וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב איומים על הרבנים הראשיים: "סופכם קרב"

הרבנים הראשיים קיבלו מכתב איומים בדרישה שיאפשרו לנשות הכותל להתפלל כרצונן: "תחזרו הביתה עם מאה גופות חרדים". גם רב הכותל קיבל מכתב דומה. נשות הכותל הכחישו כל קשר

מאבקן של נשות הכותל עולה שלב? הרבנים הראשיים לישראל יונה מצגר ושלמה עמאר קיבלו הבוקר (שני) מכתב איומים בדרישה שיאפשרו לנשות הכותל להתפלל כרצונן ברחבת הכותל המערבי בימי ראש חודש. נוסח זהה של המכתב התקבל בשתי הלשכות ולו צורפה תמונה של אקדח. "זו אזהרה אחרונה", נכתב בראש המכתב. "אם לא יתאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכנו וכמנהגנו, אנחנו נילחם בכם בכל האמצעים ואתם תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים. סופכם קרב דוסים מסריחים, מגעילים וטפילים". בתחתית המכתב נחתם: "יותר לא נבליג, משחררים את הכותל מחדש". נשות הכותל הכחישו כל קשר למכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שקיבל הרב הראשי האשכנזי, יונה מצגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר, העביר את הטיפול בנושא לקצין הביטחון של משרד ראש הממשלה האחראי על אבטחת הרבנים הראשיים, אך לא הוגשה תלונה במשטרה. "זו פעם ראשונה שהרבנים הראשיים לישראל מקבלים איומים על חייהם, ולצערנו במדינת ישראל, כבר למדנו כי מילים מסוגלות להרוג", נמסר מהרבנות הראשית. "לא מדובר פה רק באיום על הרבנים, אלא על ציבור שלם תוך שימוש בשפה בוטה. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם המסיתים והמאיימים".

נשות הכותל הכחישו כאמור כי הן עומדות מאחורי האיומים. "צר לנו לשמוע על גילויי האלימות ועל האיומים שהופנו היום לרבנים הראשיים", מסרו בתגובה. "כל בר-דעת מבין שלנשות הכותל אין שום קשר למעשה ושסגנונם של המכתבים אינו תואם את רוח אהבת ישראל, שמובילה הקבוצה. אנו מחזקות את ידי המשטרה בחקירת המקרה ובביעור כל גילויי אלימות באשר הם".

מכתב דומה קיבל לאחרונה גם רב הכותל, הרב שמואל רבינונביץ'. לשכתו של הרב אישרה היום כי לפני כשבוע הרב קיבל מכתב איומים לביתו, בדרישה שיאפשר לנשים לנהוג כמנהגן, "תוך איום לשלומו". לאחר קבלת המכתב, הוגשה תלונה למשטרת ירושלים – שפתחה בחקירה.

מהתנועה הרפורמית בישראל נמסר כי התנועה "מביעה שאט נפש מכל גילוי של אלימות פיזית או מילולית. לאורך כל השנים, נוהל המאבק למען חופש דת בישראל באופן ראוי ולא אלים ואין לנו ספק כי כך יהיה גם בעתיד. התשובה לתמיכה במאבקן של נשות הכותל היא הגעה של אלפי אזרחיות ואזרחים לתפילות בראש חודש בדרך מכובדת ושקטה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully