וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק הרצח בבר-נוער: הקטין שוחרר למעצר בית

25.6.2013 / 17:40

הצעיר החשוד במעורבות ברצח במועדון הקהילה הגאה, וקרובו של החשוד המרכזי חגי פליסיאן, שוחרר - אך בית המשפט אסר עליו להתראיין לתקשורת או ליצור קשר עם החשודים האחרים

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (שלישי) לשחרר למעצר בית את מי שהוגדר עד כה בתור חשוד בפרשת הרצח בבר-נוער, שנעצר לפני כשלושה שבועות. מדובר בקרוב משפחתו של חגי פליסיאן - שהוא החשוד המרכזי בירי במועדון הקהילה הגאה ב-2009 ממנו נהרגו שני בני אדם ונפצעו 11.

הצעיר ששוחרר היום ואשר היה קטין בעת המקרה - לא נחשב יותר כחשוד במעורבות ברצח בבר-נוער. המשטרה מייחסת לו חשד של הזמנת אקדח, דבר שעלה במהלך החקירה הסמויה בה הוא תועד לכאורה מבקש את כלי הנשק מעד המדינה. במשטרה עדיין חושבים שהקשר בינו לבין שאול גנון - מנהל הבר-נוער לשעבר, הוא מה שהוביל את קרוב משפחתו, חגי פליסיאן, לירי.

בית המשפט אסר עליו ליצור קשר עם המעורבים האחרים בפרשה במשך 30 יום, ובצעד חריג, אסר השופט על הצעיר להתראיין לכלי התקשורת באופן גורף. כמו שעשה בפעמים קודמות, גם במהלך הדיון בשחרורו - קם הצעיר החשוד על רגליו וביקש מבית המשפט להתיר את פרסום שמו, על אף שמשטרה חושדים כי בהיותו קטין הוא היה קורבן לעבירת מין. מאוחר יותר, ובתום התייעצות עם סנגורו עו"ד שי שורר הוא חזר בו מבקשתו. המשטרה מייחסת לחשוד הזמנת נשק, ללא קשר לביצוע הרצח בבר-נוער.

"אני שמח שהמשטרה בהגינותה הסכימה לשחרר את הלקוח שלי. אם יוחלט על הצהרת תובע בעניין הנשק גם לזה אנחנו ערוכים", אמר עו"ד שורר.

השחרור של החשוד הזה, מגיע יומיים בלבד אחרי שחרורו של חשוד נוסף בפרשה. ביום ראשון קבע בית המשפט כי טרלן חנקישייב, שנחשד בסיוע לרצח, ישוחרר למעצר בית למשך 14 יום. עו"ד שמשון וייס, שמייצג את חנקישייב, החשוד במעורבות ברצח בבר-נוער, אמר בסוף השבוע שעבר כי החשודים "ממשיכים להכחיש, והתיק נשען על עד מדינה שמוכיח כמה שהוא לא אמין".

הקטין החשוד במעורבות הרצח בבר נוער, יוני 2013. דרור עינב
החשוד, קרוב משפחתו של פליסיאן, בבית המשפט/דרור עינב

"למה לא עושים כתב אישום?"

באותו יום - הודה פליסיאן, החשוד המרכזי, בביצוע הרצח ב-2009. לאחר שבועיים וחצי שבהם פעלו החוקרים בניסיון להוציא מהחשודים הודאה, הודה פליסיאן במעשה בפני שני מדובבים של המשטרה.

בית המשפט השלום בתל אביב האריך בתחילת השבוע את מעצרו של חגי פליסיאן בשמונה ימים, בהסכמה. בדיון נראה פליסיאן עם כיפה שחורה על ראשו, ולא מחויך. המשטרה חשפה בדיון כי בחקירתו אמר פליסיאן לשוטרים: "שימו אותי מתחת לאדמה. אני רוצה לדבר עם עורך הדין שלי, אני רוצה לפטר אותו ולקחת עורך דין מהסנגוריה, חבל על הכסף. יש לכם הכל עליי, פיצחתם את התיק. תטפחו לעצמכם על השכם". עם זאת, כאשר נשאל על ידי החוקרים אם הוא מודה בירי, חזר ואמר שלא.

עו"ד משה שרמן, המייצג את פליסיאן, התייחס לדיווחים בדבר הודאתו לכאורה ברצח. "כבר מעכשיו, הפיצו שמועות באינטרנט שהקליינט שאני מייצג, חגי, הודה שהוא רצח", אמר. "היום בבית המשפט התברר דרך החוקר, שהוא הודה והחוקר אמר שהוא לא הודה, כמו כן התברר שלא היה דיבור ממנו אלא סתם פנטומימה בתוך תא המעצר, אבל עדיין מנסים. הדבר המגוחך הוא - אם יש עדות של עד מדינה כל כך טוב, הברחן הבינלאומי, כולל מדובב שהוציא דיבוב מחגי, למה לא עושים כתב אישום?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully