וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לחיסול כפול: שני הרוגים מירי בפתח תקווה

27.6.2013 / 12:13

אדם נוסף נפצע בינוני-קשה מהירי, שבוצע מאופנוע חולף, ברחוב משמר הירדן בעיר. המשטרה פתחה במצוד אחר היורים. אחד ההרוגים מוכר למשטרה, ונבדק חשד לסכסוך בין עבריינים

צילום: טל אנגלנדר, שלומי גבאי; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שני בני אדם כבני 40 נורו למוות בשעות הצהריים המוקדמות (חמישי) ברחוב משמר הירדן בפתח תקווה. אדם נוסף, שנפצע באורח בינוני עד קשה, פונה על ידי פרמדיקים של מגן דוד אדום לבית החולים בילינסון בעיר. על פי החשד, השלושה נורו על ידי שני רוכבי אופנוע שחלף במקום בעת שצעדו ברחוב. המשטרה פתחה במצוד לאיתור היורים, בסיוע מסוק משטרתי. אחד מההרוגים היה מוכר קודם לכן למשטרה, ולפי שעה לא ברור אם הנפגעים האחרים היו קשורים אליו או לא.

שני הרוגים ופצוע באירוע ירי ברחוב משמר הירדן פ"ת, יוני 2013. יותם רונן
זירת האירוע, פתח תקווה בצהריים/יותם רונן

מפקדת תחנת פתח תקווה, סגן-ניצב סיגל בר צבי, אמרה לוואלה! חדשות: "בסמוך לשעה 12:00 התקבל דיווח על אירוע ירי. כשהכוחות הגיעו למקום, זיהינו כי מדובר בשני הרוגים ופצוע אחד שפונה במצב בינוני-קשה לבית החולים בילינסון. כרגע, המשטרה פתחה בחקירה כאשר כל הכיוונים נבדקים, לרבות סכסוך בין עבריינים".

הירי בוצע ליד בית הספר היסודי "שמעוני". מנהלת בית הספר סיפרה כי היריות נשמעו בבית הספר וכי המשטרה מתדרכת את צוות המורים. עד ראייה שעבר במקום סיפר כי דקות ספורות לאחר הירי הגיעו קרובי משפחה למקום וקיבלו את הבשורה בתדהמה. "הם היו בהלם מוחלט", אמר.

אחד השכנים טען כי מדובר בסכסוך על רקע הלוואות בשוק האפור: "יש פה בניין בבנייה שלקחו לו הלוואות בשוק האפור והוא נכנס לחובות גדולים. החיסול הוא בגלל החובות פה ואחד האנשים נרצח בלי סיבה רק בגלל שהוא היה במקום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור הירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית פתח תקווה, עו"ד אורי אוהד, דיבר על הצורך להגביר את הביטחון בעירו. "מפכ"ל המשטרה חייב להבין שלא מדובר ברמה של תחנה מקומית, וצריך להעביר לכאן משאבים ולהגביר את הביטחון לתושבים, כי אנחנו לא נסכים למצב כזה".

סגן ראש העיר וראש מנהל החיים, יעקב בן שמחון, סיפר לוואלה! חדשות כי מיד כששמע על הירי הוא הגיע לבית הספר "שמעוני" הסמוך. "מיד כששמעתי באתי. זה מפחיד, זה ממש מפחיד", אמר. בן שמחון סיפר כי בזמן הירי המורות הכניסו את התלמידים לכיתות ברגיעה ומאוחר יותר יצאו כל התלמידים מבית הספר, לאחר שקיבלו אישור מהמשטרה לשחרר אותם בצורה מדורגת ומסודרת. "לשמחתי הרבה אין הרבה פאניקה, אך מטבע הדברים היו הורים שהיו בלחץ. עכשיו פגשתי הורים שילדיהם לומדים בגן ילדים סמוך לזירה. לומדים בו 70 ילדים, אני מתאר לעצמי ששם היה מלחיץ יותר בעת הירי", הוסיף.

שני הרוגים ופצוע באירוע ירי ברחוב משמר הירדן פ"ת, יוני 2013. יותם רונן
פתח תקווה, היום/יותם רונן

בן שמחון ציין כי לאחרונה הכניס ראש העיר החדש לשימוש שלוש ניידות סיור כדי להגביר את הרגשת הבטיחות בעיר, וכדי להוריד מהמשטרה את הטיפול בהם, כדי שזו תתפנה לאירועים "כבדים" יותר. "לשמחתי, השגרה שלנו היא שגרה שמאפשרת מראש ביטחון מוגבר. גם הסיורים שאנחנו עושים עם השומרים בצורה מסודרת, גם הבדיקות והרישום של אנשים בכניסה לבתי הספר וגם הסיירות מהעירייה. זה סיוע גדול מאוד". הוא הוסיף כי הניידות מסיירות בכל רחבי העיר, "וכשפושע רוצה לעשות עבירה והוא רואה סיירת – הוא חושב פעמיים. יש כאן עוד עיניים פקוחות שעוזרות למערכת הביטחונית לראות מה שהיה קודם".

בית החולים בלינסון. יוני 2013. שלומי גבאי
הפצוע פונה לבית החולים בילינסון בעיר/שלומי גבאי

בחודשים האחרונים אירעו כמה מקרי ירי ברחובות העיר. תושבים בפתח תקווה סיפרו על תחושות הפחד עמן הם חיים בתקופה האחרונה. לדבריהם, מדי ערב נצפים עבריינים מסתובבים ברחוב. "הם שותים אלכוהול ומקללים", סיפר אחד התושבים. "מפחיד כאן ולכן אני לא נותן לילדים שלי להסתובב לבד בחוץ בשעות הערב".

אחד מתושבי השכונה סיפר כי בעבר הרחוק תופעות עברייניות היו נפוצות, אולם לאחר הפסקה של מספר שנים, בתקופה האחרונה חלה עלייה שוב באירועים האלימים. "הצבת מצלמות אבטחה באזור היו יכולות למנוע מקרים כאלו", העריך התושב. תושב אחר הוסיף: "המשטרה לא פועלת מספיק למנוע את האירועים האלו. היו יכולים להגביר את הסיורים באזור אבל הם לא עושים זאת והמצב יישאר כמו שהוא".

יעקב, תושב נוסף בשכונה, סיפר כי ישנה אווירה מאוד לא נעימה באזור הזה. "לפני עשרה חודשים היה פה מקרה כזה, והיום מקרה כזה. אנשים חפים מפשע נהרגים על לא עוול בכפם. יש פה גן ילדים, יש פה בתי ספר, זה אסון גדול מאוד שיקרו בשכונה שלנו דברים כאלה". לדבריו, אחת הבעיות היא שאין מספיק נוכחות של המשטרה באזור. "שולחים את הבנאדם הביתה מעצר בית, הוא מקבל כוח ועושה דברים מאוד לא נעימים. חייבים להציב מצלמות בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully