וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימת השכונה, יעד משטרתי: מי אתה, חגי פליסיאן?

החשוד ברצח בבר-נוער, בעל קו חלוקת ביצים, מוכר היטב מעבירות רכוש ואלימות ואף היה יעד לניסיון חיסול שלא פוענח. "המקום שלו בכלא", מעידים שכניו. "הרבה אנשים סבלו ממנו"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, טל אנגלנדר, מאל בנאוליאל, חדשות 10; עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

"לא אזרח למופת" - כך מגדירים במשטרה, בלשון המעטה, את חגי פליסיאן בן ה-23 משכונת פרדס כץ בבני ברק, שהבוקר (שלישי) נחשף כי הוא חשוד ברצח בבר נוער. באותה התקופה היה פליסיאן בן 19 בלבד, חייל בשירות סדיר, ומיד לאחר הרצח, ב-1 באוגוסט 2009, ערק מהצבא. בהמשך שוחרר מהשירות. פליסיאן אמנם לא הורשע בעבר באף עבירה, אולם הוא מוכר למשטרה היטב מתחום האלימות ועבירות הרכוש. בנובמבר 2011 הוא אף נפצע כשנורה בניסיון חיסול, שלא פוענח עד היום.

פענוח הרצח בבר-נוער - כל הכותרות:
הצו הוסר: "הרוצח בבר-נוער נקם על תקיפה מינית של קרובו"
עד המדינה: עבריין הומו, קרוב של אחד החשודים
השופט נגד המשטרה: פרשה מזעזעת ומתעסקים בפרסום?
המשטרה ובית המשפט שכחו את הנאשמים / יעקב בורובסקי

חגי פלסיאן החשוד ברצ בבר נוער. דרור עינב
חגי פליסיאן בהארכת מעצרו/דרור עינב

משפחתו של פליסיאן בן ה-23 כבר הייתה בכותרות בעבר. אחותו הייתה אשתו של איל סלהוב, הסוכן המשטרתי שחוסל בשנת 2006 באחת הפרשות שהביכו את משטרת ישראל. בעת מעצרו התגורר פליסיאן בבני ברק. הוא בעל מסלול לחלוקת ביצים, ונעצר בעת שנסע במשאית שברשותו. "לא מדובר במלח הארץ", העידו גורמים במשטרה. "הוא מוכר לנו היטב, ואי אפשר להגיד שהוא היה אזרח למופת".

סיקור מיוחד - כל הכותרות בפרשת הבר-נוער

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהפרטים שאושרו היום לפרסום עולה כי על פי החשד, קרוב משפחתו של פליסיאן, ששמו אסור עדיין לפרסום, נפל קורבן, במהלך שנת 2009, לתקיפה מינית מצדו של אדם מוכר בקהילה הגאה. לפי החשד, פליסיאן הגיע ב-1 באוגוסט 2009 כדי לנקום באותו אדם בשם קרוב משפחתו, ומשלא מצא אותו - פתח באש ללא אבחנה, הרג את ניר כץ וליז טרובישי ופצע 11 בני אדם נוספים.

"עד שהשתחררנו מתדמית שכונת הפשע - הכתימו אותנו שוב"

בעקבות החלטת בית המשפט השלום בתא להתיר את פרסום מרבית פרסום פרטי הפרשה אמר פרקליטו של פליסיאן, עו"ד שמשון וייס, כי מרשו מכחיש כל קשר לאירוע. לטענתו הוא לא ירה ואף לא נכח באותו ערב בבר-נוער. התיק כולו לטענתו, מבוסס על עדותו של עד המדינה, שבדה את העובדות מתוך מניע להפליל את פליסיאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היכה בחור עד אובדן הכרה בגלל כמה מאות שקלים". חגי פליסיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה כי שכניהם של חגי פליסיאן ומשפחתו בפרדס כץ שותפים לחוות הדעת השלילית של המשטרה בעניינם. "חגי הוא אדם רע, שלקח תמיד את החוק לידיו", סיפרה אחת השכנות. "לפני כמה חודשים הוא היכה בחור, קרוב משפחתי, עד שאיבד את הכרתו - והכול בגלל כמה מאות שקלים. המקום שלו בבית הסוהר, הרבה אנשים סבלו ממנו".

"המשפחה הזאת היא חריגה מכל הבחינות בשכונה הזאת", סיפר שכן נוסף. "רוב הדיירים פה הם שומרי מצוות, אבל הם הטילו אימה על השכונה. כל יום רבו עם אדם אחר, פעלו בכוחניות ובאלימות כלפי כל מי שעמד בדרכם, כולל אנשי החוק. הם בהחלט התנהגו כמו הפושעים שגדלו פה בשנות ה-80. עד שהשתחררנו מהתדמית של שכונת פשע - הם באו והכתימו אותנו לעוד שנים רבות".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמו הפושעים שגדלו פה בשנות ה-80". חגי פליסיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully