וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר": 21 מכוניות הושחתו בצפון ירושלים

24.6.2013 / 8:10

שבוע אחרי הפעולה באבו גוש, שוב הושחת רכוש ערבי באזור ירושלים, הפעם בבית חנינא. פרט לניקוב צמיגי מכוניות, רוססו כתובות נאצה "לא שותקים על ידויי אבנים" לצד מגן דוד

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

חשד לפעולת "תג מחיר": שבוע בלבד אחרי האירוע באבו גוש, נוקבו הבוקר (שני) צמיגיהם של 21 כלי רכב בשכונת בית חנינא שבצפון מזרח ירושלים. על אחד הקירות במקום רוססה הכתובת "לא שותקים על יידויי אבנים". כמו כן, על אחד כלי הרכב רוסס מגן דוד. המשטרה פתחה בחקירת האירוע על מנת לנסות ולהביא למעצר חשודים.

בשכונה הערבית הגדולה שבירושלים מורגלים כבר במעשי "תג מחיר", שהפכו לדבר שבשגרה אחת לכמה חודשים. "זו לא הפעם הראשונה שהדבר הזה קורה פה", הסביר לוואלה! חדשות מוחמד עסוואת שרכבו ניזוק. "הקיצונים האלה מבקרים אותנו כל כמה חודשים, ובגלל שהם פחדנים הם לא נכנסים ממש לתוך השכונה אלא מבצעים את זה סמוך לכניסה באזור הגבעה הצרפתית על הכביש הראשי. זה לא בסדר, אנו תושבים שוחרי שלום שלא מתעסקים בבעיות, אבל יש גבול לסובלנות".

האזור בו בוצעה פעולת ה"תג מחיר"

אמיר חושה, שגם הוא גילה הבוקר כי רכבו הושחת על ידי אלמונים אמר: "פתחנו את דלת הבית וראינו שארבעת הצמיגים מנוקבים. כשהסתכלנו ימינה ושמאלה ראינו שאנו לא היחידים. הבנו שזה שוב תג מחיר". חושה הביע כעס על משטרת ישראל, משום לטעמו אם האירוע היה קורה בשכונה יהודית כל כמה חודשים, "השב"כ היה עובד קשה עד שהיו מוצאים אותם". לדבריו, "אם זה קורה לנו - אז אומרים שזה באמת לא יפה, אבל לא יותר מזה. מה אנו צריכים לעשות? להגן על עצמנו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תג מחיר בשכונת בית חנינא, יוני 2013. טלי מאייר
פעולת "תג מחיר" בבית חנינא/טלי מאייר

האירוע מהבוקר מצטרף כאמור לפעולת "תג מחיר" ביישוב אבו גוש, שבפאתי ירושלים - אז נוקבו צמיגיהם של 28 כלי רכב. המכוניות שניזוקו חנו ברחוב שבו מתגוררות משפחות ערביות ויהודיות. במקום רוססו כתובות "התבוללות" ו"ערבים החוצה". זו הייתה הפעם הראשונה שבה מתבצעת פעולת טרור יהודי באבו גוש, הכפר היחיד ששמר על ניטראליות, אפילו בימי האינתיפאדה.

הידיעה על המקרה באבו גוש הכתה בהלם גם את אנשי המשטרה. גורמים במשטרה מסרו לוואלה! חדשות: "הדבר הזה פוגע במרקם הדו-קיום ובחיים המשותפים של ערבים ויהודים בכפר הידידותי. המשטרה רואה זאת בחומרה רבה ביותר ותקדיש מאמצים גדולים, כפי שהיא עושה עד כה, להגיע למבצעים, ללכוד אותם ולמצות עימם את הדין". מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הבטיח בשבוע שעבר כי המשטרה תשים ידיה על משחיתי כלי הרכב ומרססי כתובות הנאצה, והבהיר כי המשטרה הציבה את המלחמה נגד מבצעי אירועי "תג מחיר" בראש סדר העדיפות. "בקרוב תראו מעצרים", אמר ביום שלישי שעבר.

"זה נגד מצוות היהדות"

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לתגובות הנזעמות על המעשה המקומם ואמר: "זה נגד מצוות היהדות, זה נגד הערכים של העם שלנו ושל המדינה שלנו". יצוין כי בשבוע שעבר הסמיך הקבינט המדיני-ביטחוני את שר הביטחון להכריז על פעילי "תג מחיר" כ"התאחדות בלתי מותרת", אשר למעשה מרחיבה את את היכולת החוקית להיאבק בתופעה. עם זאת, הועלתה ביקורת על המהלך הממשלתי, שנמנע מהלגדיר את הפעילים הללו כ"טרוריסטים". בהתייחסו לעניין אמר ראש הממשלה: "רק השבוע אנחנו העברנו החלטות שמאפשרות לנו לפעול בעוצמה נגד האנשים שמבצעים את הפשעים הללו ואנחנו נעשה את זה במלוא העוצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully