וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל נגד מחוז תל אביב: לא יהיו עוד מסיבות עיתונאים

11.6.2013 / 16:26

דנינו שיבח את אנשי ימ"ר תל אביב שעצרו את החשודים ברצח בבר-נוער, אך ביקר את התנהלות מפקדי המחוז לאור הפארסה סביב הסרת צו איסור הפרסום. הוא מינה צוות לחקירת האירועים

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, טל אנגלנדר, מאל בנאוליאל, חדשות 10; עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

לצד השבחים, מגיעה גם הביקורת. לאור הפארסה התקשורתית שאירעה ביממה האחרונה בהתנהלות המשטרה, סביב חשיפת פרטי חקירת הרצח בבר-נוער, שבשיאה הורה השופט עידו דרויאן לאסור בפרסום פרטים שכבר נחשפו על ידי בכירי משטרת מחוז תל אביב במסיבת עיתונאים שכינסו במטה המחוז, הודיע היום (שלישי) מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, כי מעתה ואילך לא תתקיימנה מסיבות עיתונאים של קציני משטרה, "על אחת כמה וכמה בתיקי חקירה מתנהלים וכן בתיקים בעלי רגישות גבוהה". באגרת ששלח רנ"צ דנינו לשוטרים נכתב כי הטיפול בצווי איסור פרסום יהיה מעתה בפיקוח של ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה.

פענוח הרצח בבר-נוער - כל הכותרות:
אימת השכונה, יעד משטרתי: מי אתה, חגי פליסיאן?
עד המדינה: "החלטתי לגמול תודה לקהילה הגאה"
השופט נגד המשטרה: פרשה מזעזעת ומתעסקים בפרסום?
"הרוצח בבר-נוער נקם על תקיפה מינית של קרובו"

מפכ"ל המשטרה הדגיש כי הוא "מביע הערכה על ההישג, לצד האמון המלא בחוקרי ובקציני צוות החקירה בימ"ר תל אביב ,אשר עשו עבודה מקצועית ואיכותית בפענוח הרצח הנפשע". עם זאת, הוא הבהיר כי האחריות להתנהלות התקשורתית סביב האירוע, "בדגש על 'מסיבת העיתונאים' שהתנהלה בעניין והיבטי איסור הפרסום, מוטלת על הדרג הפיקודי של משטרת מחוז תל אביב והימ"ר". לאור זאת, החליט רנ"צ דנינו למנות צוות חקירה ארצי "שיתחקר את ההתנהלות סביב האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים במבט צופה פני עתיד".

מסיבת עיתונאים של משטרת ישראל בנושא חקירת הרצח בבר-נוער. יוני 2013. ניב אהרונסון
הטיל את האחריות על מפקדי המחוז. קציני משטרת מחוז ת"א במסיבת העיתונאים אתמול/ניב אהרונסון

אתמול בשעות אחר הצהריים התירה המשטרה לפרסום חלק מפרטי חקירת הרצח בבר-נוער – בטרם הוסר צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על הפרשה. במסיבת עיתונאים שכינסה המשטרה במשרדי מחוז תל אביב חשפו בכירי המחוז, בהם מפקד המחוז ניצב בנצי סאו, פרטים אודות חלק מהחשודים ואת ההתפתחויות שהובילו לפענוח אירוע הירי, שזעזע את הקהילה הגאה לפני כמעט ארבע שנים, באוגוסט 2009.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
החשוד המרכזי ברצח בבר-נוער: חגי פליסיאן מפרדס כץ. דניאל בוק
החשוד ברצח, חגי פליסיאן/דניאל בוק

נציגי המשטרה ביקשו מבית המשפט להסיר את צו איסור הפרסום הגורף מעל מרבית פרטי הפרשה. במקביל, פנו הסנגורים של חלק מהחשודים ששמם אמור היה להתפרסם אתמול על פי בקשת המשטרה, לבית המשפט וביקשו להשאיר את השמות חסויים. במשטרה היו משוכנעים שמלבד שמות החשודים, פרטי החקירה כפי שהמשטרה שחררה לתקשורת, הותרו לפרסום. השופט דרויאן לא רק שנענה לבקשת הסנגורים לדחות את פרסום השמות של החשודים עד היום, אלא אף סירב לבקשת המשטרה לפרסם את פרטי החקירה וגם את פרסום הפרטים דחה עד היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דנינו התייחס בנוסף לחילופי ההאשמות בין גורמים במשטרה לבין הנהלת בתי המשפט סביב סוגיית התרת צו איסור הפרסום, וכתב: "בשם משטרת ישראל אני דוחה מכל וכל אמירות והתבטאויות כאמור, אשר אינן עולות בקנה אחד עם התרבות הארגונית של משטרת ישראל, עם הכבוד הרב שהמשטרה רוחשת למערכת השיפוטית ועם מרקם היחסים ההדדי ורב-השנים שיש בין שתי המערכות". המפכ"ל קרא לפקודיו "להמשיך ולרכז מאמץ במיצוי חקירת האירוע במקצועיות ובצנעה על מנת להביא את האחראים לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully