וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטיסטים לא יוכלו להירשם לקייטנות בתל אביב?

מחלוקת בין עיריית תל אביב למשרד הרווחה על מימון מעכבת רישום מאות ילדים אוטיסטים לקייטנות עירוניות לצד חבריהם. העירייה: נממן הקייטנות, על אף שהרווחה לא העבירו הסכום

מקשים על שילוב האוטיסטים: עיריית תל אביב ומשרד הרווחה מונעים ממאות ילדים אוטיסטים רישום מסובסד לקייטנות במהלך החופש הגדול הקרוב בשל בירוקרטיה. במשרד הרווחה נמנעים מהעברת הכספים המיועדים לנושא ואילו בעירייה מונעים את רישום הילדים רק על סמך כתב התחייבות מצד משרד הרווחה. התוצאה - מאות ילדים לא יכולים להירשם לקייטנות שהולכות ומתמלאות, והורים שנאבקים בבירוקרטיה רק כדי שיוכלו להמשיך לעבוד בלי צורך לאלתר פתרונות לילדים.

בשנת 2012 הוחלט בוועדת העבודה והרווחה כי משרד הרווחה יסבסד קייטנות לילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי ומשולבים במסגרות חינוך רגילות. מדובר בסבסוד של 500 שקלים עבור השתתפות בקייטנות "רגילות" שמפעיל השלטון המקומי בחודשי הקיץ או בקייטנות שזכו במכרז משרד הרווחה. עד כה, היו אותם ילדים זכאים לסבסוד רק עבור קייטנות של החינוך המיוחד גם אם למדו במהלך השנה בבית ספר "רגיל". כתוצאה מכך נאלצו הורים שהיו מעוניינים להמשיך ולשלב את ילדיהם עם חבריהם מבית הספר לשלם על הקייטנות "הרגילות" מכיסם הפרטי - עלויות גבוהות בנוסף לעלויות נוספות שנדרשים הורים לילדים אוטיסטים להוציא.

קייטנות של חד"ש ובל"ד בטירה יולי 2010. אורי לנץ
הילדים האוטיסטים היו זכאים לסבסוד רק בקייטנות החינוך המיוחד. למצולמים אין קשר לכתבה/אורי לנץ

ענת (שם בדוי), ביקשה לרשום את בנה בן ה-10 שאובחן כאוטיסט בתפקוד גבוה לקייטנה של העירייה המקיימת בסוף אוגוסט. מהר מאוד הבינה כי אותו הסדר, כולל עשרות שיחות טלפון ללשכת הרווחה המקומית וכן למשרד הרווחה בסופן מצאה עצמה ללא פתרון. "באגף הרווחה בעירייה אמרו שמשרד הרווחה מבטיח שיעביר את הכספים מזה חודשיים, אך הדבר לא קורה ואין להם אישור חשב להיכנס לגירעון בשל נושא זה" אמרה ענת והוסיפה: "מנגד, במשרד הרווחה טענו ששלחו מכתב לעירייה בו התחייבות המחוז להעביר את הכסף וכי רשויות מאשרות רישום על בסיס מכתב זה, אך רק עיריית תל אביב מסרבת. כולם היו מאוד נחמדים, הבינו אותי, טענו שאני צודקת, אך באותה נשימה אמרו שאין להם איך לעזור לי. זה מדהים - התקבלה החלטה בנושא ואיש לא זז על מנת לקיים אותה".

מכוח המציאות הורים לילדים אוטיסטים מבינים מהר מאוד שעליהם ללמוד להילחם על כל זכות. כך גם בשנה שעברה נאלצה ענת להתעמת עם הרשויות: "בשנה שעברה רשמתי אותה לקייטנה אז אמרו לי במחלקת החינוך שהוא יוכל להשתתף בקייטנה עם סייעת צמודה, אך לא יוכל ללכת עימם לבריכה או להשתתף בפעילויות מחוץ לשטח הקייטנה. שמעתי את זה ולא יכולתי להתמודד עם המחשבה שכולם בספארי והוא נשאר לבדו במבנה הזה אז נאבקתי". ענת פנתה לכל גורם אפשרי בעירייה ובמשרד החינוך, בדרך ספגה הערות מעליבות מאוד מצד פקידים שונים, אך לבסוף שונה החוק ובנה זכה ליהנות מהקייטנה כמו כולם. "בתוך המציאות שלנו, זה מה שחסר לנו? עוד פקידים אטומים?" סיכמה ענת.

העירייה: משרד הרווחה טרם העביר את התקציב

"עיריית תל אביב יפו תממן במקרה המדובר את מלוא גובה הסכום עבור הקייטנות, עד לקבלתו ממשרד הרווחה וזאת באופן חריג, תוך הסתמכות על אישורים ממפקחת מחוזית, על אף שמשרד הרווחה טרם העביר את התקציב בפועל", נמסר מעיריית תל אביב. "יצוין כי באופן שוטף התקציב העירוני מאושר רק לאחר קבלת אישור חשב משרד הרווחה. העירייה פועלת רבות על מנת לסייע לילדים ובוגרים הסובלים מאוטיזם ולבני משפחותיהם, בתוכניות התערבות מגוונות. קייטנות עבור ילדים אוטיסטים הינן אחת התוכניות המופעלות למען קהילה זו במימון משותף עם משרד הרווחה. עובדי מינהל השירותים החברתיים בעירייה מעודדים את ההורים לרשום את הילדים לקייטנה המתקיימת בסוף חודש אוגוסט, תוך מתן מידע מלא לגבי הליך הרישום והזכאות להחזר כספי".

ממשרד הרווחה נמסר: "אין בעיה עם קיום הקייטנות. ההקצאה אושרה והכסף יגיע לרשות בתוך מספר ימים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully