וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שרצח אשתו וביתר גופתה בתאילנד שב לארץ

16.5.2013 / 10:15

פרסום ראשון: אלי כהן, שרצח את אשתו בבנגקוק ב-2004 ונידון למאסר עולם, קיבל חנינה לפני כחצי שנה. גופת אשתו נמצאה במזוודה בנהר בתאילנד לאחר שניסר את ראשה ורגליה

אלי כהן, שרצח בתאילנד את גרושתו וביתר את גופתה, שב לישראל (חמישי) הבוקר. כהן, בן 46, ביצע את הרצח בבנגקוק ב-2004, ונידון למאסר עולם, אלא שבנובמבר האחרון קיבל במפתיע חנינה ממלך תאילנד - ושוחרר ממאסר לפני שלושה ימים - ב-13 במאי.

כהן חי עם אשתו קרול במשך עשר שנים, והשניים התגוררו בלוד. הם נישאו כשקרול הייתה בת 16, וזמן קצר לפני הרצח השניים התגרשו. במשטרה כהן מוכר כסוחר סמים, ואף ריצה עונש מאסר בגין כך בעבר, ובשלב מאוחר יותר החל לפעול כסוכן משטרתי.

החשד נגדו התעורר לאחר שמזוודה ובה גופתה של קרול, ללא ראש ורגליים, נמצאה בנהר צ'או פראיה, החוצה את בירת תאילנד. הגופה הייתה עטופה במגבת ובווילון אמבטיה של מלון "פרינס פאלאס" בעיר, ועל המזוודה נמצא סימן שקישר אותה לישראל. לחשד תרמה גם עדותו של נהג מונית, שזיהה את כהן כמי שנסע במוניתו בליל הרצח. על בגדיו נמצאו לאחר הרצח כתמי דם.

"לא ייתכן שהמידע הזה יגיע למשפחה דרך התקשורת"

בני משפחתה של קרול כהן זעמו הבוקר של שובו לארץ של הרוצח, ועל שנודע להם על כך לראשונה מפניית וואלה! חדשות. "לא ניתן הדין בגין רצח מתוכנן, חריג באכזריותו, ולא נעשה דבר על מנת למנוע את כניסת הרוצח לארץ. הרשויות אינן נוקפות אצבע על מנת להפחית מעיוות הדין", אמרה עו"ד דיקלה טוטיאן זייד, יו"רית משותפת של מרכז נגה לפגעי עבירה, שמייצגת את בני המשפחה. לדברי טוטיאן, מרכז נגה פנה למשרד הפנים, למשרד החוץ ולמשרד המשפטים, בניסיון למנוע את מתן החנינה ואת שובו של כהן לישראל, אולם ללא הצלחה. "זה מקרה המצדיק את מניעת כניסתו של רוצחה של קרול לארץ וכל אזרח צריך לשאול את שר הפנים מדוע לא מצא לנכון להפעיל את סמכותו", אמרה.

"עד רגע זה אף גורם רשמי לא מצא לנכון לדבר עם משפחת הקורבן. זה מאוד מצער להיווכח עד כמה משפחת הקורבן שקופה בעיני הרשויות ומשוללת זכויות. לא ייתכן שמידע שכל כך אקוטי ומהותי למשפחת הנרצחת, יגיע אליה דרך כלי התקשורת, ושאף גורם רשמי, על אף הפניות המרובות של המשפחה ושל מרכז נגה, לא יטרח ליצור קשר עם המשפחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנינה מפתיעה מהמלך. המזוודה שבה נמצאה גופתה של קרול ב-2004/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרכז נגה קוראים לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ לחשוב "כיצד ניתן למנוע הישנות של עוול זה בעתיד וכיצד לבצע מעקב אחר מי שרישומיו הפליליים בארץ יוותר ללא רבב עקב ביצוע פשיעה בחו"ל בגינה קיבל חנינה"

בדצמבר 2004, כהן נידון למאסר עולם על ידי בית משפט בבנגקוק. בזמנו, הודיע כהן כי אינו מתכוון לערער על גזר הדין, אך ביקש להיכלא בישראל. במשפטו הודה כהן ברצח, אך טען: "אהבתי את אשתי מאוד. מה שעשיתי - עשיתי ללא מחשבה". ואכן, השופטים קבעו כי מהעדויות שהובאו בפניהם לא ברור שהייתה לו כוונה תחילה לרצוח את אשתו, אלא שביצע את המעשה בלהט הוויכוח שפרץ ביניהם. על כן, בניגוד לנהוג בתאילנד, לא נגזר עליו עונש מוות.

רוצח גרושתו בתאילנד ב-2004 קיבל חנינה - וישוחרר

גלעד גרוסמן השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully