וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: מצבו הרפואי של נלסון מנדלה - קריטי

בהודעה רשמית מטעם הממשלה נאמר כי מצבו של הנשיא לשעבר, המאושפז בבית החולים עקב זיהום בריאות, הידרדר ביממה האחרונה. הנשיא ג'ייקוב זומה: "הוא בידיים טובות"

נשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה מאושפז בבית החולים במצב קריטי, לאחר שמצבו הרפואי החמיר במהלך היממה האחרונה – כך נמסר אמש (ראשון) בהודעה רשמית מטעם הממשלה. בהודעה נכתב כי הרופאים עושים כל שביכולתם כדי להציל את חייו של מנדלה בן ה-94 הסובל מזיהום בריאות. נשיא דרום אפריקה הנוכחי, ג'ייקוב זומה, הביע דאגה בנוגע למצבו הרפואי המידרדר של מנדלה. "הרופאים עושים כל דבר אפשרי על מנת לשפר את מצבו, וכדי להבטיח שנוח לו", אמר זומה. "הוא בידיים טובות".

נלסון מנדלה. רויטרס
נאבקים על חייו. נלסון מנדלה/רויטרס

מצבו הבריאותי של הנשיא השחור הראשון של דרום אפריקה הידרדר לאחרונה ובשנים האחרונות הוא נכנס ויוצא ללא הרף מבתי חולים. הוא מאושפז מאז ה-8 ביוני בבית החולים בעיר פרטוריה בניסיון להחלים מהזיהום החריף בריאות ממנו הוא סובל לאחרונה. עם כניסתו לבית החולים אמר ידידו אנדרו מלאנגי כי אם "אתה מגיע לבתי חולים יותר מדי פעמים, זה ברור שאתה לא בקו הבריאות וקיימת האפשרות שלא תהיה בריא יותר לעולם". הוא הוסיף כי ברגע שמשפחתו תשחרר אותו, כך יעשה גם העם הדרום-אפריקני. נאמר 'תודה, אלוהים, שהענקת לנו את האיש הזה', ונשחרר אותו גם אנחנו'". בשבוע האחרון הגדירו גורמים רפואיים בדרום אפריקה את מצבו "קשה עד יציב".

מנדלה נחשב לאחד המדינאים החשובים בעולם אי פעם. הוא הוביל את מדינתו בצורה הירואית לעבר כינונו של משטר דמוקרטי. ביוני 1964 הוא הואשם בפעילות חבלנית ובקשירת קשר נגד השלטון ונידון למאסר עולם. הוא היה כלוא במשך 27 שנים, מתוכן 18 שנים בכלא הידוע לשמצה באי רובן, עד מרץ 1982. את יתרת המאסר ריצה בכלא פולסמור שבקייפטאון.

בבחירות שנערכו בחודש אפריל 1994 זכתה מפלגתו של מנדלה ברוב המושבים לפרלמנט והוא מונה לנשיא השחור הראשון של המדינה. ביוני 1999 פרש מנדלה מהחיים הפוליטיים. החלטתו לפרוש באופן רצוני נתפסה אז כדוגמה ומופת למנהיגים אפריקנים אחרים שהחזיקו בכוח בכיסאם במשך שנים. ב-2004, זמן קצר לפני יום הולדתו ה-86, פרש מנדלה מהחיים הציבוריים ואמר כי "הוא פורש מהפרישה" ומלוח הזמנים המתיש שלו, שכלל אינספור הופעות ציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully