וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד הפעיל בקהילה הגאה: ניסה בעבר לאנוס

13.6.2013 / 11:01

אשה שהייתה בעברה גבר התלוננה כי לפני כעשור ניסה הפעיל הבכיר לתקוף אותה מינית וכן הטריד אותה מינית. כעת, חוששים במשטרה שהתלונה תפגע בסיכוי שיהפוך לעד מדינה

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

(פרקליטו של הפעיל בקהילה הגאה טוען כי "הוא קורבן של הפרשה")

הולך ומסתבך? חוקרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז תל אביב בודקים חשד לפיו הפעיל בקהילה הגאה, החשוד כי תקף מינית את אחד החשודים במעורבות ברצח בבר-נוער לפני כארבע שנים, תקף בעבר מינית אשה שהייתה בעברה גבר. לפני כמה ימים הגישה האישה תלונה במשטרה, לפיה הפעיל, שמכחיש כל קשר לשאר החשודים בפרשה, ניסה לאנוס אותה והטריד אותה מינית. לטענתה, המקרה אירע לפני כעשר שנים.

פרשת הרצח בבר-נוער - כל העדכונים:
המשטרה לוחצת על הפעיל להודות שביצע אקט מיני בצעיר
החשוד ברצח בבר-נוער: לא רצחתי, ניסיתי לסחוט הפעיל הגאה
הקטין מהרצח בבר-נוער: לא הותקפתי מינית
עד המדינה: "החלטתי לגמול תודה לקהילה הגאה"

הפעיל הידוע בקהילת הלהט"ב  החשוד בקשר לרצח בבר נוער, יוני 2013. דרור עינב
יהפוך לעד מדינה? הפעיל בקהילה הגאה בבית המשפט/דרור עינב

תלונה זו, שפורסמה לראשונה בקול ישראל, כמו גם תלונות נוספות אם יגיעו נגד הפעיל יקשו על ימ"ר תל אביב להפוך את החשוד לעד מדינה, כיוון שהחסינות שהמשטרה יכולה להציע לו קשורה אך ורק לתיק הבר-נוער - ולא מפני תלונות עתידיות. בצוות החקירה יודעים כי כתב אישום שיסתמך רק על עדות של עד המדינה היחיד עד כה בפרשה, הוא כתב אישום לא יציב, שכן עדות של עד מדינה היא ראייה שקל יהיה לצוות ההגנה לתקוף במהלך המשפט. לכן, במשטרה מפעילים לחץ הן על הפעיל בקהילה והן על יתר החשודים להודות או לקשור עצמם למעשים, או מקווים שמי מהם יעשה טעויות בחקירה. במשטרה גם בודקים באמצעים טכנולוגיים האם ניתן למקם את החשוד המרכזי ברצח, חגי פליסיאן, לקרבת הבר-נוער בעת הרצח.

חגי פלסיאן החשוד ברצ בבר נוער. דרור עינב
החשוד המרכזי ברצח בבר-נוער, חגי פליסיאן/דרור עינב

שוטרי היחידה המרכזית במחוז תל אביב, בפיקודו של ניצב-משנה גדי אשד, פועלים בימים האחרונים להשגת הודאה מאחד החשודים בפרשת הרצח בבר–נוער. פליסיאן, תושב בני ברק בן 23, חשוד כי ביצע את הרצח בליל 1 באוגוסט 2009 במרכז הקהילה ההומו-לסבית בתל אביב כנקמה על כך שהפעיל בקהילה הגאה תקף מינית את קרובו, חשוד נוסף בפרשה שהיה בן 16 בזמן הרצח. חברם טרלן חנקישייב חשוד כי הוא מעורב בתכנון הרצח. אדם נוסף, שטען בפני המשטרה כי היה מעורב גם כן בפרשה, הוא עד מדינה שחשף את זהות החשודים בפני החוקרים. כיוון שבמשטרה שוקלים להציע לפעיל בקהילה הגנה בתמורה לעדותו, החוקרים מבקשים להאריך את תוקף צו איסור הפרסום שהוטל של שמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחקירתו טען פליסיאן כי הוא ועד המדינה בפרשה התכוונו לסחוט את הפעיל המוכר בקהילה ההומו-לסבית, אולם הוא הכחיש כל מעורבות ברצח עצמו. מקורביו של עד המדינה אמרו כי הוא טוען שאין שחר לטענה הזאת. לפי שעה עיקר הראיות שבידי המשטרה הן עדותו של עד המדינה שהפליל את המעורבים האחרים, וההקלטות שביצע בשליחות המשטרה. הראייה המרכזית היא הקלטה של שיחה בינו לבין פליסיאן, שבה התייחסות ישירה לבר-נוער, בה נשמע פליסיאן אומר כי "עשינו עבודה נקייה".

התנהלות המשטרה סביב הסרת צו איסור הפרסום בפרשה עוררה השבוע ביקורת קשה מצד העומד בראשה, המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו. באגרת ששלח לפקודיו הודיע דנינו כי מעתה ואילך לא תתקיימנה מסיבות עיתונאים של קציני משטרה. כמו כן הודיע המפכ"ל כי הטיפול בצווי איסור פרסום יהיה מעתה בפיקוח של ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה. דנינו הבהיר כי האחריות להתנהלות התקשורתית סביב האירוע, "בדגש על 'מסיבת העיתונאים' שהתנהלה בעניין והיבטי איסור הפרסום, מוטלת על הדרג הפיקודי של משטרת מחוז תל אביב והימ"ר". לאור זאת, החליט רנ"צ דנינו למנות צוות חקירה ארצי "שיתחקר את ההתנהלות סביב האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים במבט צופה פני עתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully