וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה: "החלטתי לגמול תודה לקהילה הגאה"

האדם שחשף את החשודים ברצח בבר-נוער, ואשר סייע להם, לא מתחרט על כך שהפליל את חבריו, ומבקש להוקיר תודה לאנשי הקהילה שסייעו לו כשהיה בכלא. "מרגיש שלם עם מה שהוא עשה"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, טל אנגלנדר, מאל בנאוליאל, חדשות 10; עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

על אף חלקו בסיוע לרצח, בקהילה הגאה מביעים היום (שלישי) תמיכה בעד המדינה שחשף את המעורבים האחרים בפרשת הירי בבר-נוער. עד המדינה, הומוסקסואל מוצהר וקרוב משפחתו של אחד החשודים שנעצרו בידי המשטרה בשבוע שעבר, החליט לסייע בפיצוח הפרשה בעודו מרצה עונש מאסר על עבירה שאינה קשורה לנושא הבר-נוער. ההערכה היא כי הוא החליט "לבגוד" בחבריו שביצעו את הרצח, בין היתר משום שהם הפנו לו עורף ומשום שהרגיש מחויבות לגמול תודה לקהילה בשל נטייתו ובשל הסיוע שקיבל ממנה.

פענוח הרצח בבר-נוער - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הפעיל בקהילה הגאה שנעצר - עובד עם נוער בסיכון
המשטרה: בית המשפט אישר הפרסום - לא חשבנו שיחזיר הצו
המשטרה: הנערים לא היו המטרה, ”לא פשע שנאה”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחזיר טובה לקהילה". עד המדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא מרגיש את כובד המשקל על הכתפיים שלו והוא מבין שמדובר בפרשיה מאוד גדולה. בסך הכל הוא מרגיש שלם עם מה שהוא עשה ושבכך הוא מחזיר טובה לקהילה לאחר התמיכה שהוא קיבל ממנה במהלך השנה שהוא היה בכלא", אמר לוואלה! חדשות עו"ד משה שוחטמן המייצג את האגודה למען קהילת הלהט"ב – ואשר דבריו של עד המדינה הובאו באוזניו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לדברי שוחטמן, עד המדינה - שסבל מהתנכלות במהלך ריצוי המאסר, קיבל סיוע מנציגי הקהילה שעמדו אתו בקשר. "הוא עבר התעללות בכלא, והיחידים שהזדעקו לטובתו היו חברי הקהילה הגאה. כך הוא מצא את הדרך שלו להחזיר טובה ולחשוף את הפרשה", אמר והוסיף כי לאנשי הקהילה שסייעו לו לא היה מושג בנוגע לקשר שלו לרצח בבר-נוער. "הוא ראה את התמיכה והרצון הטוב שנעשה מכל הלב וכך הוא החליט לגמול לאגודה בחזרה".

שוחטמן הוסיף כי למרות הסיכון שבהפיכה לעד מדינה, ובהפללת מי שהיו עד לא מזמן חבריו, הוא שמח על חשיפת הפרשה והמעצרים. "הוא שלם עם מעשיו שהובילו לחשיפה. הוא לא חושש לחייו כי הוא נמצא בהגנה, אבל הוא מבין מן הסתם שהחיים שלו הולכים להשתנות מן הקצה לקצה בתקופה הקרובה", אמר עו"ד שוחטמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע מעצר החשודים בשבוע שעבר, באמצע הרחוב בבני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי עד המדינה, כפי שהגיעו לידי שוחטמן, בכוונת עד המדינה להמשיך בקשר שהיה לו עם הקהילה והוא מעוניין להסתכל קדימה. "הוא יכול להיות בקשר אתנו, במיוחד עם האגודה, שאיפשרה לו טיפול פסיכולוג. כרגע הוא רוצה לפתוח דף חדש ולהמשיך בחייו", אמר. שוחטמן הדגיש כי שחרורו של המדינה מהכלא אינו קשור לחשיפת הפרשה. "הוא לא קיבל ניכוי של שליש על העזרה שהוא נתן למשטרה. בהחלטה על שחרורו נכתב במפורש שללא כל קשר לעזרה שלו בפרשה, לאור התנהגותו וההתעללות שהוא עבר בכלא - הוא היה ראוי לשחרור".

"הוא נשמה טובה שהתגלגל לפשע בגלל נסיבות מצערות", סיפר לוואלה! חדשות שכן של משפחתו של עד המדינה. "הוא נזרק מהבית שלו בגיל 14 בגלל שהוא הומו והתגלגל לפשע כמו שנוהגים בפרדס כץ", אמר. הוא הוסיף כי העבירות של עד המדינה תמיד היו עבירות רכוש שנועדו לסייע לו לשרוד. "לא שזה מוצדק אבל זה בוודאי חמור פחות מאונס או רצח", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא היה ראוי לשחרור". עד המדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי השכן, עד לאחרונה היה עד המדינה אסיר וסוהרים דרוזים התעללו בו בגלל שהוא הומו, לדבריו. "הוא אכפתניק, בן אדם טוב. אני יודע שהוא פנה למשטרה מיד לאחר שאחיו סיפר לו על הפרשה. הוא דיווח עליה נטו בגלל שהזדעזע מהרצח. "הוא החליט לדווח לאחר לבטים אל להפליל את אחיו, וזה לפני שהוצע לו בכלל לשמש כעד מדינה. הדיווח למשטרה נעשה נטו מתוך שליחות ומטוב לב ולא מתוך אינטרס אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully