וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב ראש לשב"כ: ראש הממשלה הפלסטיני מסרב לאבטחה ישראלית

ראמי חמדאללה, שמונה לראש הממשלה הפלסטינית, מסרב לנוע בשטחים שתחת שליטה ביטחונית ישראלית בליווי אבטחת שב"כ. לשכתו: "בוחר לנוע בדרכים כמו כל אזרח פלסטיני אחר"

לפני כשבועיים, בתחילת חודש יוני, מונה ראמי חמדאללה לראש ממשלת הרשות הפלסטינית במקומו של סלאם פיאד. חמדאללה נחשב לאיש מתון וגורמים בכירים בישראל מקווים כי מערכת היחסים עמו תתנהל באופן מקצועי ותקין. למרות זאת, לוואלה! חדשות נודע כי כבר עם כניסתו של חמדאללה לתפקיד, פרץ משבר ראשון בין לשכתו לבין גורמי ביטחון בישראל, על רקע סירובו של ראש הממשלה הפלסטיני לקבל אבטחה מגורמי ביטחון ישראליים בעת שהוא עובר בשטחים הנמצאים תחת שליטה ביטחונית ישראלית.

ראש הממשלה הפלסטיני, פרופ' ראמי חמדאללה. רויטרס
מסרב לאבטחה ישראלית. ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה/רויטרס

על פי הנוהל הקיים, ראש הממשלה הפלסטיני כמו גם יו"ר הרשות, חייבים לנוע בשטחי C שביהודה ושומרון, אשר נמצאים בשליטה ביטחונית ישראלית, כשהם מלווים על ידי אנשי היחידה לאבטחת אישים של שירות הביטחון הכללי. כאשר ראש הממשלה הפלסטיני נע בכביש מספר 60 – ציר התנועה המרכזי בגדה המערבית, או בכביש מספר 1 – בדרכו למעבר אלנבי ואף בכניסתו לירושלים, הוא אמור לנוע בליווי של כלי רכב משוריינים. בכיר לשעבר בשב"כ אמר לוואלה! חדשות כי הוחלט להציב אבטחה לבכירי הרשות "בגלל מידע מודיעיני על חוליות חמאס שרוצות להתנקש בהם, אבל כיום מגנים עליהם גם מפני איום הטרור היהודי". לדבריו, "הסכנה היא לא רק מפני פיגוע מתוכנן. תאר לעצמך שהוא נקלע בטעות לתוך אירוע של 'תג מחיר' לאורך ציר 60, זה מצב שיכול להוביל להסתבכות אדירה".

מחסום צה"ל  בצומת תפוח, ינואר 2013. שלומי גבאי
מחסום של צה"ל בשטחים/שלומי גבאי

קודמו של חמדאללה בתפקיד, סלאם פיאד, "חי בשלום" עם האבטחה הישראלית, אך חמדאללה, בשבועיים שחלפו מאז כניסתו לתפקיד, מסרב בתוקף לנוע תחת אבטחה ישראלית. "עבור פוליטיקאי פלסטיני, זה לא פשוט לקבל אבטחה מישראל, אפילו אם האיום המרכזי שנשקף לו הוא מצד יהודים-קיצונים", אמר גורם ישראלי בכיר. הוא הוסיף כי גם אבו מאזן ניסה, בעת מינויו לראש ממשלת הרשות הפלסטינית במרץ 2003, להיפטר מ"הזנב הישראלי", אך התרצה לבסוף. כיום הוא מאובטח על ידי אנשי שב"כ בנסיעותיו בשטחי C ובביקוריו בירושלים. לוואלה! חדשות נודע כי בשלב זה נמצאו פתרונות יצירתיים שמאפשרים לשמור על ביטחונו של ראש הממשלה הפלסטיני בנסיעות שגרתיות. עם זאת, לא ברור כיצד ינהגו שני הצדדים בפעם הראשונה שבה יידרש אל-חמדאללה לנסוע למעבר הגבול בגשר אלנבי דרך כבישים 60 ו-1, או בביקורו הבא בירושלים.

מלשכתו של חמדאללה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בוחר לנוע בין הערים הפלסטיניות כמו כל אזרח פלסטיני אחר, ללא ליווי ביטחוני פלסטיני או ישראלי וללא שיירה רשמית. הוא נוסע במכוניתו, עם הנהג שלו בלבד".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה הפלסטיני, פרופ' ראמי חמדאללה, בטקס השבעתו, יוני 2013. רויטרס
חמדאללה ויו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully