וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר: הרגעים שלפני ואחרי האונס בגן העיר

צילומים ממצלמות האבטחה של הקניון מתעדים את האנס מבחין בקרבנותיו, עוקב אחריהם לתוך החניון כשהוא חמוש בסכין ועוזב את המקום לאחר כשעה וחצי. הצילומים פורסמו בערוץ 10

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: טל רזניק

תמונות חדשות שנחשפו אמש (רביעי) מתעדות את הרגעים שלפני ואחרי האונס המזעזע בחניון גן העיר בתל אביב. בתמונות, שפורסמו אמש לראשונה בערוץ 10, נראים בני הזוג שהותקפו עושים את דרכם לעבר חניון הבניין. התוקף, שנידון היום בצעד תקדימי ל-30 שנות מאסר, נראה בקלטות עוקב אחר הקרבנות, כשהוא חמוש בסכין, עד לביצוע זממו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרבנות ליד האופנוע והתוקף רוכב על אופניו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני הזוג עושים את דרכם לתוך הקניון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונות, שנקלטו במצלמות אבטחה ציבוריות ששימשו את המשטרה ואת הפרקליטות בחקירה ובגיבוש כתב האישום נגד אחמד בני ג'אבר, נראה האנס רוכב על אופניו כשהוא לבוש בגופייה. לאחר מכן, הוא נראה פותח בריצה, חוזר על עקבותיו ומבחין בבני הזוג הצעירים. סמוך לשעה 1:00 בלילה הוא החל לעקוב אחריהם בלי שהבחינו בו. בשלב זה נכנס הזוג לקניון על מנת לחפש מקום לפרטיות, כשהתוקף בעקבותיהם. לבסוף, כידוע, הוא מצא אותם בתא שירותים בקומה 3-. לאחר כשעה וחצי, ב-3:30, הוא נקלט במצלמות האבטחה עוזב את המקום – כשבני הזוג עדיין בתא השירותים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני הזוג בתוך הקניון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני הזוג צועדים לעבר המעליות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, אתמול גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 30 שנות מאסר על ג'אבר, פלסטיני בן 21, שהורשע בביצוע האונס המחריד במאי אשתקד. הוא הורשע גם בתקיפת שוטר, שהייה בישראל שלא כחוק, זיוף תעודת זהות והתחזות. השופטים אמרו בהכרעתם כי "ערכים חברתיים נרמסו בברוטליות עד כדי רצח נפש הקורבנות", והגדירו את האירועים בגן העיר כ"מעשים מתועבים ובזויים. מסכת מעשים מפלצתיים החריגה באכזריותה". הם ציינו כי לא הצליחו למצוא מעשה דומה באכזריותו לזה של ג'אבר. השופטים גם גזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי. "מעשים סדיסטיים בלתי נתפסים. רמת האכזריות וההתעללות עומדת במדרג העליון ביותר", המשיכו השופטים. בנוסף למאסר, גזרו השופטים על ג'אבר כי עליו לשלם לכל אחד מהמתלוננים פיצויים בגובה 258 אלף שקלים.

ג'אבר הורשע בכך שעקב אחר המתלוננים, נערה בת 18 ונער בן 17, לתא שירותים בחניון גן העיר בתל אביב. הוא ניסה לאלץ את השניים לקיים אקט מיני מול עיניו תוך הפעלת אלימות. לבסוף, בשל הפחד שלהם ממנו הם הסכימו. בהמשך דרש שהמתלוננת תבצע בו אקט מיני, תחילה סירבה הצעירה, אולם הוא תקף את השניים עד שהסכימו. כמו כן, איים על השניים שיקרא לחבריו שיסייעו לו. ג'אבר הורשע בעבירות של ביצוע אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, תקיפה ואיומים. האירוע נמשך כשעתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתלוננת אמרה לאחר גזר דין באמצעות עורכת דינה רוני סדובניוק: "אני חשה הקלה גדולה. סוף סוף הסיוט הזה נגמר ואני יכולה להתחיל שלב חדש של חזרה לחיים נורמליים". עם זאת היא מתחה ביקורת על כך שהפרקליטות לא שעתה לבקשתה לקבוע כי מדובר בפשע על רקע גזעני משום שלדבריה "אירוע נפשע זה היה פיגוע טרור לכל דבר". עורכת הדין הוסיפה: "הגיע הזמן לשנות את חוק נפגעי העבירה כך שהם יקבלו ייצוג משפטי לכל אורך ההליך הפלילי. לא יכול להיות שהפרקליטות תשתמש בקרבן אירוע פלילי לצרכיה כדי להרחיק אדם מסוכן מהחברה, אך לא תשקול את צרכי הקרבן עצמה לשיקום וטיפול".

התובעת במשפט, עורכת הדין גלי חצב מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה כי "מדובר באחד המקרים הקשים והחמורים שהוגשו לבית המשפט, והעונש שהוטל הוא בהתאם. מדובר בעונש ראוי". ליאור שני ממרכז נגה, המייצג את הקטין, אמר שהוא מאמין שהוא מרוצה מההחלטה אבל יש לזכור שבעוד שהנאשם הולך לכלא ושם ידאגו לו, המתלוננים צריכים לטפל בכל הנזקים שנגרמו להם בכוחות עצמם". לעומתם, עורך הדין רן אילן, שייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי אינו מקל ראש בחומרת המעשים, "אך עם זאת צריך לזכור שהנאשם לקח אחריות, הודה, תפס את הצורך בניהול משפט ובכך שהמתלוננים יצטרכו להעיד, והיה צריך להתחשב בכך. מדובר בגזר דין חמור".

(עדכון ראשון 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully