וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי קובע? יש עתיד מתנגדת לעמדת היו"ר לפיד

השר כתב לגולש בפייסבוק: "חפש עם פנס ומימייה, ולא תמצא שהתנגדתי למאגר ביומטרי". אלא שבירור העלה כי מפלגתו דווקא התנגדה נחרצות למאגר. יש עתיד: מדובר בעמדתו האישית

יאיר לפיד שוכח הבטחת בחירות וגורם לעצמו למבוכה בפייסבוק: גולש ברשת פנה היום (שלישי) לשר האוצר על ה"קיר" שלו ברשת החברתית, והתעמת עמו בנוגע לתמיכת מפלגתו בהקמת המאגר הביומטרי. "תקן אותי אם אני טועה", כתב הגולש, "אבל הבטחת להתנגד למאגר הביומטרי. מה קרה? האנטי-פופוליזם בוער בך חזק בימים אלה, הא? האם החולצה, המגפון והצעדה שלך היו תחפושת, או שמא מה שאתה עושה עכשיו הוא המשחק?".

לפיד, שמרבה להשיב לגולשים בלשון חופשית, ענה לו: "לך, חפש וחפש, עם פנס ומימייה, ותגיד לי אם תמצא מקום אחד שבו התנגדתי למאגר הביומטרי. לא ילך. כל הניסיון הזה לטעון שהפרתי הבטחות שמעולם לא הבטחתי, פשוט לא ילך".

אלא שבירור קצר בגוגל מעלה שהגולש צודק, ולפיד טועה. בכתבות לקראת הבחירות האחרונות נערכו כמה משאלים שבדקו את עמדות המפלגות בסוגיות השונות. בכתבה אחת בחדשות 2 נמסר מהמפלגה כי היא מתנגדת לחוק המאגר הביומטרי. עוד מתברר כי גם איגוד האינטרנט הישראלי ערך משאל הנוגע לעמדת המפלגות בנושא זה, והמפלגה מסרה אז: "מפלגת 'יש עתיד' מתנגדת להקמתו של מאגר ביומטרי. הסכנה הנשקפת לפרטיותם ולביטחונם של אזרחי ישראל כתוצאה מפריצה אפשרית - שאירעה בעבר - במאגרי נתונים של הממשלה, ונפילתם של הנתונים בידי גורמים עוינים אינה מצדיקה מאגר ביומטרי, שאת המטרות להקמתו ניתן להשיג גם באמצעים אחרים".

גולשים מיהרו להציף את הממצאים הללו על ה"קיר" של לפיד בתגובה לדבריו, ואחד אף כתב: "מי צריך מימייה כשיש גוגל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט המקורי, תגובת לפיד וההוכחה לטעותו. פייסבוק, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיש עתיד נמסר בתגובה: "מפלגת יש עתיד מתנגדת להקמתו של מאגר ביומטרי. הסכנה הנשקפת לפרטיותם ולביטחונם של אזרחי ישראל כתוצאה מפריצה אפשרית - שאירעה בעבר - במאגרי נתונים של הממשלה, ונפילתם של הנתונים בידי גורמים עוינים אינה מצדיקה מאגר ביומטרי, שאת המטרות להקמתו ניתן להשיג גם באמצעים אחרים. העמדה שהביע יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, היא עמדתו האישית והסיעה לא הפעילה בעניין משמעת סיעתית".


אין זו הפעם הראשונה שבה מתעמת לפיד עם הגולשים בעמוד הפייסבוק שלו. רק בתחילת השבוע גררה תגובה שלו בעמוד זעם מצד הגולשים, לאחר שכינה את המפגינים נגד יצוא הגז "אנרכיסטים הזויים". במקרה זכור אחר לפני כמה חודשים, זכה לפיד לקיתונות ביקורת לאחר שנטש ויכוח עם גולש בנושא המצור על עזה במילים "טוב, ביי". הגולשים גם מרבים להוכיח את לפיד על טעויות עובדתיות בפוסטים שהוא כותב, כמו למשל לאחר מותו של העיתונאי אמנון דנקנר, אז השווה אותו לפיד ל"דון קישוט הרוכב על דולצינאה" - אף שזה היה שמה של אהובתו של הגיבור הספרותי, ולא פרדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully