וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במשפחת הסוהרת שנרצחה: "רוצים קבורה ממלכתית"

"במקום להתאבל, אנחנו צריכים להילחם", אמרו במשפחתה של סיוון כהן לאור סירוב משרד הביטחון. בעלה, שוטר מג"ב החשוד ברצח, ייקבר אף הוא בקבורה אזרחית לאור הנסיבות

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותן בן-דוד, קריינות: לירון בארי

סערה סביב קבורתה של סוהרת שירות בתי הסוהר, שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה שהתאבד לאחר מכן: לפי הנוהל הקבוע בשירות, רק סוהר או סוהרת שנפלו בעת מילוי תפקידם יזכו לקבורה צבאית – ומכאן שרס"ר סיוון כהן בת ה-28 שקיפחה את חייה מיריות בעלה, לא תיקבר קבורה ממלכתית. מנגד, החשוד ברצח, בעלה השוטר במשמר הגבול, היה עשוי לזכות בכבוד הזה, שכן במג"ב אין סייגים בנוגע לקבורה של איש שירות שמת. עם זאת, במג"ב אמרו היום (שני) כי נוכח המקרה החריג גולן כהן ייקבר קבורה אזרחית.

משפחתה של כהן הביעה היום זעם על ההחלטה של שב"ס ומשרד הביטחון, המבוססת על אישור שניתן לה בממשלה – שלא לאפשר קבורה צבאית ליקירתם. "היא ויתרה על הבן, על חיי משפחה, על החיים שלה – נתנה את כל כולה, וזה מה שמגיע לה", אמר אחיה שלומי. "היא הייתה בתפקיד, היא סיימה את המשמרת שלה בשב"ס ב-4 וכמה שעות אחר כך נרצחה", אמר קרוב משפחה שהוסיף: "במקום לתת לנו להתאבל, אנחנו צריכים להילחם. אנחנו רוצים שכשהילד יגדל, הוא יידע שהאמא שלו עשתה למען המדינה". אחת המנחמות בבית משפחת כהן הטיחה ביקורת ברשויות ואמרה: "המדינה יודעת רק לקחת ולא לתת".

סיון וגולן כהן. רפרודוקציה, דרור עינב
סיוון כהן/דרור עינב, רפרודוקציה

לאה, אמה של סיוון, סיפרה בדמעות: "אני לא מאמינה שזה קרה. היא הייתה ילדה מקסימה, נורמטיבית. שירתה במג"ב, ולאחר מכן 6 שנים בשב"ס. היא עשתה הכל כדי להגיע לשם, ואהבה מאד את העבודה שם. היא נתנה את כל כולה – שבתות וחגים. לכן כל כך כואב לי ואני כל כך ממורמרת. זה דבר מינימלי לקבור אותה דרך משרד הביטחון. היא הייתה על מדים כשהיא נרצחה". האם סיפרה שהמשפחה הייתה בהלם ממה שקרה בין בני הזוג. "אם הייתם מכירים אותם גם לא הייתם מאמינים. הופתענו מאד".

שרה פרידמן, מפקדת כלא נווה תרצה, שם שירתה רס"ר סיוון כהן, הגיעה לביקור ניחומים בבית משפחתה בבת ים, אולם המשפחה סירבה להכניסה למקום - כנראה בשל נושא הקבורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יניר, אחיה של הנרצחת סיון כהן, מאי 2013. דרור עינב
אחיה של כהן, יניר/דרור עינב

ממשרד הביטחון נמסר כי הוא "משתתף בצערם העמוק של בני משפחת הסוהרת סיוון כהן, על הטרגדיה שפקדה אותם". לפי ההודעה, המועצה הציבורית להנצחת החייל דנה ארוכות בנושא קבורת הסוהרים בבתי קברות צבאיים, והמליצה לשר הביטחון כי סוהרים יובאו לקבורה בבתי קברות צבאיים, רק אם מותם נגרם בעת ועקב מילוי תפקידם. "שר הביטחון אישר את המלצת המועצה הציבורית ביולי 2010. כמו כן, הנושא אף עוגן בהצעת חוק ממשלתית, אושר על ידי ועדת שרים לחקיקה, וזה עבר בקריאה ראשונה בכנסת. יש לציין כי מותם של הסוהרים שהובאו לקבורה בבתי קברות צבאיים, עד כה, היה בעת ועקב שירותם", נמסר.

הוצאת הגופה מזירת הרצח בבת ים. ניב אהרונסון
"השניים לא נהרגו בפעילות מבצעית". זירת הרצח/ניב אהרונסון

את ההחלטה הזו גיבה יו"ר ארגון "יד לבנים", אלי בן שם, שמתנגד לא רק לקבורתה של סיוון בחלקה צבאית – אלא גם לזו של בעלה, בטענה שיש קלון על שוטר משטר הגבול. "השניים לא נהרגו בפעילות מבצעית", אמר בן שם, "בשנה האחרונה דנו במערכת הביטחון כולל נציגים של משטרת ישראל ושב"ס בסוגיות מסוג זה והוטלו סייגים על אופן הקבורה, ומי יקבר בחלקות צבאיות כולל הפרדה ברורה בין חיילי צה"ל לשאר חיילי מערך הביטחון".

במשטרה החליטו כאמור היום שהחשוד ברצח גולן כהן ייקבר בקבורה אזרחית ללא סממנים משטרתיים או מימון. במשטרה נהוג לקבור צבאית גם שוטרים שהולכים לעולמם ללא קשר למילוי תפקידם – כגון ממחלות או תאונות. עם זאת, לראש אגף למשאבי אנוש יש הסמכות להחריג מקרים לפי הנסיבות, ואכן הבוקר קיבל ניצב ירון בארי את ההחלטה שכהן ייקבר בקבורה אזרחית בשל הנסיבות הברורות של מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully