".

מלחמת כנופיות באם המושבות: "המשטרה לא עושה די"

חוקרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז מרכז ממשיכים בחיפושים אחר חשודים בביצוע הרצח בפתח תקווה, שבו נפצע אדם נוסף באורח בינוני עד קשה. תושבי השכונה מתריעים כי החיסול שאירע בצהרי היום, סמוך לבית ספר, רק הגביר את תחושת חוסר האונים שלהם נוכח תופעת החיסולים ההולכת וגוברת בעיר. "אנחנו צריכים עוד סיורים ומצלמות אבטחה כדי להתמודד עם התופעה הזו. לא הגיוני שבשכונה שלנו, לא הרחק מבית ספר וגן ילדים, אנשים יורים לאור היום", אמר אחד מתושבי השכונה. לטענתו, "המשטרה לא עושה די כדי למנוע את אירועי האלימות בשכונה".

שני הרוגים ופצוע באירוע ירי ברחוב משמר הירדן פ"ת, יוני 2013. יותם רונן
חיסול לאור יום. זירת הרצח בפתח תקווה/יותם רונן

מחקירת המשטרה עולה כי עורקבי ופרטוש והגבר שנפצע נורו על ידי שני גברים שרכבו על גבי אופנוע. צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בנפגעים אך נאלצו לקבוע את מותם של עורקבי ופרטוש במקום. הגבר שנפצע פונה לבית החולים בילינסון בעיר. תושב השכונה, שהכיר את הנרצחים, סיפר כי ככל הנראה הרקע לירי הוא סכסוך על הלוואה בשוק האפור.

"יש פה בניין שנמצא בבנייה שלקחו לו הלוואות בשוק האפור. האדם שלווה את הכספים נכנס לחובות גדולים. החיסול הוא בגלל החובות פה. אחד האנשים נרצח בלי סיבה רק כיוון שהוא היה במקום", הסביר התושב. תושבי פתח תקווה, שעייפו ממלחמות העבריינים בעירם, טוענים כי אורח חייהם נפגע כתוצאה משרשרת החיסולים הקטלנית. לדברי תושבי שכונת עיר גנים שבה אירע אתמול הרצח, מדובר בשכונה טובה ונורמטיבית, אך מקרי הפשיעה הללו מסכנים את חייהם.

שני הרוגים ופצוע באירוע ירי ברחוב משמר הירדן פ"ת, יוני 2013. יותם רונן
עוד חוליה בשרשרת חיסולים בעיר. זירת הרצח בשכונת עין גנים/יותם רונן

הרצח הכפול שאירע אתמול ברחוב משמר הירדן בפתח תקווה מצטרף לשורת חיסולים שהתרחשה בתקופה האחרונה בעיר. בחודש מאי החולף נורה גבר בן 50 על ידי רוכב אופנוע, סמוך לתחנה המרכזית בעיר. הוא נפצע באורח אנוש מהירי. כמה ימים לאחר מכן עצרו השוטרים חשוד בירי, הקשור למשפחת אלפרון. בחודש פברואר עצרו שוטרים חמישה גברים בחשד שתכננו להוציא לפועל חיסול של שני גברים. לדברי המשטרה, הם נעצרו דקות ספורות לפני שירו בשניים.

אם לא די בכך, בדצמבר 2012 נהרג גבר בן 45 מפיצוץ מטען חבלה שהוצמד לאופנוע ברחוב קהילת שיקגו בפתח תקווה. כמה ימים קודם לכן אירע פיצוץ נוסף בחניון בבניין מגורים ברחוב רמב"ם בעיר. גבר בן 34 נפצע כתוצאה מהפיצוץ ולפי חשד המשטרה גם במקרה זה מדובר בניסיון חיסול על רקע פלילי. כחודשיים לפני כן אלמונים הטמינו מטען חבלה בלובי בניין מגורים ברחוב אסירי ציון בעיר. גבר בן 30 נפצע בפיצוץ באורח בינוני עד קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully