וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעיל הגאה מדבר: "אין לי כל קשר לרצח, הכל שמועות"

14.6.2013 / 14:06

שאול גנון הגיב על החשדות שלפיהם תקף מינית את קרובו של חגי פליסיאן, החשוד בירי בבר-נוער. "חרושת שמועות זדונית שאין לה קשר למציאות", אמר בהתרגשות, "נגרם נזק עצום"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

שאול גנון, פעיל הקהילה הגאה החשוד כי תקף מינית את אחד המעורבים ברצח בבר-נוער, הגיב היום (שישי) לראשונה על החשדות שלפיהם תקף מינית צעיר, דבר שהביא לכאורה לביצוע הרצח בבר-נוער. עם צאתו מהדיון בבית משפט השלום בתל אביב, שבסופו הותר לפרסם את זהותו, ביקש גנון להודות לפרקליטו ולהכחיש בכל תוקף את החשדות. "אני מודה לעורך דין שלי", אמר, "ומבקש להגיד שכשהייתי במעצר הייתה חרושת שמועות זדונית שאין לה קשר למציאות, מעצרי בקשר לפרשת הרצח בבר-נוער גרם למשפחתי נזק עצום ולי כאב גדול". גנון הוסיף בהתרגשות כי במסגרת המגבלות המוטלות עליו, "אני יכול לומר: אין ולא היה לי כל קשר לפרשת הרצח בבר-נוער במישרין או בעקיפין ולא ביצעתי כל עבירה שקשורה לנושא הזה". הוא התחבק ממושכות עם בני משפחתו ועזב מהמקום. "אני מבקש שתתנו לי להתייחד עם בני משפחתי", אמר.

פרשת הבר-נוער – כותרות אחרונות:
פעיל הקהילה שנעצר: שאול גנון, מקים הבר-נוער
הרצח בבר-נוער: הפעיל הגאה ישוחרר למעצר בית
תלונה נגד הפעיל בקהילה הגאה: ניסה בעבר לאנוס

שאול גנון, מנהל הבר-נוער לשעבר. דרור עינב
גנון בדיון בבית המשפט, הבוקר/דרור עינב

בצהריים פורסם כי ברשת ב' של קול ישראל כי גנון חתם על הסכם עם המשטרה, שלפיו הוא יודה במעשה בתמורה לכך שיוכר כ"עד תביעה" ולא יועמד לדין. לפי הדיווח, גנון יודה בקיום של מגע מיני עם הצעיר – אז נער בן 15 – שהוא קרובו של החשוד בביצוע הרצח, חגי פליסיאן. בנוסף, ההסכם קובע כי גנון לא יועמד לדין על כך שידע לכאורה כי הוא היה היעד שבו ניסו החשודים לפגוע. יחד עם זאת, לפי המסמך שנחתם לכאורה גנון לא יהיה חסין מפני תלונות אחרות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שאול גנון החשוד בתקיפת קטין בפרשת הבר-נוער יוצא מהדיון בהארכת מעצרו, 14 יוני 2014. דרור עינב
גנון/דרור עינב

בימים האחרונים השקיעו אנשי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב מאמצים רבים על מנת להביא את הפעיל לידי הודאה בכך שביצע אקט מיני בצעיר החשוד במעורבות בפרשה, הנתון גם הוא במעצר. זאת מתוך הנחה כי ההודאה תאפשר להשיג ראיות מספיקות ולהגשת כתב אישום. בדיון הבוקר הציגה המשטרה בפני השופט עידו דרויאן מסמך שעליו ביקשה להטיל צו איסור פרסום, ככל הנראה מדובר בהסכם שנחתם לכאורה עם גנון. השופט דרויאן סירב לבקשת המשטרה בטענה כי אם המסמך לא יודלף על ידי המשטרה, הוא ממילא לא יפורסם.

בנוסף לחשדות בפרשת הבר-נוער, מאז אתמול נחשב גנון בעבירות מין נוספות. אישה, שבעבר הייתה גבר, התלוננה במשטרה כי בשנת 1997 ניסה גנון לאנוס אותה והטריד אותה מינית. בראיון שהעניקה אתמול לקול ישראל טענה האישה: "הוא ניסה להפשיט אותי ולגעת באיבר המין שלי, הוא הוציא את איבר המין שלו. הייתי בהלם. הוא ניסה להשכיב אותי לכיוון המיטה, באלימות. יכול להיות שהיה אגרסיבי קצת. אני אמרתי שאני לא מעוניינת". לדבריה, כשניסתה לברוח גנון צעק והתעצבן עליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון הבוקר הוחלט כי גנון ישוחרר למעצר בית בן שבועיים תמורת הפקדת ערבות ובתנאי שיתייצב לחקירה בכל עת שיידרש. פרקליטו, עורך דין רן אלון מהסנגוריה הציבורית, אמר בתום הדיון: "כפי שטענו מלכתחילה, למרשי אין כל קשר לפרשת הרצח בבר-נוער, הוא לא סייע לא לפני ולא אחרי ולא ידע על כך דבר, ולכן כפי שנוכחתם לראות הוא שוחרר היום ממעצרו, וטוב שכך". הוא הוסיף כי אין בכוונתו להתייחס לפרטי החקירה. "החקירה עדיין נמשכת ואין בכוונתנו לפגוע בה כהוא זה", אמר. "כפי שהדגשתי, למרשי אין שום קשר לעניין הזה, הוא לא עשה שום דבר במהלך חייו שהוא ידע שיכול היה להוביל למעשה כזה נתעב, שבוצע בבר-נוער ונפגעו בו אנשים שהיו חברים טובים שלו. נרצח שם ניר כץ, חבר מאוד טוב, ואנחנו נשמח מאוד שהפרשה הזו תבוא על סיומה ובירורה".

שאול גנון מנכ"ל הבר-נוער לשעבר. יוני 2013. רענן כהן, מעריב
גנון בתקופה שבה היה פעיל בבר-נוער/מעריב, רענן כהן

לאחר הדיון מסרה האגודה למען הלהט"ב כי ההאשמות החמורות נגד גנון "היכו את הקהילה, את האגודה, את המתנדבים הרבים, הפעילים והחניכים בתדהמה. אם יתברר שההאשמות נכונות, על אף זכויותיו הרבות אנו נוקיע אותו ונפיק לקחים מהמקרה, אך כדאי להמתין לתוצאות החקירה והמשפט לפני חריצת הדין. נציין שעבירות מין הן רעה חולה בחברה הישראלית, הקיימת, לצערנו, גם בקהילת הלהט"ב שהיא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית". עוד נמסר: "בכל מקרה, חשוב להפריד בין האדם שהתנדב במסגרות הקהילה וההאשמות נגדו לבין פשע השנאה שבוצע נגד בני נוער להט"בי חפים מפשע. טוב עשתה המשטרה שחזרה בה והגדירה את הטבח בבר נוער כפשע שנאה".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully