וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל דנינו על אבו גוש: "בקרוב תראו מעצרים"

18.6.2013 / 13:49

בעקבות פעולת "תג מחיר" הלילה ברחוב של יהודים וערבים בכפר הסמוך לירושלים, התחייב מפכ"ל המשטרה לפעול ללכידת האחראים. ראש הממשלה: "נפעל נגד המבצעים במלוא העוצמה"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הבטיח היום (שלישי) כי המשטרה תשים את ידיה על משחיתי כלי הרכב ומרססי כתובות הנאצה הלילה בכפר אבו גוש שבפאתי ירושלים. בדברים שאמר באירוע הקמת שדולת השוטרים בכנסת, הבהיר דנינו כי המשטרה הציבה את המלחמה נגד מבצעי אירועי "תג מחיר" במקום גבוה מאוד בסדרי העדיפויות שלה, ואף הוקמה יחידה מיוחדת בימ"ר מחוז ש"י על מנת לטפל בבעיה. "מי שטוען שהמשטרה מגלגלת אחריות, מוזמן ללמוד מאתנו על הדבקות במטרה והצניעות", אמר המפכ"ל, "בקרוב תראו מעצרים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את המעשה. "מה שקרה היום באבו גוש זה נגד מצוות היהדות, זה נגד הערכים של העם שלנו ושל המדינה שלנו", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, בנושא קידום חינוך יהודי בתפוצות. "רק השבוע העברנו החלטות שמאפשרות לנו לפעול בעוצמה נגד האנשים שמבצעים את הפשעים הללו ואנחנו נעשה את זה במלוא העוצמה".

שר הפנים, גדעון סער, שוחח בעקבות האירוע עם ראש מועצת אבו גוש, סלים ג'בר. הוא גינה בפניו את הפעולות, אותן כינה "מכוערות, גזעניות וזרות לרוחה של ישראל ולרוח היהודית". עוד אמר השר סער כי הוא מקווה ומאמין שהעבריינים יאותרו וייענשו על ידי רשויות אכיפת החוק.

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
"מי שטוען שהמשטרה מגלגלת אחריות, מוזמן ללמוד מאתנו על הדבקות במטרה והצניעות"/נועם מושקוביץ

הבוקר התעוררו תושבי אבו גוש למראה של 28 כלי רכב שהושחתו ברחוב שבו מתגוררים ערבים ויהודים זה לצד זה, וכתובות "התבוללות" ו"ערבים החוצה" שרוססו במקום. זוהי הפעם הראשונה שבה מתבצעת פעולת טרור יהודי באבו גוש, הכפר היחיד ששמר על ניטראליות, אפילו בימי האינתיפאדה, ונחשב לאחר הסמלים לדו-קיום.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
הכתובות שרוססו ברחוב/נועם מושקוביץ

ראש המועצה ג'בר סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות על התחושות בעקבות המעשה. "זה מפתיע אותי מאוד מאוד. אבו גוש הוא אולי הדוגמה הטובה ביותר לשלום ודו-קיום ולחיים משותפים. זה לא נעים, זה מרגיז וחבל שדווקא אנשי הכפר הזה, שאין בהם שום שנאה לאף אחד, לא כלפי המדינה ולא כלפי העם היהודי, צריכים לסבול ממעשים גזעניים כאלה", אמר ראש המועצה. "אני יכול להבטיח למבצעים שהם לא יצליחו. אנשי הכפר יודעים שיש הרבה מאוד ישראלים טובים, שאוהבים ומערכים אותנו, ויש כאלה שגם גרים אתנו. אנו מבינים שכמו בכל מקום יש גם טיפשים. זה קצת מרגיז אבל זה לא ישנה את הדעות שלנו ואת המדיניות שלנו".

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013/נועם מושקוביץ

איברהים עימאד, אחד הקורבנות של המעשה, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא ובני משפחתו קמו בבוקר וגילו שארבעת הצמיגים של כלי הרכב שלהם על הרצפה. "הסתכלנו ימינה ושמאלה וראינו שככה זה לכל השכנים, אז הבחנו גם בכתובות. נראה לי שמתנחלים הגיעו לשכונה ועשו מה שהם עושים כמו בחברון ומקומות אחרים", סיפר. "יש יהודים שגרים בבית שלנו, שוכרים דירה, ולמזלם הרכב שלהם לא היה פה היום. זה כואב לנו מאוד, אנחנו שכל כך שומרים על היחס הטוב שלנו לכל אדם, לא מתעסקים בפוליטיקה. לא מגיע לנו שיקרה פה כזה דבר. זה לא יצליח להם, כל אחד שבא לגור באבו גוש אומר שהוא בן אדם ויודע מה זה שלום ודו-קיום וזה לא ישנה את היחס שלנו".

עוד תושב הכפר, איאד איברהים, זעם על מה שאירע. "מדובר בארגון טרור. הקשר בין תושבי אבו גוש לבין היהודים הוא קשר בנוי על אהבה ודו-קיום. אני פונה למשטרה ומבקש לעצור ולמגר את התופעה הטרוריסטית, אם המשטרה לא תפעל בהתאם הארגון יתרחב ולא תוכל המדינה לשלוט עליו. צריך לנקוט יד ברזל נגד תופעה כזו, מדובר במעשה טרור, אין להבדיל בין אנשים אלה לכל ארגון מוכרז כארגון טרור".

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully