וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: בית המשפט אישר הפרסום - לא חשבנו שיחזיר הצו

11.6.2013 / 0:01

גורמים במשטרה הסבירו את המבוכה שנגרמה לאחר שפרטים מחקירת הרצח בבר-נוער נחשפו ללא היתר. ב-12:00 חתם השופט על הסרת הצו, אך לאחר שעות ספורות החליט להותיר אותו על כנו

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, טל אנגלנדר, מאל בנאוליאל, חדשות 10; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

תקלה של המשטרה או של בית המשפט? פרטים רבים בפרשת הרצח בבר-נוער פורסמו אתמול (שני) במרבית כלי התקשורת – ולאחר מספר דקות נגנזו. זאת, לאחר שהמשטרה עדכנה את כתבי הפלילים כי צו איסור הפרסום הגורף בפרשה הוסר, למעט שמות של שניים מהחשודים וכמה פרטים נוספים. קצינים בכירים ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב אף הספיקו להתראיין לכלי התקשורת, אך אז התברר שבית משפט השלום בתל אביב הותיר את צו איסור הפרסום על כנו. ערעור כלי התקשורות על ההחלטה נדחה לשעה 10:00 בבוקר היום.

פענוח הרצח בבר-נוער - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
המשטרה חשפה - והשופט החזיר את צו איסור הפרסום
אתמול: הוארך מעצרו של הפעיל המרכזי בקהילה הגאה
הרצח בבר-נוער: החשודים עומתו, אך לא נשברו

מפקד ימ"ר ת"א גדי אשד במסע"ת בעקבות חקירת הרצח בבר-נוער. יוני 2013. ניב אהרונסון
מפקד ימ"ר תל אביב מחוץ למשרדי המחוז, אתמול/ניב אהרונסון

מדובר באחת הפרשות המסקרנות ביותר, ופרטים רבים פורסמו בשבוע האחרון ברחבי הרשת. אולם, כלי התקשורת נותרו כפופים לצו איסור הפרסום של המשטרה. אתמול ביקשה המשטרה להסיר סוף סוף את הצו ולהתיר פרטים רבים לפרסום. שופט בית משפט השלום בתל אביב, עידו דרויאן, חתם בשעה 12:00 בצהריים על החלטה המאשרת להסיר את צו איסור הפרסום, החל מהשעה 15:30. עד אז, כינסה המשטרה את המשפחות השכולות ועדכנה אותן בפרטים, טרם יפורסמו בתקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החלטת השופט להסיר את צו איסור הפרסום, שניתנה בשעה 12:00/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה 16:00 כינסה המשטרה מסיבת עיתונאים, במהלכה חשפו קציני מחוז תל אביב הבכירים – ובראשם מפקד המחוז ניצב בנצי סאו - את הפרטים המותרים לפרסום. אך עד מהרה הסתבר שקודם לכן הגישו סנגוריהם של חלק מהחשודים בקשה לאסור את פרסום שמות מרשיהם. למרות זאת, המשטרה לא ביטלה את מסיבת העיתונאים.

הדיון בבית משפט השלום, שוב באולמו של השופט דרויאן, בבקשת סנגוריהם של החשודים, החל קצת קודם לכן - ב-15:30. מיותר לציין, שבדיון נכח גם נציג המשטרה - פרט שמעלה סימן שאלה באשר להחלטת המשטרה לקיים בכל זאת את מסיבת העיתונאים. בהחלטה יוצאת דופן קבע דרויאן כי לא רק שפרסום שמות החשודים יעוכב עד היום, אלא שכל צו איסור הפרסום ייוותר על כנו ולא יוסר – וזאת בסתירה להחלטתו הקודמת, להיענות לבקשת המשטרה. למעשה, השופט התיר לפרסם את הדברים, אולם הורה לעכב את ביצוע החלטתו עד להיום, וזאת על מנת לאפשר לצדדים לערער על ההחלטה.

גורמים במשטרה ציינו אתמול כי לא ידעו על כוונת הסנגורים לבקש איסור פרסום גם על פרטי החקירה, וקיימו את מסיבת העיתונאים כי סברו שהדיון מתנהל רק סביב פרסום שמות החשודים. כך נוצר מצב במשטרה, כמו גם כלי התקשורת, שבו התכוננו לפרסום כל פרטי הפרשה, למעט שמות החשודים ופרטיו של אדם נוסף הקשור בפרשה. "הדיון הסתיים בעיצומה של מסיבת העיתונאים", ציין גורם בכיר במשטרת מחוז תל אביב. "קיבלנו מנציג המשטרה בדיון מסרון, לפיו השופט נתן עיכוב ביצוע עד מחר. אך בפועל הסתבר כי במהלך הדיון, סמוך לסופו, ביקשו הסנגורים להותיר על כנו את צו איסור הפרסום הגורף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר נעצרו ארבעה בני אדם - שלושה בחשד למעורבות ברצח ואדם נוסף, פעיל מוכר בקהילה הגאה, בחשד לקשר למניע הרצח. הרצח אירע ב-1 באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה בלב תל אביב. מאז הרצח, פעלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה על מנת להתחקות אחר עקבות היורה, שהגיע למועדון בשעות הערב בעודו מלא אדם, פתח באש, ירה למוות בניר כץ בן ה-26 ובליז טרובישי בת ה-16, ונמלט מהמקום. מהירי נפצעו 11 ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו נכים או משותקים. הרצח זעזע עמוקות את המדינה ובפרט את הקהילה הגאה.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully